To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Tuning Turbiaka

spooner25 - 21-04-2018, 10:17

Panowie, moja osłona termiczna od kolektora wydechowego całkowicie się rozleciała. Chyba odkręcę

kolektor i owinę go bandażem termicznym bo łatanie osłony mija się z celem.

Pytanie dotyczy śrub montażowych bo te moje tworzą z nakrętką integralną całość :)

Jakie są śruby do kolektora u Turbiaku ? M8 czy M10 ?

Bzyk_R1 - 21-04-2018, 12:06

To powinno być to:
https://www.4turbo.pl/bol...0,3,25879,12846

Występuje pod numerami:
MD067956
1555A040

Raczej ciężko Ci będzie owinąć żeliwniaka, zobaczysz.

spooner25 - 21-04-2018, 12:24

Bzyk_1 raz już owijałem w swojej byłej Preludzie 2.2 i wyszło nad podziw dobrze :D

Podałeś linka na śruby osłony kolektora a mi chodziło o śruby kolektora wydechowego ;)

Bzyk_R1 - 21-04-2018, 12:59

Aaa to o to chodziło. Tam jest M10

Szpilki: https://www.4turbo.pl/stu...9,3,25907,13354

Nakrętka: https://www.4turbo.pl/nut...0,3,25914,13604

[ Dodano: 23-04-2018, 20:04 ]
Czekam na wycenę usługi wykonania układu FMIC pod naszego O1T. Będzie z nierdzewki z jak najmniejszą ilością złączek silikonowych. Zestaw będzie P&P. Zaprojektujemy go tak aby każdy mógł sobie go zamontować w niedzielę przy piwku. Zamówiłem na razie 3 zestawy dwa trafią do mnie i dla kogoś ;-) a jeden będzie jako wzór żeby zrobić dla chętnych. Jeżeli to wypali to będę informował tutaj i w temacie mojego Turbo. Będę musiał wstawić outlandera bez zderzaka do firmy i tam na żywca będzie mierzone. Trzymajcie kciuki!

Fragu - 24-04-2018, 13:13

Trzymamy! :D
spooner25 - 24-04-2018, 14:30

Może popełnię forumowe "FO PA" ale powiedzcie, co daje/zmieni FMIC ?
Bzyk_R1 - 24-04-2018, 15:41

spooner25, Intercooler to chłodnica powietrza doładowanego, poprzez umieszczenie go z przodu i zastosowanie większego IC zmniejszamy znacznie temperaturę powietrza które trafia do przepustnicy czyli do komory spalania w skrócie.

Nasz fabryczny IC jest bardzo mały i umieszczony centralnie nad silnikiem przez co pracuje w złych warunkach i słabo chłodzi powietrze. Powinieneś czuć to w upalny dzień kiedy auto ma mniej mocy i jest bardziej ospałe. Za to wracając np w nocy jedzie o wiele lepiej. Nagrzane powietrze ma mniejszą gęstość i mniej tlenu. Nie mam teraz linku do opracowania fizycznego ale w skrócie zmniejszenie temperatury w dolocie o 10 stopni Celsjusza to około 3-5% wzrostu mocy w idealnych warunkach. Czyli przy wydajnym IC gra jest warta świeczki.

FMIC to skrót od Front Mounted InterCooler, układ który jest u nas to TMIC czyli Top Mounted IC. Jasne? ;-)

[ Dodano: 02-05-2018, 21:49 ]
Będę składać fmic na oem orurowaniu Evo 7-8. Udało mi się trafić fajny komplet razem z łącznikami.

lolo.lolo - 04-05-2018, 20:33

Bzyk_R1 napisał/a:
Będę składać fmic na oem orurowaniu Evo 7-8. Udało mi się trafić fajny komplet razem z łącznikami.


fajnie by było zrobić/pomierzyć (średnice, długości, kąty itp.) te rurki i byłby taki mini projekt np do pospawania sobie z nierdzewki takiego orurowania :D :) :D

... ale mi się zamarzyło ... to przez ten długi weekend ... :P :lol: :mrgreen:

Bzyk_R1 - 04-05-2018, 22:56

lolo.lolo, chętnie Ci to pomierzę, tylko spójrz na to zdjęcie i powiedz jak to zrobić żeby spawacz z kartki to pospawał :-D
lolo.lolo - 05-05-2018, 22:33

Bzyk_R1 napisał/a:
lolo.lolo, chętnie Ci to pomierzę, tylko spójrz na to zdjęcie i powiedz jak to zrobić żeby spawacz z kartki to pospawał :-D


dobry spawacz to i bez kartki pospawa ... :P :lol: :mrgreen:

Bzyk_R1 - 15-05-2018, 17:59

Siema. Jedziemy z tematem nie spać.

Dopisze tutaj kolejne spostrzeżenia odnośnie montażu fmic, bo mi brakowało tej informacji, nikt nie dopisał żeby było dla następnych. Po wyrzuceniu starego IC zostaje Wam luźny wężyk podciśnienia który należy wpiąć w nowe orurowanie. Jest kilka rozwiązań. Możecie kupić króciec np z fmic.pl taki:

http://fmic.pl/inne/883-a...-gt28-gt25.html

I osadzić go w gumowym wężu lub silikonie. Tak chyba zrobił to Wasio. Ja natomiast wykorzystałem otwór który miałem w górnej rurce (w EVO ktoś coś tam miał) i ogarnięty tokarz dorobił mi króciec na gwint M12x1.5. Spróbujcie taki zamówić to się dowiecie czemu ;-) Rurka poszła na próbę w kwas żeby sprawdzić czy lubi polerowanie i coś z tego będzie ;-) tak wygląda póki co:



A tutaj rysunek poglądowy potrzebnych opasek, da Wam jakiś ogląd na budowę fmic i co kupić i w jakim kształcie:

jaco2g - 15-05-2018, 22:19

Mam nadzieje że piszę w dobrym dziale i uzyskam odpowiedź od znawców tematu. Z racji że powoli zbieram puzzle do podniesienia mocy w moim Outku stąd pytanie jaka będzie najlepsza średnica wydechu 2,25" wystarczy czy lepiej iść w 2,5". Dodam że będzie na przelotowym w obudowie kata, na razie seryjny środkowy a co do końcowego to sprawa w toku.
Bedzie miło jak ktoś coś doradzi z własnego doświadczenia.

lolo.lolo - 15-05-2018, 22:39

jaco2g napisał/a:
najlepsza średnica wydechu 2,25" wystarczy czy lepiej iść w 2,5".


spokojnie wystarczy średnica 60mm o grubości ścianki np 2mm

jaco2g - 15-05-2018, 22:44

Tak też uważam ale zawsze lepiej porównać swoje pomysły. Co do grubości ścianki to w standardzie kwas ma 1,5 mm ale wiem że to wystarcza w zupełności.
Na chwile obecną tworzymy kolektor z kwasiaka i jak dopieścimy detale lecę z tematem.

Bzyk_R1 - 15-05-2018, 22:47

Między 2.25 a 2,5" w praktyce masz kilka milimetrów różnicy. Jaki wybierzesz to każdy będzie dobry. Ważne do jakich masz dostęp rur na hurtowni bo nie wszyscy obracają się w "calówkach" tylko mają polskie wymiary. Im większa średnica tym droższe i większa masa. Przy 3" już dość ciasno się robi pod dyfrem, a cały wydech idzie niżej, auto traci nieco prześwit. Jeżeli planujesz około 250hp to bierz 60-63,5mm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group