To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] 2H, 4H, 4HLC, 4LLC, R/D LOCK

watcher79 - 25-02-2010, 12:47

Fakt.


toms0201 - 25-03-2010, 22:20

U mnie nie ma włącznika R/D, ot taka sobie wersja :)
Grzegorz77 - 18-08-2010, 16:53

Gene napisał/a:
To nie jest blokada. Jesli chodzi Ci o ten silownik rownolegly do przegubu i laczacy przedni dyfer z polosia.
[url=http://img87.imagesh...dg1.jpg]Obrazek[/URL]
To element systemu Super Select.

Gene mam pytanie to w jaki sposób blokuje sie przednią oś w pajero III

zbyszekm2 - 18-08-2010, 21:16

Grzegorz77 napisał/a:
Gene napisał/a:
To nie jest blokada. Jesli chodzi Ci o ten silownik rownolegly do przegubu i laczacy przedni dyfer z polosia.
[url=http://img87.imagesh...dg1.jpg]Obrazek[/URL]
To element systemu Super Select.

Gene mam pytanie to w jaki sposób blokuje sie przednią oś w pajero III

Jedna półoś w przednim moście spięta jest na stałe. jak przełączasz na 4H pneumatyka załącza drugą półoś. i napęd zaczyna ciągnąc. Wtym samym czasie w reduktorze łańcuch zaczyna napędzać przedni wał m który napędza przedni most. To tak w skrócie.

Grzegorz77 - 24-08-2010, 18:14

zbyszekm2 napisał/a:
Grzegorz77 napisał/a:
Gene napisał/a:
To nie jest blokada. Jesli chodzi Ci o ten silownik rownolegly do przegubu i laczacy przedni dyfer z polosia.
[url=http://img87.imagesh...dg1.jpg]Obrazek[/URL]
To element systemu Super Select.

Gene mam pytanie to w jaki sposób blokuje sie przednią oś w pajero III

Jedna półoś w przednim moście spięta jest na stałe. jak przełączasz na 4H pneumatyka załącza drugą półoś. i napęd zaczyna ciągnąc. Wtym samym czasie w reduktorze łańcuch zaczyna napędzać przedni wał m który napędza przedni most. To tak w skrócie.

To u mnie to nie działa a zrobiłem taką rzecz wymontowałem siłownik blokady i ręcznie sterowałem i w jednym położeniu kręcąc wałem kardana kardan obracał się luźno (koła się nie obracały) a jak przesunąłem ten bolec to się kręciły ale nie były zblokowane tylko mechanizm różnicowy działał i jestem ciekaw czy jest może jakiś inny jeszcze siłownik aby zblokować je lub mam awarie :(

Geronimo - 26-03-2015, 16:56

Witam.
Czy po przełączeniu dźwigni na pozycje 4HLC powinna zapalić się środkowa kontrolka reduktora ?

zbyszekm2 - 26-03-2015, 17:08

tak. pod warunkiem, ze nie jest przepalona żarówka.
Geronimo - 26-03-2015, 17:42

Dzięki.
W pajero II SS środkowa zapalała się tylko na reduktorze.

Heilsberg - 26-03-2015, 17:58

Chyba popsute coś miałeś w tym Pajero II bo zapala się tak samo jak w Pajero III.
Tkaczy - 25-07-2015, 19:34

Witam wszystkich!
Dzisiaj miałem czas żeby przejechać się (Pajero III, 3.2 did, manual) i przetestować nowe opony Michelin Latitude Cross. Ku mojemu największemu zdziwieniu, tam gdzie wcześniej na szerszych o 3cm kiepskich oponach przejeżdżałem na nowych utknąłem na amen - godzina machania łopatą.
W linku zdjęcie gdzie utknąłem (lewe przednie koło mocno zakopane, prawe tylne w powietrzu):
http://zapodaj.net/299c4923b60c8.jpg.html
Teraz opiszę co się działo na poszczególnych napędach (na żadnym nie udało mi się wyjechać!):
2H - tutaj wszystko ok, czyli przód bez ruchy, tył: koło w powietrzu kręci, koło z przyczepnością bez ruchu.
4H - tył: w powietrzu kręci, drugie nie; przód - kręci lewe zakopane (buksuje), prawe bez ruchu. Czyli teoretycznie też ok, zgadza się?
4HLC oraz 4LLc - tak samo jak zwykłe 4H :shock: tutaj zdecydowanie coś nie tak - od czego zacząć?
R/D - mruga na pomarańczowo i nie chce się załączyć więc nie udało mi się sprawdzić lub zabrakło cierpliwości (ponoć trochę trwa zanim zblokuje?)

Proszę o pomoc, za 3 dni wyjeżdżam do Rumunii a tutaj taka niespodzianka!! Dodam, że wcześniej było OK! Mechanicy uzupełnili olej w napędach, chyba z tyłu, oraz zamontowali dodatkową osłonę pod silnikiem w miejscy gdzie jest mechanizm (kable?) od napędów...

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy!


zbyszekm2 - 26-07-2015, 07:20

Wszystko ok. Tylko llc przełączaj to neutralu. A masz blokadę tylnego mostu?
Tkaczy - 26-07-2015, 09:21

zbyszekm2 napisał/a:
Wszystko ok. Tylko llc przełączaj to neutralu. A masz blokadę tylnego mostu?

Nie powinno na 4HLC oraz 4lcc kręcić wszystkimi kołami bez względu na przyczepność? Czym sie w takim razie różni 4H od 4HLC?

Blokada tylnego mostu chyba jest, jak to sprawdzic? Jest przycisk i zaczyna migać wiec chyba jest.

Grzegorz76 - 26-07-2015, 11:38

Jak masz 4H to rozdział mocy jest chyba 70% tył 30% przód przy 4Hlc jest 50% na 50% z fotki wynika że nie miałeś zblokowanego mostu bo lewe tylne koło nie kręci. Lampka od tylnego mostu powinna się zapalić wtedy jest blokada. Sprawdzić możesz to tak; poszukaj utwardzonego gruntowego placyku i przejedz się powolutku parę metrów na max skręcie, tylne koła powinny zostawić ślad coś w rodzaju delikatnego buksowania wtedy jest blokada mostu.
Heilsberg - 26-07-2015, 22:29

Blokada tylnego mostu się nie zapięła. A wszystkie cztery nigdy się kręcić nie będą bo brakuje do tego jeszcze blokady przedniego mostu.
ruks - 28-07-2015, 21:59

Tkaczy napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Wszystko ok. Tylko llc przełączaj to neutralu. A masz blokadę tylnego mostu?

Nie powinno na 4HLC oraz 4lcc kręcić wszystkimi kołami bez względu na przyczepność? Czym sie w takim razie różni 4H od 4HLC?

Blokada tylnego mostu chyba jest, jak to sprawdzic? Jest przycisk i zaczyna migać wiec chyba jest.


4H to napęd na 4 koła na twarde drogi (3 otwarte dyfry) gdzie nie ma zwykle takiej sytuacji że jedno koło ma 0% przyczepności bo wtedy auto stanie w miejscu i mieli tym kołem
4HLC to włączona blokada centralnego mechanizmu różnicowego czyli gdy jedno koło będzie miało 0% przyczepności to pojedziesz ale jeśli już dwa będą bez przyczepności to stoisz :-)
Sytuacje może ratować blokada któregoś z mostów (w Pajero tylko z tyłu były) która pozwoli odjechać wtedy kiedy 3 koła będą bez przyczepności ale w tym wypadku też zależy które :-D
Co do opon weź pod uwagę że na piasku szersza opona będzie lepsza bo się tak nie zakopuje (mniejszy nacisk jednostkowy na powierzchnię), można też obniżyć ciśnienie przed wjazdem w taki teren zwiększając w ten sposób powierzchnię styku opony z "nawierzchnią" :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group