To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Violett6

Misiek :) - 01-03-2023, 13:37

Dzisiaj mi padła skrzynia biegów. Jak jechałem to zgrzytnęło, szarpnęło i silnik stracił kontakt z kołami.
Przed wiosną jeszcze czeka mnie zrobienie klimy - dziurawa rurka i na wiosnę nadkola i kielich. jest jedna mikro dziurka, ale wiadomo, że jak jest cokolwiek pod spodem może szaleć a auto ma być na lata i sprawne.

Hugo - 01-03-2023, 14:52

Wieloklin na konwerterze się ściął. Który masz rocznik Gala?
robertdg - 01-03-2023, 19:03

Hugo napisał/a:
Który masz rocznik Gala?
99/00 na Tiptronic
Albo róznicowka dostała rozwolnienia, jak znaczy teren, to skrzynia smietnik

Marcino - 02-03-2023, 11:24

robertdg napisał/a:
Albo róznicowka dostała rozwolnienia,

Jak sie śruby nie rozkręciły,,, to co tam można automatem 160koni ukręcić w mechnizmie ?

A ptrzegub/poloska całe ?

Misiek :) - 02-03-2023, 11:48

Dzisiaj auto odstawiłem do szpecjalistów od skrzyń i w przyszłym tygodniu rozkręcą.
Auto wg VIN '99 a według dokumentów z Niemiec (rejestracja) 2000r.
Swoją drogą wersja między liftowa. mam zegary HC, zderzak elegance polift, światła tył polift, skrzynia tiptronic a silnik przedlift, wnętrze było też przedliftowe

Hugo - 02-03-2023, 22:41

Cytat:
Auto wg VIN '99 a według dokumentów z Niemiec (rejestracja) 2000r.
No to jeszcze wadliwy konwerter, czyli to w nim ścięły się zęby. Regeneracja i heja do przodu.
tomchuck - 03-03-2023, 22:38

ten międzylift jest dziwny bo niby tiptronic ale z kickdown pod pedałem gazu. Choć ja to lubiłem bo mitsu niestety redukuje o 2 biegi gdy tego nie potrzeba, a w tej wersji mamy nad tym lepszą kontrolę w trybie D.
Co do konwertera to też tak sądzę jak Hugo. U mnie w fto ta sama wady była, wałek skrzyni ideał a konwerter zjechany na wielowpuście.

robertdg - 04-03-2023, 08:13

Marcino napisał/a:
robertdg napisał/a:
Albo róznicowka dostała rozwolnienia,

Jak sie śruby nie rozkręciły,,, to co tam można automatem 160koni ukręcić w mechnizmie ?

A ptrzegub/poloska całe ?


To nie jest tylko 160 koni :mrgreen:
Nic się nie musi rozkręcić, wystarczy ze zawiedzie wałek zestawu kół zębatych od przekładni dyferencjału i wtedy jest tylko metaliczne gruchniecie, brak napędu i syf pod autem.

Hugo - 04-03-2023, 09:45

tomchuck, przedliftowe automaty bez Tiptronika też miały kickdown.
tomchuck - 06-03-2023, 20:00

to że przedlifty miały kickdown to wiem, zaskoczeniem było właśnie to że tiptronik też ma... bo po 2000r już usunęli. a takie fto od początku produkcji nie miało kickdown. Choć to tak naprawdę te same skrzynie w starym automacie można softowo włączyć opcję tiptronic. A skrzynia tiptronik pomimo 4 położeń wybieraka, fizycznie posiada ich 7 jak w poprzedniej wersji, tylko opcje L,2,3, są blokowane wybierakiem wewnątrz auta ;)
To takie ciekawostki ale już nie zaśmiecam.

Hugo - 07-03-2023, 08:27

tomchuck, mój jest po II lifcie, z 2001 r. i jest kickdown. Nie spotkałem jeszcze Galanta w automacie bez kickdowna.
Misiek :) - 07-03-2023, 10:38

tomchuck napisał/a:
A skrzynia tiptronik pomimo 4 położeń wybieraka, fizycznie posiada ich 7 jak w poprzedniej wersji, tylko opcje L,2,3, są blokowane wybierakiem wewnątrz auta ;)

Mówisz o FTO czy też Galancie? Z chęcią przygarnę dodatkowe biegi.
Swoją drogą mam kick down, ale też wersja gdzie niezależnie czy mam tip czy automat wyświetla się wrzucony bieg.
Szkoda, że w pajero sporcie nie da się włączyć tip tronica

tomchuck - 08-03-2023, 20:43

Mówię o wszystkich poprzecznych ze skrzyniami f4a..galant, fto, ecli, itd. Tyle że to nie dodatkowe biegi a blokowanie 1,2,3 jak w starym automacie, chodziło o to że tip też ma fizycznie te położenia i jak odepniesz linkę wybieraka to da się je wrzucić.
Co do włączenia tipa w pajero to może się da... Ja włączyłem w diamante, dodatkowo musiałem wyprowadzić 3 piny z ecu na które szła masa jako włączenie tip, oraz + i -.
A jak potrzeba więcej biegów to mam rarytas, czyli skrzynię z fto f5a42 i to z LSD :D choć przy tej mocy lsd nie potrzebne.

Hugo, teraz to zwątpiłem... miałem styczność chyba z jednym 2002 w automacie i nie miał, ale szczerze to nie sprawdzałem czy fabrycznie czy ktoś kiedyś usunął...
Jeśli faktycznie wszystkie galanty tiptronik mają kickdown, to są chyba jedynymi mitsu z takim rozwiązaniem, a przynajmniej ja wszystkie mitsu z tipem z jakimi miałem do czynienia (poza galantem) nie miały kickdown.

Hugo - 09-03-2023, 09:45

Ja się nie spotkałem z brakiem kickdowna w Galancie w automacie, nawet mam anglika z 2001 r. i ma kickdowna, co mogło by się wydawać nie takie oczywiste, bo np. w anglikach nie było tempomatu, tak jak w każdym innym Galancie w automacie.
Misiek :) - 09-03-2023, 10:21

Brak guzika od kickdownu może oznaczać swap skrzynii biegów (czy zestawu z silnikiem). Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group