To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Mitsubishi opuszcza Europe.

robertdg - 23-08-2020, 15:25

Cytat:
Nieprawda, nie jest to pejoratywne określenie, tylko fakt. Pośrednik zawsze kupuje taniej, żeby sprzedać drożej. I możesz na to przystac albo nie, ale nie ma to nic wspólnego z określeniem złodziej albo oszust które chciałeś mi przypisać.
No tak ale sam ciągle podkreślają jak to wg Ciebie rodzice byliby poszkodowani
Cytat:
Rodzice chcieli zostawić stary samochód i w rozliczniu i kupić nowy. Sprzedali samodzielnie a kupili za taką samą cenę jakby go zostawili w rozliczeniu. Dlatego nie widzę żadnych korzyści w sprzedaży starego samochodu dealerowi.

Takie działanie można uznać za niekorzystne działanie.Później rozwinąć to jeszcze bardziej
Weź jeszcze ważny fakt pod uwagę, to ze chcieli kupić auto które sam drozej sprzedales o 5tys, nie znaczy ze sami by na tym aucie tyle zarobiłi.
Oni jako przedsiębiorca biorą na klatce ryzyko sprzedaży i odpowiedzialność za towar ciąży na nich, czy oni go sprzedadza za tysiąca drozej czy za 5 tysiakow drozej a może w ogóle na nim nie zarobiła to juz ich sprawa, tak czy inaczej muszą odprowadzić wszelkie daniny od marzy.
Szybko zapominasz ze oni maja wieksze możliwości dla sfinansowania takiego pojazdu, gwarancji, etc.
To dla nich dodatkowe koszty, odpowiedzialność, w końcu muszą do tego zatrudniać ludzi, podpisywać umowy, etc, nie zawsze jest tak kolorowo jak się wydaje ze samochód można sprzedac za "giełdowa"
Od osób prywatnych nie łatwo kupuje się auta, dochodzenie swoich praw w razie czego to grube miesiące sądów.
Inaczej tez kupuje się auta z "pierwszej reki"

sla - 23-08-2020, 17:28

Wszystko zgoda , tylko różnica w samochodzie tak małej wartości nie może wynosić aż takiej sumy siegającej blisko 50% , a co do reszty to chyba komplikujesz i demonizujesz co czeka dealera który odkupi samochód który uprzednio sprzedał i jeszcze serwisował. Z tym praktycznie nie musiał robić nic, bo nawet był umyty i dwa miesiące po przeglądzie właśnie u nich. I najczęściej właśnie tak robi, bo z zasady nie kupuje samochodów w złym stanie technicznym z którym moga być kłopoty przy odsprzedaży. Dlatego ja nie piszę o jakimś hipotetycznym samochodzie tylko o tym konkretnym, w którego sprzedazy brałem udział,a na który nie zdążyłem nawet dać ogłoszenia w internecie, bo kupiła go pierwsza osoba która sie o tym dowiedziała.
robertdg - 23-08-2020, 20:30

Nie demonizuje, po prostu wiem jak to wygląda od kuchni, samochody nie ważne czy maja 3 lata czy 10lat nawet od pewnych właścicieli mogą okazać się skarbonka - takich przypadków znam dziesiątki, nie wieszam tutaj psów na użytkownikach aczkolwiek sposób użytkowania tez potrafił się przyczynić do jakichs usterek.

Co do kosztów, skoro nie wierzysz ze to potrafi aż tyle kosztować to w żaden sposób Cie nie przekonam

Nawet jezeli podsune przykład całkowicie obcy https://youtu.be/ZiMeb8gLO_I

Gościu inwestuje ponad 120tys zł w 4samochody a czysty zysk ma na poziomie 16 tys
Opisał wszystko jakie są koszty, jaki czas sprzedaży,etc

Wiem ze to nieco odosobniony przypadek ale często zbliżony do realiów.

Jackie - 23-08-2020, 21:03

Kochani, lekko się zagotowaliście, więc już spieszę z odpowiedziami:
- dealer najwięcej zarabia na samochodzie wymagającym naprawy, bo po pierwsze - kupuje auto taniej, po drugie naprawia samochód w innych stawkach niż klient. Branie samochodu w idealnym stanie jest rzadkie i najczęściej mniej dochodowe.
- sla ma rację pisząc, że chcemy kupić jak najtaniej i sprzedać jak najdrożej (choć ująłeś to w nieprzyjemny sposób...), na tym polega biznes. Warto wiedzieć jednak, że nie bierzemy pieniędzy za nic. Po pierwsze (zazwyczaj) musimy auto usprawnić, po drugie samochody od handlarzy/dealerów są wyczyszczone, wypolerowane a tam gdzie trzeba są zrobione zaprawki lub naprawy blacharskie, po trzecie dajemy RĘKOJMIĘ na zakupiony samochód czyli bierzemy ODPOWIEDZIALNOŚĆ za sprzedane auto (tu dość wyraźnie zaznacza się granica między handlarzem/komisem, a dealerem, my ZAWSZE jesteśmy ubezpieczeni, więc nie ma problemu z egzekwowaniem naprawy)
- to o czym pisze MMC to również zakupy dużych ilości aut, a jak wiadomo przy dużych zakupach są duże rabaty.
sla napisał/a:
I najczęściej właśnie tak robi, bo z zasady nie kupuje samochodów w złym stanie technicznym z którym moga być kłopoty przy odsprzedaży.

Nieprawda ;) Opisałem powyżej dlaczego.

robertdg - 23-08-2020, 21:38

Napisałeś w wiekszości to co ja, dla mnie sa to rzeczy oczywiste i nie musze sie gotowac z powodu ze ktos tego nie rozumie.

Nie można podejśc obiektywnie do tematu skoro dysponuje sie szczątkowymi wiadomościami, zeby nie było nikogo nie oceniam, wystarczajaco napisałem aby spojrzec na to z kilku perspektyw

bob1969 - 24-08-2020, 00:02

W 2015 r. przy okazji przeglądu w ASO samochodu innej marki, dealer zaproponował mi za niego "dobrą cenę" czyli 15 tys. zł. W 2019 r. sprzedałem ten sam samochód prywatnie za 16 tys. zł i już wymagał dużego serwisu o czym nabywca wiedział - bez komentarza.
Co do zatrzymania dostaw nowych samochodów, Jacek Balkan na youtubie mówił co innego, a raczej jest on dobrze poinformowany.
A obowiązek zapewnienia części i serwisu przez określony czas, to żadna łaska czy wspaniałomyślny gest a zas*any obowiązek wynikający z przepisów prawa.

Jackie - 24-08-2020, 09:14

bob1969 napisał/a:
Co do zatrzymania dostaw nowych samochodów, Jacek Balkan na youtubie mówił co innego, a raczej jest on dobrze poinformowany.

Akurat temu dziennikarzowi wierzę najmniej ;) To niedoszła, a już spadająca gwiazda szukająca tematu do grzania ;) Ale oczywiście możesz wierzyć komu zechcesz - Twoje prawo.
bob1969 napisał/a:
A obowiązek zapewnienia części i serwisu przez określony czas, to żadna łaska czy wspaniałomyślny gest a zas*any obowiązek wynikający z przepisów prawa.

A czy Ty możesz trzymać jakiś poziom wypowiedzi? Przecież MMC napisało, że wynika to z przepisów prawa (jako koncern japoński podlegają tamtejszemu prawu i sposób działania jest taki sam dla każdego japońskiego producenta..) i nikt nie sugerował jakiejś łaski... Komentarz złośliwy w prymitywny sposób...

bob1969 - 24-08-2020, 18:35

MMC Car Poland Sp. z o.o podlega POLSKIEMU PRAWU nie japońskiemu. A o wszelkich koncernach i ich przedstawicielstwach w PL mam jak najgorsze zdanie.
sla - 24-08-2020, 22:05

bob1969 napisał/a:
A obowiązek zapewnienia części i serwisu przez określony czas, to żadna łaska czy wspaniałomyślny gest a zas*any obowiązek wynikający z przepisów prawa
Nie do końca tak jest
https://sprm.org.pl/aktualnosci/rynek-motoryzacyjny/czy-producent-samochodow-ma-obowiazek-zapewnienia-dostepu-do-serwisu-i-czesci/

Jackie - 25-08-2020, 09:13

bob1969 napisał/a:
MMC Car Poland Sp. z o.o podlega POLSKIEMU PRAWU

Polskie prawo nie precyzuje czasu usługi posprzedażnej powyżej czasu gwarancji.
bob1969 napisał/a:
A o wszelkich koncernach i ich przedstawicielstwach w PL mam jak najgorsze zdanie.

Ja o części też, ale sądzę, że uogólnianie może być krzywdzące.

MMC Car Poland - 26-08-2020, 13:40

Hej, to znowu my. Ponieważ pojawiło się sporo wiadomości i wątpliwości dotyczących programu kupowania aut używanych, chcielibyśmy rzucić na ten temat trochę więcej światła.

Po pierwsze, dla sprzedawanych przez nas samochodów używanych przygotowujemy szereg korzyści płynących z zakupu, m. in przedłużoną gwarancję. Więcej szczegółów na ten temat przekażemy wkrótce.

Ponadto oferowane w ramach programu auta używane kupowane będą zarówno z polskiego rynku, jak i zza granicy. Oczywiście ich akceptacja do programu zależeć będzie od stanu technicznego pojazdu i jego historii.

Dokładamy wszelkich starań, aby auta sprzedawane w ramach tego programu były odpowiednio pozycjonowane cenowo i żeby odpowiadały aktualnej sytuacji rynkowej.

Pozdrawiamy!

arci - 20-10-2020, 13:36

Właśnie wyczytałem o Eclipsie hybryd, debiut wiosna 2021 w Polsce, to jednak MMC zostało by w EU?
artisan - 20-10-2020, 18:29

Też to czytałem, jeśli się to potwierdzi to dla nas użytkowników, dobra wiadomość. Im dłużej firma pozostanie na kontynencie tym lepiej. W Polsce kluczowa będzie cena tego modelu żeby można było liczyć na w miarę dobrą sprzedaż a w konsekwencji opłacalność pozostania Mitsubishi na naszym rynku.
Jackie - 21-10-2020, 09:25

arci napisał/a:
Właśnie wyczytałem o Eclipsie hybryd, debiut wiosna 2021 w Polsce, to jednak MMC zostało by w EU?

No przecież pisałem o tym... Zostajemy, z mniejszą niestety liczbą modeli, bo Mitsubishi zamroziło ich prezentację (niestety wygląda na to, że w 2021 nic się nie zmieni i będziemy pracowali na 3 lub 4 modelach...) Potem ma być lepiej.
artisan napisał/a:
W Polsce kluczowa będzie cena tego modelu żeby można było liczyć na w miarę dobrą sprzedaż a w konsekwencji opłacalność pozostania Mitsubishi na naszym rynku.

Samochód raczej na pewno nie będzie tani, ale będzie się wyróżniał na tle innych hybryd zaawansowaniem układu PHEV oraz skutecznością ładowania (tak wygląda przynajmniej według wstępnych specyfikacji) i w sumie jest ładny ;)

gulgulq - 21-10-2020, 09:55

Dobry ruch MM zrobiło dając opcję gwarancję do 7 lat. Ciekawe czy są jakieś kruczki ?

asx trafił na moją listę auta które warto wziąć pod uwagę przy wyborze następcy obecnego

Jaki % można ubić od ceny katalogowej przy zakupie auta w leasing ? Ktoś coś ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group