To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - prawdopodobnie nowe Outlanderki do poprawki w ASO

cebull - 04-05-2009, 21:22

wtw, my mamy przejechane polowe tego co Ty i ranciki tez sie da wyczuc na tarczach, jak mozna wyczytac na forum oryginalne klocki sa dosc twarde wiec to raczej nie jest nic nadzwyczajnego ze i tarcze ulegaja zuzyciu
didku - 04-05-2009, 23:27

A może jednak producent chce zarobić na wymianie i tarcze są za miękkie?
piterc - 05-05-2009, 00:32

Też mogę dołączyć do grona buczących przednich prawych kół w outlanderze, w serwisie przeszlifowano mi klocki ale to nie pomogło. Zauważyłem że po myciu ciśnieniowym na krótki czas pomaga. W serwisie we Wrocławiu powiedzieli że jak nie pomoże wymiana klocków na mój koszt na bardziej miękkie.
Mało to mi się podoba, przejechałem wiele tysięcy kilometrów na różnych pojazdach i nie było problemu z klockami zamontowanymi przez producenta. :(

wtw - 05-05-2009, 02:39

piterc a nie próbowałeś zasugerować pracownikom serwisu by wykonali czynności opisane parę postów wyżej przez Pe.te i tomekrvf. Co do hamulców to powiem tak, poprzedni samochód którym jeździłem kupiłem z przebiegiem 145000 był ściągnięty z Niemiec. Zrobiłem nim jeszcze jakieś 65000km i do hamulców ani razu nie zajrzałem bo sprawowały się dobrze. Dziwi mnie więc fakt, że po przejechaniu kilku tysięcy nowym samochodem element, który odpowiada w bardzo dużym stopniu za bezpieczeństwo jazdy zaczyna szwankować a ASO tłumaczy to zużyciem się klocków i traktuje temat jak by była to norma :roll: Dodam jeszcze, że w przypadku mojego Outka buczenie stało się jeszcze bardziej nieznośne wraz ze wzrostem temperatur na dworze. Aha i jeszcze jedno spostrzeżenie, nigdy nie występowało na zimnych hamulcach, zaczynało buczeć dopiero po przejechaniu jakiegoś 1km może mniej. Na podstawie tego sądzę, że za buczenie może odpowiadać też nieodpowiedniej jakości materiał z którego wykonane są elementy cierne hamulców i po prostu pod wpływem temperatury się rozszerzają czy deformują, a po wystygnięciu wracają do poprzedniego kształtu.

[ Dodano: 05-05-2009, 03:07 ]
Cebull ale 0,5 mm to jednak chyba dużo jak na taki element i taki przebieg. Wychodzi na to że przy 150000 rant będzie wysokości 5mm :shock:

tomekrvf - 05-05-2009, 19:03

Przełożenie prowadników w zaciskach pomogło na "buczenie" w Outku mojego znajomego.
piterc - 05-05-2009, 23:27

Dzięki za podpowiedzi spróbuje to zrobić z godnie z radą. A mam jeszcze pytanko odnośnie radia czy zdarza się że radio ma różne poziomy pasma dźwiękowego co wpływa na głośność odsłuchu
Anonymous - 05-05-2009, 23:32

no jasne ale to nie jest problem z radiem a temat nadawcy i róznej wielkości dewiacji i użytego procesora dźwięku ;) ale to inne forum i temat , pzdr
slaweko72 - 07-05-2009, 15:08

tomekrvf napisał/a:
Przełożenie prowadników w zaciskach pomogło na "buczenie" w Outku mojego znajomego.


U mnie przełożone w miniony wtorek. Na razie cisza :)

Pozdrawiam,
Sławek

wtw - 07-05-2009, 17:10

Mam prośbę, czy możecie podać dokładny opis fachową nazwę elementów układu hamulcowego, które podlegają zamianie/przełożeniu? Niebawem wybieram się do serwisu i chciałbym umieć się dogadać z fachowcami z ASO, tak by oni mnie zrozumieli i żebym ja nie zrobił z siebie przy okazji idioty :oops: a niestety nie jestem obcykany w te klocki. Z góry dziękuję.
tomekrvf - 07-05-2009, 18:37

Proszę. Nazywa się to coś prowadnikami zacisku hamulcowego.

wtw - 07-05-2009, 20:20

Dzięki tomekrvf. To ciekawe, że elementy, które bezpośrednio nie mają styku z tarczą i klockiem mogą powodować takie rzeczy.
Bartek - 07-05-2009, 21:12

tomekrvf, przecież te zaciski produkowane są w niezliczonych modelach od 1989 roku...... czy po 20 latach usunięto jakąś ich wadę, czy cofnięto jakieś "usprawnienie"???
tomekrvf - 08-05-2009, 12:48

Bartek napisał/a:
tomekrvf, przecież te zaciski produkowane są w niezliczonych modelach od 1989 roku......

Wiem, mam takie w galancie. Jednakże kombinacja tarczy, zacisku i materiału klocka powoduje w Outlanderze CW takie a nie inne wrażenia dźwiękowe.

wtw - 08-05-2009, 18:04

Hehehe no i jestem po pierwszym przeglądzie mego Outka, ale wracając do tematu buczących hamulców, ASO zamieniło mi te prowadniki i wyczyściło hamulce no i nie buczą :D Co jest ciekawe, a właśnie to że pan, który przyjmował mój samochód do serwisu powiedział że owa zamiana jest zalecana przez importera naszych Outków. I jak się maja teraz czuć Ci wszyscy co wybulili kasę na nowe klocki bo serwis tak chciał :x

[ Dodano: 18-06-2009, 02:17 ]
No i jak na razie nic nie buczy :D

radek1111 - 31-10-2009, 17:37

przy przebiegu 7000 pojawiło mi sie buczenie przy delikatym hamowaniu głownie po prawej stronie ,ale tez po lewej ,nie czekajac na pokretne tłumaczenia serwisu - sam zamieniłem prowadniki zacisków <to łatwe>- pomogło,moje pytanie czy wiesz na jak długo to pomoze ? czy na stałe?,bo rozumiem ze klocków pilnie wymieniac nie musze , dopiero jak sie zedrą,tak?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group