To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Automat z czy bez tiptronica

Rafal_Szczecin - 25-09-2010, 19:18

menic napisał/a:

Dla ciekawości...
Ostatnio ścigałem się z mojego brata nissanem 200sx lekko dłubniętym. Powtarzaliśmy test 2 razy... Ruszane z miejsca. W momencie osiągnięcia setki przegrywałem o 1 długość samochodu i dalej już odchodził bardziej.

dla ciekawosci robie takiego 200sx ,wlasnie lekko dlubnietego .


ale fakt, zwykly automat jest b.powolny , nawet z 2,5v6 na pokladzie .

bieniak - 25-09-2010, 20:43

ludzie jak można porównywać civica(małą wyścigówkę) do dużego galanta.honda jest lekka nie potrzebuje dużo mocy i momentu żeby szybko pojechać do tego odpowiednia skrzynia i ogień i to czuć. ale galant 2,5 jest elastyczniejszy i to o wiele.
niestety automaty z tamtych lat były powolne w większości samochodów czy miały tipronica czy też nie wadą są tylko 4 biegi fakt inne przełożenia ale nadal tylko 4 biegi
jeżeli lubisz podeptać czasami bierz manuala ale bierz pod uwagę że ta skrzynia lubi normalną jazdę.automat jest dobry i w mieście się sprawdza i na trasie też mając 160 KM naprawdę 1s w prawo czy w lewo nie robi różnicy przy normalnym użytkowaniu

Bartekkita - 19-03-2013, 10:52

To, ze przy starcie at troche odstaje to juz wiem. A jak to jest w przedzilach 80-140 i 140-180?
Jezdzilem tylko chwile at z tipem i zapomnialem sprawdzic jak to dokladnie dziala, stad pytania:
Jezeli przesuwam dzwignie w pozycje do recznej zmiany to czy dziala to rowniez jako blokada ktoregos z biegow(czyli zmieniam sobie tipem na 2 i czy musze trzymac reke na dzwigni aby pozostal w trybie recznego wyboru czy moge ja sobie zabrac?
Co sie stanie jezeli zmienie sobie bieg i dociagne go do konca uzywalnosci?
Co w przypadku gdy recznie wybieram 3 trzymam skrzynie w tej pozycji hamuje i chce ruszyc(czy sprobuje z 3czy wroci do 1 i 2?
I ostatnie jak sie roznia v-maxy at i mt i ew at z tipem jezeli jest jakas różnica?
Pozdrawiam

WreX - 19-03-2013, 12:58

Bartekkita napisał/a:
Jezeli przesuwam dzwignie w pozycje do recznej zmiany to czy dziala to rowniez jako blokada ktoregos z biegow(czyli zmieniam sobie tipem na 2 i czy musze trzymac reke na dzwigni aby pozostal w trybie recznego wyboru czy moge ja sobie zabrac?


Tak to jest blokada biegów, biegi gdy skrzynia jest przełączona w tip-tronic same się redukują, generalnie możesz wrzucić który chcesz bieg (w odpowiednim zakresie prędkości 1 do około 50km/h 2 do 120 bodajże i 3 do 190 mniej więcej) rozpędzić się jak chcesz i wrzucić z powrotem na D

Bartekkita napisał/a:
Co sie stanie jezeli zmienie sobie bieg i dociagne go do konca uzywalnosci?


Jeśli piszesz o zakresie obrotów to na D masz do 6,8k rpm a przy zablokowanym biegu coś powyżej 7k rpm, generalnie skrzynia przy maksymalnych wartościach to wykryje i zredukuje obroty automatycznie, poczujesz jak by traciło moc, generalnie jak nie jeździsz nie wiadomo jak nie zdarzy Ci się to

Bartekkita napisał/a:
Co w przypadku gdy recznie wybieram 3 trzymam skrzynie w tej pozycji hamuje i chce ruszyc(czy sprobuje z 3czy wroci do 1 i 2?


Jak wyżej automatycznie Ci zredukuje przy minimalnej prędkości danego biegu więc nie interesuje Cie to, ze tak powiem

Bartekkita napisał/a:
I ostatnie jak sie roznia v-maxy at i mt i ew at z tipem jezeli jest jakas różnica?


Podręcznikowo o 10km/h na rzecz MT, a w praktyce zależy to od wielu czynników, generalnie kończą około 220km/h

Cytat:
A jak to jest w przedzilach 80-140 i 140-180?


Akurat pierwszy przedział to jest w tedy kiedy 2 bieg ma największy moment obrotowy, więc potrafi wcisnąć w fotel że tak zaszaleje ze stwierdzeniem, dalej to już początek 3 i jest gorzej niż te 80-140

Juiceman - 19-03-2013, 18:18

Dla automata obroty max to nie 6,5k ?

Od 180-> MT ucieka, AT przegrywa.

Bartekkita - 19-03-2013, 19:38

Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie i za ogarnięcie mojej dziwnej paplaniny :)

ogólnie brzmi to nieźle, ścigać powyżej 180 się raczej nie zamierzam, a jeżeli bym chciał to jak duża jest różnica?
jeżeli Vmaxy są zbliżone to całkiem spoko. a co powiedzie o filmikach z YT gdzie Gal dobija do 240 (błąd licznika czy niektóre naprawdę tyle pojadą?)

czy skrzynia jest chroniona przed omyłkową zmianą biegu? (jak dla mnie intuicyjna byłaby zmiana biegów w drugą stronę, boję się na przykład że przy 180 pomylę 2 z 4)

jak skrzynia zachowuje się w czasie ciągnięcia ciężkiej przyczepy albo innego samochodu (niedawno musiałem ciągnąć auto automatem i przełożenie L bardzo pomagało a tu tego nie ma)?

Juiceman - 19-03-2013, 20:11

Bartekkita napisał/a:

ogólnie brzmi to nieźle, ścigać powyżej 180 się raczej nie zamierzam, a jeżeli bym chciał to jak duża jest różnica?


Jest duża przynajmniej przy zwykłym automacie vs MT.

Bartekkita napisał/a:

jeżeli Vmaxy są zbliżone to całkiem spoko. a co powiedzie o filmikach z YT gdzie Gal dobija do 240 (błąd licznika czy niektóre naprawdę tyle pojadą?)

Zaryzykuje stwierdzenie że to przekłamanie licznika, chyba że ktoś mnie poprawi.
Bartekkita napisał/a:

czy skrzynia jest chroniona przed omyłkową zmianą biegu? (jak dla mnie intuicyjna byłaby zmiana biegów w drugą stronę, boję się na przykład że przy 180 pomylę 2 z 4)

Tak naturalnie działa to w obie strony - nie ruszysz z 4 biegu, ani przy 130 nie zredukujesz na 1 bieg.
Bartekkita napisał/a:

jak skrzynia zachowuje się w czasie ciągnięcia ciężkiej przyczepy albo innego samochodu (niedawno musiałem ciągnąć auto automatem i przełożenie L bardzo pomagało a tu tego nie ma)?


Niemcy sobie to chwalą, osobiście ciężkiej przyczepy nigdy nie miałem na haku także się nie wypowiem.

Bartekkita - 20-03-2013, 23:56

okey dzięki za odpowiedzi :)

Cytat:
1 do około 50km/h 2 do 120 bodajże i 3 do 190 mniej więcej


wynika z tego, że 1 jest dosyć krótka w porównaniu do reszty przełożeń dodając to, że są tylko 4 biegi

to jeszcze powiedzcie coś o przedziale 50-80 bo widzę, że tu chyba będzie największy problem. Bo rzeczywiście w czasie przejażdżki autko zaczęło fajnie się zbierać, ale po przekroczeniu 80

wiem, że mając tipa to raczej niespotykane, ale czy ktoś z was redukował ręcznie do 1 ma to jakikolwiek sens(dla ścisłości chodzi mi o przyśpieszanie)?

aaaa i jeszcze zapomniałem spytać jak wygląda spalanie w stosunku do MT?(wiem, że to sprawa indywidualna, ale może ktoś kto jeździł dwoma porównał)

WreX - 21-03-2013, 00:38

Jak zalaczasz tiptronica na 1 to ciagnie do kolo 70, ale tez nie chce wymyslac, generalnie najwiekszy problem wrzucic jedynke, bo np jedziesz 50-60 i nie wrzucisz jej musisz zwolnic w tedy idziesz jak rakieta, generalnie czasem zdaza mi sie uzyc 1 do wyprzedzania ale rzadko jest ku temu okazja, i tak masz race jesli nie orasz 1 do max rpm na tipie to na D masz spora dziure miedzy 50-70, ale no nie jest zle, jest zle ale porownujac mozliwosci auta, bo i tak sie zwawo rozpedza
Bartekkita - 21-03-2013, 20:54

okey dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
Owczar - 21-03-2013, 22:19

WreX napisał/a:
Jak zalaczasz tiptronica na 1 to ciagnie do kolo 70,


Dokładnie :)

radek79 - 22-03-2013, 06:37

Owczar napisał/a:
Dokładnie :)
mój do 90km/h

[ Dodano: 22-03-2013, 09:21 ]
mam takie pytanie czy automat w galu do końca był montowany czterobiegowy czy z końcówki produkcji z 3 w vinie był montowany pięcio biegowy

WreX - 22-03-2013, 10:06

W VR'kach i Legnumach jest pięcio-biegowy
Owczar - 22-03-2013, 10:27

radek79 napisał/a:
mój do 90km/h


Masz inną skrzynię czy silnik kręci się do 8k?

radek79 - 22-03-2013, 10:41

Owczar napisał/a:
radek79 napisał/a:
mój do 90km/h


Masz inną skrzynię czy silnik kręci się do 8k?

na kołach zimowych 15cali na pierwszym biegu odcinka jest między 7a8 na obrotomierzu i na prędkościomierzu pokazuje równo 90



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group