[97-04]Galant EAxA/W - Tarcze hamulcowe i klocki
mlun - 22-09-2011, 21:15
Co do połączenia EBC + Zimmermann zapomniałem Ci jeszcze jednej uwagi dopisać. Otóż jak się interesowałem tym tematem to 90% reklamacji tarcz miały wspólny wątek: klocki EBC. Także albo gładkie ATE i EBC albo te sporty ale klocki inne(nie ma do galanta ferrodo ds?)
fergul11 - 23-09-2011, 23:30
a ja chcialem zadac pytanie uzytkownikom tarcz wierconych i frezowanych -
czy waszym zdaniem ABS na tych tarczach jest czulszy ?
i drugie pytanie
czy majac auto na podnosniku z zaciagnietym recznym mozna chocby o milimetr obrocic kolem, czy kolo stoi sztywno tzw "ani drgnie" ?
m6riano - 24-09-2011, 07:18
fergul11 napisał/a: | a ja chcialem zadac pytanie uzytkownikom tarcz wierconych i frezowanych -
czy waszym zdaniem ABS na tych tarczach jest czulszy ? |
Jeśli chodzi ci o np. Mikody GT to mi ABS praktycznie nigdy się nie załączył(chyba że w zimie)
pipi_ja - 24-09-2011, 10:16
m6riano napisał/a: |
Jeśli chodzi ci o np. Mikody GT to mi ABS praktycznie nigdy się nie załączył(chyba że w zimie) |
Nie załączył się bo nie hamowałeś tak ostro czy nie daje rady zblokować kół?
Hugo - 24-09-2011, 11:17
fergul11 napisał/a: | czy majac auto na podnosniku z zaciagnietym recznym mozna chocby o milimetr obrocic kolem, czy kolo stoi sztywno tzw "ani drgnie" ? | U mnie też można ruszyć i to dużo więcej niż milimetr. To chyba normalne w Galancie.
Everel30 - 24-09-2011, 16:50
są te klocki ferrodo ds do galanta oto link
http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=9BBE68#/x
pipi_ja - 24-09-2011, 17:19
Pisząc o Zimmenrmannach macie na myśli zwykłe czy te sportowe?
Jeździ może ktoś na tych zwykłych, nie wierconych?
Mógł by ktoś opisać wrażenia?
deejay - 24-09-2011, 20:54
Hugo napisał/a: | fergul11 napisał/a:
czy majac auto na podnosniku z zaciagnietym recznym mozna chocby o milimetr obrocic kolem, czy kolo stoi sztywno tzw "ani drgnie" ?
U mnie też można ruszyć i to dużo więcej niż milimetr. To chyba normalne w Galancie. |
Każde auto z tarczobębnami bedzie miało możliwośc poruszenia kołem w lewo lub w prawo , tj normalny prawidłowy objaw .
fergul11 - 25-09-2011, 10:54
deejay napisał/a: | Każde auto z tarczobębnami bedzie miało możliwośc poruszenia kołem w lewo lub w prawo , tj normalny prawidłowy objaw . |
Dziękuję bardzo za odpowiedzi , a dyskusja wywiązała się gdy miałem auto na podnośniku i dokonywałem sprawdzianu kondycji wahaczy , klocków i tarcz .
Koledzy ,użytkownicy niemieckiej myśli motoryzacyjnej zaczęli mi tłumaczyć że to jakaś usterka i w ogóle coś nie tak z ręcznym , a że nacinane tarcze będą oszukiwać ABS i pompa będzie wariować bo gdy klocek trafi na szczelinę zrobi się "lżej" a gdy znów trafi na pełną pow. tarczy będzie ciężej i stąd te wariacje ABSu .
Wydało mi się to niedorzeczne i nie podejmowałem dalszej dyskusji , ale niech kolega dalej bryluje w towarzystwie jako guru wiedzy samochodowej , a ja mam swoje forum i genialnych MManiaków
robertdg - 25-09-2011, 11:08
fergul11 napisał/a: | Koledzy ,użytkownicy niemieckiej myśli motoryzacyjnej zaczęli mi tłumaczyć że to jakaś usterka i w ogóle coś nie tak z ręcznym | Znaczy ludowozów Chyba nigdy w Mercedesie czy też BMW nie siedzieli fergul11 napisał/a: | a że nacinane tarcze będą oszukiwać ABS i pompa będzie wariować bo gdy klocek trafi na szczelinę zrobi się "lżej" a gdy znów trafi na pełną pow. tarczy będzie ciężej i stąd te wariacje ABSu . | Co za bzdura, wedle ich teorii nie byłbyś w stanie zapanować nad kierownicą zatrzymując autio z prędkości >>100km/h
Hipokryci, którzy do swoich gofrów zakładają lampy Lexus LOOK
Hugo - 25-09-2011, 11:32
deejay napisał/a: | Każde auto z tarczobębnami bedzie miało możliwośc poruszenia kołem w lewo lub w prawo , tj normalny prawidłowy objaw | Wiem, nie miałem na celu czepianie się Galanta Swoją drogą dziwi mnie to dlaczego jest ten luz.
robertdg - 25-09-2011, 11:44
Hugo napisał/a: | Swoją drogą dziwi mnie to dlaczego jest ten luz. | Już kiedyś pisałem Ci dlaczego tak się dzieje, szczęki są rozparte i mają pewną swobode pomiędzy opierakiem i to dzięki niemu i występującemu pomiędzy nim a szczękami odstępowi, możemy minimalnie poruszyć kołem
KamilR10 - 25-09-2011, 12:28
http://allegro.pl/tarcze-...1789994696.html
Co myslicie o tych tarczach? jakie klocki do nich beda najlepsze? szukalem ATE na allegro, do galanta ale cos nie ma
keleron - 25-09-2011, 13:50
http://allegro.pl/tarcze-...1828621838.html tutaj są tarcze ATE do Galanta sr. 276 gr. 24
robertdg - 25-09-2011, 14:52
KamilR10, auto masz po drugim lifcie jak dobrze pamiętam, a tak szczerze to źle szukasz, tarcze to podstawowy wymiar 276/26, przykłady:
ABE C35036ABE
ATE 24.0126-0131.1
Bosch 0 986 479 471
Delphi BG4068
Febi 28441
HB Jakoparts J3305065
LPR M1005V
Textar 92148700
TRW DF4809
Klocki:
ATE 13.0460-5760.2
Bosch 0 986 424 716
Brembo P 54 030
Delphi LP1684
Kashiyama C15044
LPR 05P1347
Textar 2358401
TRW GDB3287
VALEO 598886
|
|
|