To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Rozmowy na temat opon i felg

mkm - 20-01-2013, 23:36

K9G, skorzystaj choćby z tego i baw się szerokościami :wink:
http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon

Prośba do wszystkich - podawajcie szerokość i ET felgi, bo to te wartości mają największy udział w "ocieraniu".

[ Dodano: 20-01-2013, 23:42 ]
krzychu napisał/a:
pablini - GY UG 7+ 4-ty sezon bez wyważania.... 140 na budziku - żadnych drgań....

Tym to akurat nie powinieneś się chwalić.
Koła należy wyważać przynajmniej raz w roku (jest różnica czy ciężarek jest klejony czy nabijany), bez znaczenia czy czuć wibracje czy nie.
Podjedź na ważenie to zobaczysz jak biją.
Jest też opcja, że niepotrzebnie toczyłeś tarcze :wink:

krzychu - 21-01-2013, 07:15

mkm napisał/a:

Koła należy wyważać przynajmniej raz w roku (jest różnica czy ciężarek jest klejony czy nabijany), bez znaczenia czy czuć wibracje czy nie.


Tak, jak wiele innych rzeczy.

mkm napisał/a:
Jest też opcja, że niepotrzebnie toczyłeś tarcze :wink:


Ta jasne... Poza tym przypomnij sobie któreś z ostatnich PW do mnie.

BasteKNT - 14-04-2013, 20:25

Nadszedł czas wymiany opon na letnie (nawet na południu ;) ), a nie mam felg na lato, w związku z czym mam pytanie.

Czy felgi o szerokości 7 cali i ET48 nie będą sprawiały problemów w połączeniu z seryjnym rozmiarem gum? Według tabelek w sieci 195 to minimum dla felgi 7-calowej - bardzo wzrasta ryzyko porysowania felgi? Czy taka felga w ogóle będzie się mieściła z przodu - opona nie będzie gdzieś tarła przy skręcaniu, nie będzie wystawała z błotnika?

No i drugie pytanie: co polecacie: Falken ZE 912, czy za nieco ponad 200 złotych więcej za komplet Toyo Proxes T1-R?

Pozdrawiam!

_Mani_ - 14-04-2013, 21:40

Mam 7 cali oponę 205/45/16 jest wszystko ok
krzychu - 15-04-2013, 07:36

BasteKNT napisał/a:
nie będzie wystawała z błotnika?


Przy zwiększaniu ET felga idzie do środka. Nie wolisz poszukać oryginalnych felg (Enkei)? Są naprawdę mega wytrzymałe na polskie drogi. Wtedy możesz zapakować 205/50/16 i cieszyć się ciut lepszym komfortem.

_Mani_ - 15-04-2013, 21:48

przy 7 calach i ET 40 jest równo z nadkolem
krzychu - 16-04-2013, 06:46

_Mani_ - jeśli piszecie takie rzeczy to od razu proszę dopiszcie rozmiar opony i czy to jest wersja obniżona (2.0 EU) czy nie (ewentualnie dokładki do zderzaka przedniego Intense 2006).
_Mani_ - 17-04-2013, 20:25

1,6 Intense koło jak wyżej 7cali et40 205/45/16
neevald - 17-04-2013, 20:40

jaka opone wybrac do lancera kombi 1.6 sport 2003
195/50 -16"
205/45 -16"
?????

_Mani_ - 17-04-2013, 21:01

to zależy czy chcesz mieć większy komfort jazdy czy nie
krzychu - 17-04-2013, 21:05

neevald - 205/50/16?
neevald - 17-04-2013, 21:11

mani znaczy sie na mniejszym profilu gorszy komfort tak??ty jakie bys polecil??
_Mani_ - 17-04-2013, 21:25

przy profilu 45 jest twardo wybór należy do Ciebie
http://www.rimsntires.com/specs.jsp tutaj jest kalkulator zobacz sobie jak wygląda dana opona na feldze

Obywatel - 17-04-2013, 21:54

Zawsze zastanawiałem się dlaczego niektórzy posiadacze aut przedkładają lanserkę nad komfort i ekonomikę jazdy, dobro zawieszenia i szeroko pojętą poprawność techniczną. 16-calowe felgi i niskoprofilowe opony o szerokości 205 mm to dość szalony pomysł w kompaktowym aucie z silnikiem 1.6.

Na pytanie jaką oponę wybrać do auta najlepiej odpowie... instrukcja.

krzychu - 18-04-2013, 06:47

Obywatel - silnik jak silnik. Ale RA z USA miał 205/45/16 więc nie jest to znowu jakaś tam "lanserka". A teraz Lancer 1,5 (ten nowy) ma 205 w standardzie... Opony muszą mieć coraz mniejsze opory (ekolodzy) i można montować ciut szersze.

Jak będę kupował to kupię 205/50/16 ponieważ wtedy parę mm samochód pójdzie do góry, a czasem przytrę katalizatorem przy wyjeździe z ogródka (na zimówkach 195/60/15 się to nie zdarza).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group