To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Przepustnica w GDi jak najlepiej czyścić?

Anonymous - 27-04-2009, 21:34

kilka postow wyzej chwalilem sie efektami czyszczenia przepustnicy... bylo to tydzien temu w niedziele. niestety nie jest dobrze :| cos niedobrego sie dzieje:

wrazenie jest takie jakby linka od gazu nie odbijala,dojezdzam do swiatel obroty skok do 1500-1700 tak z dwie sekundy i spadek na 800 , nie jest tak za kazdym razem ale powiedzmy 3 razy na 10 uda sie normalnie zatrzymac bez tego skoku. strasznie wqrzajaca sprawa zwlaszcza ze w paryzu swiatla mam co jakies 500 metrow.

druga sprawa do wzroslo spalanie,wiem ze komputerem sie nie ma co sugerowac ale do tej pory przy mojej jezdzie pokazywal 10-10,5 teraz 12-12,8 nie powiem bo auto buciora teraz ma takiego o jakim mi sie nigdy nie snilo,ale normalne to nie jest.

co zrobilem do tej pory :

odpiecie klemy i cala procedura zwiazana z uczeniem obrotow : dalej to samo :(

teraz powiem jak czyscilem przepustnice a moze to naprowadzi kogos na trop:

w sumie to "ponioslo" mnie troche z zadaniem wyczyszczenia i kilka rzeczy zrobilem takich o ktorych nikt nie wspominal nigdzie: mianowicie odkrecilem silniczek krokowy i zanurzylem przepustnice w cieplej wodzie z dodatkiem plynu do naczyn :shock:
szczoteczka do zebow czyscilem trudno dostepne miejsca np. przy tej osce na ktorej jest zolte kolko zamykajace przepustnice.
srubki ktorych ruszac nie wolno byly zaciapane farba ich nie odkrecalem ani nie zruszylem bo zaraz byloby to widac ( uszkodzona farba).

co mozecie pomoc ??

lukszal - 27-04-2009, 23:54

mam taki sam problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy. Skacza obroty np przy dojezdzaniu do swiatel. Jezdzilem autem z ta usterka przez jakis czas z racji tego ze nie moglem znalezc nikogo kto by mi to zrobil. Doprowadzilo to do tego ze teraz czasami wlacza mi sie kontrolka engine i auto przechodzi w tryb awaryjny. U mnie jest jeszcze ta roznica ze mam elektryczna przepustnice. Jutro jestem ustawiony w salonie na wizyte i zobaczymy co kompetentni panowie powiedza. Ale wiem jedno, czasami nie jest lekko z tym naszym GDI :D
rasiak1980 - 28-04-2009, 03:12

jeżeli obroty ci co jakiś czas "nurkują" to czyszczenie kolektora dolotowego, portów dolotowych docieranie zaworów i gniazd zaworowych, czyszczenie głowicy z nagaru. upierdliwa robota pół silnika trzeba rozebrać przy okazji warto założyć pułapki olejowe na odmy bo to chyba jest po części przyczyną takiego syfu w silniku.
saphire - 28-04-2009, 07:45

Skoro odkręcałeś to czego nie trzeba to teraz musisz ustawić to czego byś nie musiał regulować gdybyś nie porozbierał tych gratów na części pierwsze. :axe:

W Workshop Manualu masz opisaną procedurę regulacji TPS, wolnych obrotów itp. rzeczy.

rasiak1980 - 28-04-2009, 19:29

tps-a najlepiej w ogóle nie ruszać przy czyszczeniu, jeżeli wszystko działa jak należy możemy czasem przedobrzyć i wtedy zaczynają się kłopoty
Anonymous - 28-04-2009, 23:34

nie odkrecalem TPS-a pisalem wyzej ze dwie srubki na przepustnicy byly zalane farba,cos w rodzaju plomby i tych srubek nie odkrecalem ani nie ma mozliwosci zeby sie przekrecily bo widac by bylo uszkodzenie farby. zapytam moze tak : jak dlugo maksymalnie moze trwac taka adaptacja przepustnicy ? Panowie ja pisze ze to bylo tydzien temu,ale ja zrobilem przez ten tydzien moze z 70 km :? jezdze glownie w miescie tak ze nie wiem nawet czy od czasu czyszczenia chociaz raz przejechalem sie na 5-tym biegu :P
rasiak1980 - 29-04-2009, 02:02

sprawdź czy przewód elastyczny łączący przepustnice z przepływomierzem dobrze założyłeś, może jest krzywo założony i łapie "lewe" powietrze za przepływomierzem. sprawdź też ten przewód odpowietrzający który powinien być podłączony do przewodu elastycznego z boku przed samą przepustnicą czy aby na pewno tam się znajduje gdzie powinien czy może po prostu zapomniałeś go podłączyć i tamtędy łapie "lewe" powietrze
saphire - 29-04-2009, 08:45

Przy czyszczeniu przepustnicy zalecają w Workshop Manualu zatkanie bypass'owych otworów powietrznych by się tam nic nie dostało w trakcie czyszczenia ale jeśli ją "utopiłeś" w wiadrze to może coś gdzieś się jednak przytkało.
Anonymous - 02-05-2009, 14:52

rasiak1980, sprawdzalem raczej wszystko jest na swoim miejscu :|

jak dalej tak sie bedzie dzialo,pewnie sciagne ja jeszcze raz i poskladam na nowo.jak to nic nie da to pewnie serwis mnie czeka bo spalanie tez znacznie wzroslo :rolleyes:

XL - 03-05-2009, 22:39

Możliwe, że w trakcie czyszczenia śmieci dostały się w łożyskowanie osi przepustnicy i zwiększyły opory mechaniczne. To może spowodować objawy o jakich piszesz. Po zdjęciu zespołu przepustnicy postaraj się przepłukać łożyskowanie benzyną ekstrakcyjną i równocześnie rozruszać ośkę w łożyskach . Kiedy już będzie obracać się lekko, siknij olejem silikonowym w miejsca, gdzie oś przepustnicy wchodzi w obudowę. Mam nadzieję, że pomoże.

Pozdrawiam, XL

FRYC6KF - 04-05-2009, 17:02

Witam panów mam takie małe pytanie dzisiaj czyściłem przepustnicę i wszystko jest ok tylko chodzi o trąbę słonia tz. po odkręceniu obu opasek tej przy filtrze i przy przepustnicy dochodzi u was jeszcze jakaś mała rureczka do trąby słonia tak mniej więcej w połowie tego węża?? bo u mnie jest dziurka tylko nie wiem jaki wężyk ma tam wchodzić... wisi luzem wężyk który wychodzi z pokrywy zaworów tam co się olej leje tyle że ten wężyk wisi sobie tak i nigdzi nie jest wpięty... poradzćie mi co z tym zrobić.... tu wrzuciłem zdjęcia do zobaczenia jak byście nie wiedzieli o co mi chodzi... :?:
http://picasaweb.google.com/frycu17kf/Misia#

demeone - 04-05-2009, 17:08

Zrobie zdjecie za minutke. Ale zastanawiam sie co to na tym pierwszym zdjeciu u Ciebie jest to plastikowe pudełko podlaczone bezposrednio do trąby słonia




FRYC6KF - 04-05-2009, 17:21

chodzi mi właśnie o ta rureczke co masz na 2 zdjęciu na środku w takiej drugiej osłonce z innej rurki.. masz ją podpiętą do tej dużej rury co idzie do przepustnicy??

[ Dodano: 04-05-2009, 17:24 ]
a jeśli pytasz co to jest to plastikowe pudełko wiszące pod trąbą slonia to jest tak zwany wyłapywacz piasku do nigo wpada piasek który przedostanie się prze filtr:)

demeone - 04-05-2009, 17:26

Tu masz z innego kąta zdjecie (sorry za jakosc telefonem)

FRYC6KF - 04-05-2009, 17:34

Dzięki już widzę że to ten wężyk co u mnie luzem był trzeba bedzie go podłączyć tam gdzie jego miejsce:) dzięki wielkie pozdrawiam....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group