To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] problem z obrotami (nietypowy)

Anonymous - 02-05-2009, 12:46

Z Twojego opisu swoją uwagę skierowałbym raczej na układ zapłonowy. Czy po wymianie cewki zapłonowej był prawidłowo regulowany zapłon? Regułą jest, ze większość warsztatów błędnie ustawia zapłon.
Druga sprawa to czyszczenie przepustnicy - w jaki sposób była ona czyszczona? Czy była zdejmowana? Jeśli tak - czy mechanicy wykonywali regulacje jak na stronie Krzyzaka? Z moich dotychczasowych doświadczeń - po każdym zdjęciu i czyszczeniu przepustnicy, silnik wymagał ponownej regulacji. Przede wszystkim tzw. śrubka zgrubna.

Maciejos - 02-05-2009, 14:06

gregorbu napisał/a:
Z Twojego opisu swoją uwagę skierowałbym raczej na układ zapłonowy. Czy po wymianie cewki zapłonowej był prawidłowo regulowany zapłon? Regułą jest, ze większość warsztatów błędnie ustawia zapłon.
Druga sprawa to czyszczenie przepustnicy - w jaki sposób była ona czyszczona? Czy była zdejmowana? Jeśli tak - czy mechanicy wykonywali regulacje jak na stronie Krzyzaka? Z moich dotychczasowych doświadczeń - po każdym zdjęciu i czyszczeniu przepustnicy, silnik wymagał ponownej regulacji. Przede wszystkim tzw. śrubka zgrubna.




Dziękuję za ultra-szybką odpowiedź.
W poniedziałek zadzwonię do warsztatu i dowiem się wszystkich (technicznych) szczegółów związanych dokonaną wcześniej naprawą.

Daniel1312V - 12-05-2009, 15:13

Witam!

Od dwóch lat jestem użytkownikiem colta 1.3 z 92r. Od początku był problem z wolnymi obrotami. Pogrzebałem troszeczkę na forum i znalazłem tematy o resetowaniu ECU i o spuchniętych kondensatorach.
Wymieniłem wszystkie elektrolity w komputerze oraz zrobiłem mapowanie wolnych obrotów(nie wiem czy dobrze to określiłem) jest znaczna poprawa.
Na biegu jałowym jak załączam kolejne odbiorniki prądu obroty na moment przysiadają i wracają do normy.
Wkurza mnie tylko jeden fakt a mianowicie jak włączę naraz wszytko co się da tj. dmuchawa na max. długie światła ogrzewanie tylnej szyby etc. silnik trzyma obroty około 750rpm/min. ale drga mi całe auto, czy to normalne czy tak powinno być ?
Może wywalone są poduszki w mocowaniu silnika?
Czy po prostu ten typ tak ma i nie powinienem się przejmować.
Dodam że autko chodzi jak na mój gust wzorowo, przyśpiesza bez problemów zapala dobrze zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Jak postoi przez noc i jest zimny to musi kilka razy "chełtnąć" zanim zaskoczy.

londolut - 12-05-2009, 15:25

Daniel1312V napisał/a:
jak włączę naraz wszytko co się da tj. dmuchawa na max. długie światła ogrzewanie tylnej szyby etc. silnik trzyma obroty około 750rpm/min. ale drga mi całe auto, czy to normalne czy tak powinno być ?
U mnie przy 750 drga ale mnie to nie przeszkadza. Słabo wyczuwalne. Co do włączania wszystkiego - to duże obciążenie dla alternatora, aku itp więc to normalne, że auto się tak zachowuje. Możesz jeszcze dla pewności spróbować czyszczenia krokowca i ustawiania wolnych obrotów. Info o tym na forum i stronie Krzyżaka.
Daniel1312V - 13-05-2009, 15:44

Myślę że zostawię tak jak jest w sumie nie jest to jakiś wielki problem.
Zimą bywały sytuacje szczególnie jak silnik się dobrze nie rozgrzał, obroty się zmniejszały bywało tak że silnik prawie gasł po tym obroty podskakiwały by za chwilę znów spaść i tak cyklicznie.
Pewnie silnikowi krokowemu nie zaszkodziłoby czyszczenie ale wole tego nie rozgrzebywać bo znając życie coś się spartoli przy okazji.

pozdrawiam.

edit:

Właśnie przeczyściłem przepustnicę i jest jeszcze lepiej, po załączaniu odbiorników prądu obroty nie spadają tak bardzo.
Zaraz po czyszczeniu obroty były ciut za duże ale jak silnik popracował pare minut wszystko się unormowało.

adamo92 - 16-09-2013, 18:52
Temat postu: Trzyma wysokie obroty
Witam wszystkich forumowiczów.

Mam pewien problem z moim coltem. Zacznę od tego, że silniczek pracuje bardzo ładnie, odpala na dotyk, na zimnym silniku podnosi obroty dzięki ssaniu, po chwili bez problemu obroty spadają, jednak kłopot pojawia się podczas jazdy. Silnik podczas jazdy ( już bez włączonego ssania) na luzie trzyma obroty w granicach 1400. W momencie aż się nie zatrzymam i nie odczekam 5 sekund obroty nadal się utrzymują, dopiero po paru sekundach postoju (na przykład na światłach) obroty momentalnie spadają do 900 i się utrzymują do chwili aż nie dodam gazu i nie ruszę, przy następnym postoju sytuacja się powtarza, i tak za każdym razem. Nie wiem czy jest to normalna sprawa w tym modelu Mitsubishi? Pierwszy raz się spotkałem z takim przypadkiem dlatego nie powiem, że trochę mnie to irytuje.

londolut - 16-09-2013, 19:04

adamo92, scaliłem temat o obrotach. poczytaj to co napisane wcześniej może coś ci się wyklaruje.
Ja stawiam na zdechnięty krokowiec.

kamilos951 - 24-03-2014, 15:55

Witam mam taki problem posiadam colta 1.6 95r gdy go odpalam ma praktycznie zerowe obroty a po dwóch sekundach wskakują na jakieś 1500 i tak jest cały czas czego to może być przyczyna ???
ludinho1 - 14-04-2014, 11:46

należy się mu regulacja obrotów. :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group