To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] FAQ diagnoza, odczyt, kasowanie, inspekcja błędów

apg2312 - 10-10-2014, 22:14

Kody błędów ABS


MichciuGT - 14-10-2014, 09:11

Cześć

kto mi pomoże odczytać jaki to błąd?

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

zdaje mi się że 64 - ale nie znalazłem opisu do niego tutaj

apg2312 - 14-10-2014, 11:09

64 - Alternator FR terminal system
MichciuGT - 14-10-2014, 18:48

nie rozumiem zbytnio tego błędu, tzn. co on oznacza?

sprawdziłem napięcie ładowania po odpaleniu jest 14,5V
po pochodzeniu trochę i przejściu na obroty jałowe jest 14,5V
po załączeniu ogrzewania szyby i włączeniu świateł jest 14,5 V

zmiana przy załączaniu obciążenia jest głównie w hałasie tzn. słychać że silnik ciężej pracuje

czy mogło być tak że coś się stało na chwilę np. woda z deszczu się dostała i przez chwile ładowania nie miał i zapisał to jako błąd?

i dziękuje za powiedzenie co to za błąd :)

Bizi78 - 14-10-2014, 18:57

Skasuj błąd i poczekaj, jak się pojawi to potwierdzi usterkę :wink: .
plecho1 - 14-10-2014, 19:04

W Twoim autku oprócz regulatora napięcia znajdującego się w alternatorze także ECU silnika reguluje napięcie w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Nie jestem pewien, bo zależy to od dokładności pomiaru, ale wygląda to u Ciebie tak jakby w momencie pomiaru komputer nie ingerował w regulację napięcia. Kiedyś jak mierzyłem napięcie w Carismie GDI to raczej zawierało się w przedziale od 13,9 do 14,2V. Być może coś nie łączy po między alternatorem a ECU silnika ale jak już zasugerował Bizi78, warto skasować błąd i sprawdzić czy powróci.
MichciuGT - 14-10-2014, 19:11

oooo dobrze wiedzieć, jutro zresetuję i zdam relacje

dziękuje za dokładny opis :)

[ Dodano: 15-10-2014, 20:32 ]
a więc tak:

nie odłączałem klemy żeby resetować komputer bo przypomniało mi się że jak się zresetuje to później jak się jeździ to ma bardzo niskie obroty jałowe i potrafi gasnąć na światłach

próbowałem za pomocą evoscana odczytać błąd i skasować - nie da się tego zrobić

zrobiłem filmik bo nie widziałem wcześniej tej wtyczki, a z góry nie widać ile przewodów do niej wchodzi, ani też nie wiem jak się ją wypina i myślałem że będzie widać na filmiku jakiś zaczep

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

zdaje mi się że do wtyczki wchodzą 2 przewody, a przy okazji widać że przewód jest owinięty czarną taśmą izolacyjną... (alternator był wymieniany 2 lata temu)

i przypomniało mi się że może to być coś związanego z tym że na evoscanie jak pracuje silnik to pokazuje mi ok. 14V +- 0.1V, a gdy mierzę miernikiem 14,5 V

[ Dodano: 15-10-2014, 20:59 ]
jeszcze mi się przypomniało że mam w komórce 2 alternatory (jeden z samochodu popsuty i ponoć dobry kupiony w razie gdyby ten co jest teraz nagle przestał działać) i wtyczka jest 4 pinowa, także to że 2 przewody dochodzą to pewnie mi się tylko zdawało, jak będę miał więcej czasu i lepszy dostęp to się tym zajmę

apg2312 - 16-10-2014, 09:00

MichciuGT napisał/a:
nie odłączałem klemy żeby resetować komputer bo przypomniało mi się że jak się zresetuje to później jak się jeździ to ma bardzo niskie obroty jałowe i potrafi gasnąć na światłach

Po odłączenie klemy i resecie musisz Cari nauczyć obrotów.
http://forum.mitsumaniaki...t=31379&start=0

MichciuGT napisał/a:
próbowałem za pomocą evoscana odczytać błąd i skasować - nie da się tego zrobić

To se ne da. Jeśli błędy wymrugujesz za pomocą zwarcia pinów 1 i 4 w złączce, to pod komputer nie da się podpiąć. Kasowanie błędów tylko za pomocą ściągnięcia klemy.

plecho1 - 16-10-2014, 09:18

Evoscanem da się odczytać i kasować błędy w Carismach wyprodukowanych po 2001r. W starszych jest tak jak napisał apg2312.
benton66 - 16-10-2014, 10:53

Nie do końca...Wykasowac błedy evoscanem można, nie da się ich odczytać.
plecho1 - 16-10-2014, 10:56

Kiedyś próbowałem odczytać i jak się nie dało, to wydawało mi się, że skasować tez się nie da. Ale to dobra wiadomość jeśli nie chcemy kasować adaptacji ECU.
MichciuGT - 16-10-2014, 19:20

" Jeśli błędy wymrugujesz za pomocą zwarcia pinów 1 i 4 w złączce, to pod komputer nie da się podpiąć" - całkiem zapomniałem o tym że to ma wpływ na komunikacje i przez to się pewnie nie dało skasować błędu :)
gdzieś właśnie czytałem że da się skasować błąd, a nie da się odczytać i potwierdzam że nie da się odczytać tzn. evoscan pokazuje że się połączył, ale pokazuje też że niema błędów.. a miał 64...
jak będę miał czas to się tym zajmę :)

Borysław - 18-01-2015, 14:44

Widzi ktoś jakieś niepoprawne parametry?

Niestety nie udało mi się odczytać parametrów z AYC.
Evo mieli, mieli i się nie łączy.Chciałem zobaczyć odczyt TPS-u i lipa.

ludinho1 - 10-12-2015, 18:08

Witam. Czy Carisma MSX 1.8 140KM 97r też współpracuje ze spinaczem lub z evoscanem?
plecho1 - 10-12-2015, 18:12

Tak, działa i spinacz i Evoscan z tym, że Evoscanem błędów nie sprawdzisz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group