To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana płynu w chłodnicy, spuszczanie płynu z bloku

Hugo - 01-02-2014, 22:57

Pawlacz napisał/a:
Temperatura dochodzi do 90st. ale wentylatory stoją.
Jeśli wskazówka wejdzie na czerwone pole i dalej wentylatory sie nie włączą to nie ma innej opcji jak zacięcie termostatu. W przeciwnym razie tak jak pisze deejay, wszystko odpowietrza się samo.
deejay - 01-02-2014, 23:09

Hugo napisał/a:
Pawlacz napisał/a:
Temperatura dochodzi do 90st. ale wentylatory stoją.
Jeśli wskazówka wejdzie na czerwone pole i dalej wentylatory sie nie włączą to nie ma innej opcji jak zacięcie termostatu


Maksymalnie przy wymianie płynu temp. może dojść do 3/4 stanu i zacznie spadać po otworzeniu termostatu. Zakładam ze układ jest poprawnie zalany płynem jak pisałem.

Pawlacz - 02-02-2014, 13:32

Duże piwo dla Was :D Jak tylko wskazówka się podniosła trzymałem obroty powyżej 2k. Po ok 4-5 minutach włączyły się wentylatory, oba węże gorące. Jest git!
Małe sprostowanie co do wartości ilości płynu. Instrukcja podaje 6l, ja już wlałem 7,5l i myślę, że 0,5l wejdzie jako dolewka.
Jeszcze raz dzięki.

komarsnk - 02-02-2014, 13:43

Pawlacz napisał/a:
Instrukcja podaje 6l

Nie wiem jaka instrukcja ale do 6A13 wchodzi 8 litrów płynu ;)

Pawlacz - 02-02-2014, 13:55

U mnie jest napisane tak:

Lubricants:

4G6, 6A1 - 6l
4D6 - 8l

deejay - 02-02-2014, 13:56

Pawlacz napisał/a:
Duże piwo dla Was :D Jak tylko wskazówka się podniosła trzymałem obroty powyżej 2k. Po ok 4-5 minutach włączyły się wentylatory, oba węże gorące. Jest git!
Małe sprostowanie co do wartości ilości płynu. Instrukcja podaje 6l, ja już wlałem 7,5l i myślę, że 0,5l wejdzie jako dolewka.
Jeszcze raz dzięki.


:thumbleft:

Krzyzak - 03-02-2014, 09:32

deejay napisał/a:
Pawlacz napisał/a:
Ja ma pytanie odnośnie odpowietrzania. Gdzie znajduje się śruba (podobno duża) do odpowietrzania chłodnicy? Przy termostacie znalazłem.


Nie ma nic takiego .


W chłodnicy nie ma, ale jest przy silniku. Oto zrzut z manuala:

Pawlacz - 03-02-2014, 10:10

Krzyżak to powiedz mi lepiej gdzie to znaleźć na żywym pacjencie a nie tu rysunek pokazujesz:-) Czy to jest ta śrubka przy termostacie?
Marcino - 03-02-2014, 11:03

Ja nie wiem w czym problem z odpowietrzaniem chłodnicy... lejesz do pełna pod korek, lejesz do zbiorniczka i jest gotowe. Nie miałem żadnych kłopotów w 2.5, żadnej procedury odpowietrzania nie stosowałem.
azbest - 04-02-2014, 10:07

Owczar napisał/a:
Obrazek

Mam rozumieć, że V6 posiada dwa korki spustowe z bloku silnika ? jeden z przodu drugi z tyłu ?

Pawlacz - 04-02-2014, 19:56

Dokładnie. Ta śruba z przodu jest większa niż ta z tyłu. Nie są takie same.
azbest - 04-02-2014, 20:44

Pawlacz napisał/a:
Dokładnie. Ta śruba z przodu jest większa niż ta z tyłu. Nie są takie same.

To już jakaś wskazówka bo tej z przodu to kompletnie nie mogę zlokalizować :/ Łatwiej się do nie dostać od góry czy od dołu ?
Do tej tylniej też nie mam pewności - czy ona jest bezpośrednio pod kolektorem wylotowym ?
Przy okazji okazało się, że mi chłodnica sika i to tak konkretnie :/ Trzeba kupić nową. Miał ktoś styczność z chłodnicami KOYORAD ?

Pawlacz - 04-02-2014, 20:56

azbest napisał/a:
Pawlacz napisał/a:
Dokładnie. Ta śruba z przodu jest większa niż ta z tyłu. Nie są takie same.

To już jakaś wskazówka bo tej z przodu to kompletnie nie mogę zlokalizować :/ Łatwiej się do nie dostać od góry czy od dołu ?
Do tej tylniej też nie mam pewności - czy ona jest bezpośrednio pod kolektorem wylotowym ?
Przy okazji okazało się, że mi chłodnica sika i to tak konkretnie :/ Trzeba kupić nową. Miał ktoś styczność z chłodnicami KOYORAD ?

Ta z tyłu jest na nasadkę 12mm, ta z przodu 17mm lub 19mm. Ta z tyłu na pewno od kanału, tą z przodu być może sięgniesz od góry, ale ja ją odkręcałem od dołu. Może w sobotę będę coś robił przy samochodzie to zejdę do kanału zrobię zdjęcia.

Bartekkita - 04-02-2014, 21:37

http://www.fotosik.pl/pok...6a91cde0f9.html tutaj masz zdjęcie tej przedniej(ta zaznaczona na czerwono), dostęp nie takie piękny jak na zdjęciu. Potrzeba odpowiedniej długości przedłużki za krótka zablokuje się o kolektor a za długa nie wejdzie. Zdjęcie użytkownika mszolc, któremu jeszcze raz dziękuję :)

Jak ktoś ma zdjęcie tylnej to proszę o wrzucenie, będzie dla potomnych i na zaspokojenie mojej ciekawości.

Pawlacz - 04-02-2014, 21:53




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group