To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Tarcze hamulcowe i klocki

mlun - 22-09-2011, 21:15

Co do połączenia EBC + Zimmermann zapomniałem Ci jeszcze jednej uwagi dopisać. Otóż jak się interesowałem tym tematem to 90% reklamacji tarcz miały wspólny wątek: klocki EBC. Także albo gładkie ATE i EBC albo te sporty ale klocki inne(nie ma do galanta ferrodo ds?)
fergul11 - 23-09-2011, 23:30

a ja chcialem zadac pytanie uzytkownikom tarcz wierconych i frezowanych -
czy waszym zdaniem ABS na tych tarczach jest czulszy ?
i drugie pytanie
czy majac auto na podnosniku z zaciagnietym recznym mozna chocby o milimetr obrocic kolem, czy kolo stoi sztywno tzw "ani drgnie" ?

m6riano - 24-09-2011, 07:18

fergul11 napisał/a:
a ja chcialem zadac pytanie uzytkownikom tarcz wierconych i frezowanych -
czy waszym zdaniem ABS na tych tarczach jest czulszy ?

Jeśli chodzi ci o np. Mikody GT to mi ABS praktycznie nigdy się nie załączył(chyba że w zimie)

pipi_ja - 24-09-2011, 10:16

m6riano napisał/a:

Jeśli chodzi ci o np. Mikody GT to mi ABS praktycznie nigdy się nie załączył(chyba że w zimie)



Nie załączył się bo nie hamowałeś tak ostro czy nie daje rady zblokować kół?

Hugo - 24-09-2011, 11:17

fergul11 napisał/a:
czy majac auto na podnosniku z zaciagnietym recznym mozna chocby o milimetr obrocic kolem, czy kolo stoi sztywno tzw "ani drgnie" ?
U mnie też można ruszyć i to dużo więcej niż milimetr. To chyba normalne w Galancie.
Everel30 - 24-09-2011, 16:50

są te klocki ferrodo ds do galanta oto link
http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=9BBE68#/x

pipi_ja - 24-09-2011, 17:19

Pisząc o Zimmenrmannach macie na myśli zwykłe czy te sportowe?
Jeździ może ktoś na tych zwykłych, nie wierconych?
Mógł by ktoś opisać wrażenia?

deejay - 24-09-2011, 20:54

Hugo napisał/a:
fergul11 napisał/a:
czy majac auto na podnosniku z zaciagnietym recznym mozna chocby o milimetr obrocic kolem, czy kolo stoi sztywno tzw "ani drgnie" ?

U mnie też można ruszyć i to dużo więcej niż milimetr. To chyba normalne w Galancie.


Każde auto z tarczobębnami bedzie miało możliwośc poruszenia kołem w lewo lub w prawo , tj normalny prawidłowy objaw .

fergul11 - 25-09-2011, 10:54

deejay napisał/a:
Każde auto z tarczobębnami bedzie miało możliwośc poruszenia kołem w lewo lub w prawo , tj normalny prawidłowy objaw .

Dziękuję bardzo za odpowiedzi , a dyskusja wywiązała się gdy miałem auto na podnośniku i dokonywałem sprawdzianu kondycji wahaczy , klocków i tarcz .
Koledzy ,użytkownicy niemieckiej myśli motoryzacyjnej zaczęli mi tłumaczyć że to jakaś usterka i w ogóle coś nie tak z ręcznym , a że nacinane tarcze będą oszukiwać ABS i pompa będzie wariować bo gdy klocek trafi na szczelinę zrobi się "lżej" a gdy znów trafi na pełną pow. tarczy będzie ciężej i stąd te wariacje ABSu .
Wydało mi się to niedorzeczne i nie podejmowałem dalszej dyskusji , ale niech kolega dalej bryluje w towarzystwie jako guru wiedzy samochodowej , a ja mam swoje forum i genialnych MManiaków

robertdg - 25-09-2011, 11:08

fergul11 napisał/a:
Koledzy ,użytkownicy niemieckiej myśli motoryzacyjnej zaczęli mi tłumaczyć że to jakaś usterka i w ogóle coś nie tak z ręcznym
Znaczy ludowozów :P Chyba nigdy w Mercedesie czy też BMW nie siedzieli :D
fergul11 napisał/a:
a że nacinane tarcze będą oszukiwać ABS i pompa będzie wariować bo gdy klocek trafi na szczelinę zrobi się "lżej" a gdy znów trafi na pełną pow. tarczy będzie ciężej i stąd te wariacje ABSu .
Co za bzdura, wedle ich teorii nie byłbyś w stanie zapanować nad kierownicą zatrzymując autio z prędkości >>100km/h

Hipokryci, którzy do swoich gofrów zakładają lampy Lexus LOOK :lol:

Hugo - 25-09-2011, 11:32

deejay napisał/a:
Każde auto z tarczobębnami bedzie miało możliwośc poruszenia kołem w lewo lub w prawo , tj normalny prawidłowy objaw
Wiem, nie miałem na celu czepianie się Galanta :wink: Swoją drogą dziwi mnie to dlaczego jest ten luz.
robertdg - 25-09-2011, 11:44

Hugo napisał/a:
Swoją drogą dziwi mnie to dlaczego jest ten luz.
Już kiedyś pisałem Ci dlaczego tak się dzieje, szczęki są rozparte i mają pewną swobode pomiędzy opierakiem i to dzięki niemu i występującemu pomiędzy nim a szczękami odstępowi, możemy minimalnie poruszyć kołem
KamilR10 - 25-09-2011, 12:28

http://allegro.pl/tarcze-...1789994696.html
Co myslicie o tych tarczach? jakie klocki do nich beda najlepsze? szukalem ATE na allegro, do galanta ale cos nie ma :doubt:

keleron - 25-09-2011, 13:50

http://allegro.pl/tarcze-...1828621838.html tutaj są tarcze ATE do Galanta sr. 276 gr. 24
robertdg - 25-09-2011, 14:52

KamilR10, auto masz po drugim lifcie jak dobrze pamiętam, a tak szczerze to źle szukasz, tarcze to podstawowy wymiar 276/26, przykłady:
ABE C35036ABE
ATE 24.0126-0131.1
Bosch 0 986 479 471
Delphi BG4068
Febi 28441
HB Jakoparts J3305065
LPR M1005V
Textar 92148700
TRW DF4809

Klocki:
ATE 13.0460-5760.2
Bosch 0 986 424 716
Brembo P 54 030
Delphi LP1684
Kashiyama C15044
LPR 05P1347
Textar 2358401
TRW GDB3287
VALEO 598886



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group