[02-06]Lancer CS0 - Rozmowy na temat opon i felg
mkm - 20-01-2013, 23:36
K9G, skorzystaj choćby z tego i baw się szerokościami
http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon
Prośba do wszystkich - podawajcie szerokość i ET felgi, bo to te wartości mają największy udział w "ocieraniu".
[ Dodano: 20-01-2013, 23:42 ]
krzychu napisał/a: | pablini - GY UG 7+ 4-ty sezon bez wyważania.... 140 na budziku - żadnych drgań.... |
Tym to akurat nie powinieneś się chwalić.
Koła należy wyważać przynajmniej raz w roku (jest różnica czy ciężarek jest klejony czy nabijany), bez znaczenia czy czuć wibracje czy nie.
Podjedź na ważenie to zobaczysz jak biją.
Jest też opcja, że niepotrzebnie toczyłeś tarcze
krzychu - 21-01-2013, 07:15
mkm napisał/a: |
Koła należy wyważać przynajmniej raz w roku (jest różnica czy ciężarek jest klejony czy nabijany), bez znaczenia czy czuć wibracje czy nie. |
Tak, jak wiele innych rzeczy.
mkm napisał/a: | Jest też opcja, że niepotrzebnie toczyłeś tarcze |
Ta jasne... Poza tym przypomnij sobie któreś z ostatnich PW do mnie.
BasteKNT - 14-04-2013, 20:25
Nadszedł czas wymiany opon na letnie (nawet na południu ), a nie mam felg na lato, w związku z czym mam pytanie.
Czy felgi o szerokości 7 cali i ET48 nie będą sprawiały problemów w połączeniu z seryjnym rozmiarem gum? Według tabelek w sieci 195 to minimum dla felgi 7-calowej - bardzo wzrasta ryzyko porysowania felgi? Czy taka felga w ogóle będzie się mieściła z przodu - opona nie będzie gdzieś tarła przy skręcaniu, nie będzie wystawała z błotnika?
No i drugie pytanie: co polecacie: Falken ZE 912, czy za nieco ponad 200 złotych więcej za komplet Toyo Proxes T1-R?
Pozdrawiam!
_Mani_ - 14-04-2013, 21:40
Mam 7 cali oponę 205/45/16 jest wszystko ok
krzychu - 15-04-2013, 07:36
BasteKNT napisał/a: | nie będzie wystawała z błotnika?
|
Przy zwiększaniu ET felga idzie do środka. Nie wolisz poszukać oryginalnych felg (Enkei)? Są naprawdę mega wytrzymałe na polskie drogi. Wtedy możesz zapakować 205/50/16 i cieszyć się ciut lepszym komfortem.
_Mani_ - 15-04-2013, 21:48
przy 7 calach i ET 40 jest równo z nadkolem
krzychu - 16-04-2013, 06:46
_Mani_ - jeśli piszecie takie rzeczy to od razu proszę dopiszcie rozmiar opony i czy to jest wersja obniżona (2.0 EU) czy nie (ewentualnie dokładki do zderzaka przedniego Intense 2006).
_Mani_ - 17-04-2013, 20:25
1,6 Intense koło jak wyżej 7cali et40 205/45/16
neevald - 17-04-2013, 20:40
jaka opone wybrac do lancera kombi 1.6 sport 2003
195/50 -16"
205/45 -16"
?????
_Mani_ - 17-04-2013, 21:01
to zależy czy chcesz mieć większy komfort jazdy czy nie
krzychu - 17-04-2013, 21:05
neevald - 205/50/16?
neevald - 17-04-2013, 21:11
mani znaczy sie na mniejszym profilu gorszy komfort tak??ty jakie bys polecil??
_Mani_ - 17-04-2013, 21:25
przy profilu 45 jest twardo wybór należy do Ciebie
http://www.rimsntires.com/specs.jsp tutaj jest kalkulator zobacz sobie jak wygląda dana opona na feldze
Obywatel - 17-04-2013, 21:54
Zawsze zastanawiałem się dlaczego niektórzy posiadacze aut przedkładają lanserkę nad komfort i ekonomikę jazdy, dobro zawieszenia i szeroko pojętą poprawność techniczną. 16-calowe felgi i niskoprofilowe opony o szerokości 205 mm to dość szalony pomysł w kompaktowym aucie z silnikiem 1.6.
Na pytanie jaką oponę wybrać do auta najlepiej odpowie... instrukcja.
krzychu - 18-04-2013, 06:47
Obywatel - silnik jak silnik. Ale RA z USA miał 205/45/16 więc nie jest to znowu jakaś tam "lanserka". A teraz Lancer 1,5 (ten nowy) ma 205 w standardzie... Opony muszą mieć coraz mniejsze opory (ekolodzy) i można montować ciut szersze.
Jak będę kupował to kupię 205/50/16 ponieważ wtedy parę mm samochód pójdzie do góry, a czasem przytrę katalizatorem przy wyjeździe z ogródka (na zimówkach 195/60/15 się to nie zdarza).
|
|
|