To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Galant EA z automatyczną skrzynią biegów

radek79 - 17-02-2011, 17:52

pompec napisał/a:
pozostało tylko jedno pytanie bez odpowiedzi:
- jakie mniej więcej obroty silnika są na 4 biegu przy prędkości 120km/h?

nigdy nie z wróciłem na to uwagi ale 3tyś na pewno

[ Dodano: 17-02-2011, 17:53 ]
jutro sprawdzę

Krzyzak - 17-02-2011, 19:18

pompec napisał/a:
- jakie mniej więcej obroty silnika są na 4 biegu przy prędkości 120km/h?

zależy od rozmiaru opon i silnika - w manualu jest nawet wykres dla sytuacji fabrycznej
w moim jest V6 i przy 120 mam 2500 rpm
3000 rpm jest przy 140, szybciej nie jechałem

pompec - 17-02-2011, 21:57

a powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz, bo to mnie zastanawia... czy te 4 biegi w tiptronicu to nie jest trochę mało? nie brakuje wam jednego biegu... zwłaszcza, że jak czytam to podstawowe są pierwsze trzy...
mar111cin - 18-02-2011, 02:10

kick-down jakoś nie zauważyłem żeby redukował o dwa biegi w dół, zresztą przy 4biegach nie ma co szaleć (chyba że ktoś powoli wciska pedał gazu w tym czasie skrzynia zredukuje bieg, a na sam koniec dociśnie kick down i wtedy poleci jeszcze jeden w dół)

prędkości obrotowe silnika a prędkości pokazane na liczniku nie zmieniają się przy założeniu innych opon ;) (rzeczywista tak, ale według wskazań idzie tak samo)

prędkość obrotowa silnika przy danej prędkości pojazdu zależy od tego czy olej jest rozgrzany w skrzyni czy nie. Na zimnym silniku przy 2tys obr mam 80km/h, po pewnym czasie jest już normalnie i przy 2tys obr jest 90km/h (można w przybliżeniu powiedzieć że 45km/h na każde tysiąc obrotów na ostatnim biegu, w przyblizeniu bo wiadomo są straty na sprzęgle hydrokinetycznym) przy ok 3,5tys obr jest 160km/h
Obroty przy silniku 2.5 V6

czy brakuje biegu? i tak i nie. trzeba zauważyć że 3 i 4 to tak jak 4 i 5 w manualu. Natomiast jedynka jest dość znacznie wydłużona w stosunku do manuala, a dwójka to troche krótsza trójka z manuala. Tak że w trasie to nie przeszkadza, w mieście w sumie długa jedynka też się spisuje, natomiast jakby ktoś się chciał ścigać na 1/4 to jednak lepiej jakby biegów było więcej, bo jednak na starcie traci troche na przyśpieszeniu.
I-80km/h
II-140km/h
III- 210km/h i nie pamiętam czy by i więcej nie pociągnął
IV- nie sprawdzałem :lol:
kiedyś mnie kusiło żeby sprawdzić przyśpieszenie to chyba coś koło 10,3s wychodziło, tylko o ile dobrze kojarze to na prinsie ;) na oponach 225

radek79 - 18-02-2011, 06:21

Cytat:
I-80km/h
II-140km/h
III- 210km/h i nie pamiętam czy by i więcej nie pociągnął
IV- nie sprawdzałem :lol:

a umnie wygląda to tak
1 bieg do 80km
2 bieg 120km
3 bieg 180km
4 bieg 210km

[ Dodano: 18-02-2011, 06:23 ]
w mieście czy na trasie nawet nie poczujesz czy nasz 4 czy 5 biegów wiec nie przeszkadza

Krzyzak - 18-02-2011, 07:31

pompec napisał/a:
czy te 4 biegi w tiptronicu to nie jest trochę mało?

a widziałeś przełożenie? 1 bieg automatu jest pomiędzy 1 a 2 manuala natomiast 4 bieg automatu jest dużo dłuższy niż 5 bieg manuala i bardziej odpowiada biegowi 6-emu z nowych aut niż biegowi 4-emu starych...

sampler - 18-02-2011, 08:13

porownujac AT do MT trzeba tez zaznaczyc ze obie skrzynie maja inne przelozenia glowne. I tak jesli chodzi o ostatnie biegi to po przemnozeniu koncowych biegow przez przelozenie glowne wychodzi ze MT ma minimalnie dluzsze przelozenie na kola. Jak jest z nizszymi biegami trzeba przeliczyc.
yaro1976 - 18-02-2011, 08:34

mar111cin napisał/a:
kick-down jakoś nie zauważyłem żeby redukował o dwa biegi w dół,


redukuje, redukuje, spróbuj przy 60-70 na IV zapodać kick`a to zobaczysz, mi na poprzednich kiepskich oponach w takiej sytuacji przy 60 -> kick i opony zdrowo zapiszczały...

mar111cin - 18-02-2011, 10:46

czy was też irytuje to, że skrzynia biegów bardzo szybko wrzuca czwórke? na dobrą sprawę to mi się zdarza że skrzynia w mieście jeździ na 4tym biegu (prędkość ok 60km/h). Troche to denerwujące bo taka jazda nie jest wcale ani ekonomiczna ani efektywna. Tak samo jak na trasie też skrzynia sama niechętnie schodzi z tej 4ki przy przyśpieszaniu jak np. wyjeżdżamy z miasta.
pompec - 25-02-2011, 11:20

a jak to jest z nazewnictwem skrzyni w Galu? To jest automat czy półautomat. W necie można znaleźć informacje, że sekwencyjnie zmieniane biegi to półautomaty... a druga rzecz, to czy guzik do wciskania na wajsze (hmm dziwne słowo :P ) nie jest niewygodnie umiejscowiony? W znakomitej większości automatów jest z lewej strony (wciska się kciukiem, moim zdaniem w bardziej naturalnej pozycji) a nie od góry... swoją drogą to ta wajcha za piękna nie jest... nikt nigdy nie myślał o "tuningu" tego elementu (np. wymianie, ew. skróceniu)?
Hugo - 25-02-2011, 16:45

pompec napisał/a:
nie jest niewygodnie umiejscowiony?
Jest bardzo niewygodny, ale co zrobić...
radek79 - 25-02-2011, 17:21

mi tam w niczym nie przeszkadza przyzwyczaiłem się i sama ręka odruchowo układa na przycisku i lewarku
Sticker - 25-02-2011, 22:31

Ten guzik zupełnie nie ma znaczenia.
Włączam drive i zapominam o jego istenieniu :lol:

wonsz - 30-03-2011, 21:27

mar111cin napisał/a:
czy was też irytuje to, że skrzynia biegów bardzo szybko wrzuca czwórke? na dobrą sprawę to mi się zdarza że skrzynia w mieście jeździ na 4tym biegu (prędkość ok 60km/h). Troche to denerwujące bo taka jazda nie jest wcale ani ekonomiczna ani efektywna. Tak samo jak na trasie też skrzynia sama niechętnie schodzi z tej 4ki przy przyśpieszaniu jak np. wyjeżdżamy z miasta.


Strasznie mnie to irytuje. Jadę spokojnie, to zaraz czwórka. Muszę kiedyś zrobić 100 kilometrów na manualnej, żeby tej czwórki nie wrzucać i nie zmieniać tak często biegów jak w trybie auto. Może spalanie się zmniejszy.

pompec - 07-04-2011, 22:53

pytanie do użytkowników tiptronica: czy jak skrzynia jest w trybie D to powinny świecić się kontrolki przy numerze aktualnego biegu? czy tylko w trybie sekwencyjnym?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group