To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - ile wam pali was lancerek?

krzychu - 11-08-2008, 10:43

Zaraz dojdziemy do wniosku ze paliwo w baku jest nieruchome bo sie znosza sily odsrodkowe i pochylej grawitacji ;)

Ale fakt fakt tez zauważyłem ze na tym forum ludzie sie lubia czepiac szczegolow i chwytac za slowka

Krzychu

saphire - 11-08-2008, 12:26

Weź butelkę plastikową po napojach i nalej do niej szklankę wody, zawiąż sznurek do szyjki i zakręć nią wokół głowy i zobaczysz gdzie będzie ta woda w butelce - czy na zewnątrz koła (czyli na dnie butelki) czy tez wyleje ci się podczas kręcenia przez otwarty korek :badgrin:

Toż to prosta fizyka jak budowa cepa. Inna sprawa że auto może przerywać jak masz mało paliwa w baku i na zakrętach ci się ta szklanka benzyny przelewa po całym baku. :badgrin:

krzychu - 11-08-2008, 13:03

saphire - nie no ja wiem ze masz racje, a tylko mowie ze sie ludzie tutaj lubia czepiac.

gregorbu - ale zobacz skrecasz w lewo sila odsrodkowa dziala w prawo wiec paliwo na prawo leci, dwa jak skrecasz w lewo to auto sie pochyla w prawo wiec grawitacja tez ciagnie paliwo w prawo...

Krzychu

Anonymous - 11-08-2008, 13:22

saphire napisał/a:
Inna sprawa że auto może przerywać jak masz mało paliwa w baku i na zakrętach ci się ta szklanka benzyny przelewa po całym baku. :badgrin:
I przecież o tym jest tu mowa, tj. ilości paliwa poniżej rezerwy.
W swoich teoretyczno-fizycznych rozważaniach pominęliśmy jeszcze pewne fakty: grodzie w zbiorniku i prędkość, z jaką pojazd pokonuje zakręt. Jeśli ilość paliwa jest mała, a znajduje się ono w przegorodzie po lewej stronie (strona kierowcy), to - mimo działania siły odśrodkowej - nie znajdzie się ono po prawej stronie zbiornika. :D

mkm - 11-08-2008, 13:44

gregorbu napisał/a:

W swoich teoretyczno-fizycznych rozważaniach pominęliśmy jeszcze pewne fakty: grodzie w zbiorniku i prędkość, z jaką pojazd pokonuje zakręt.

i jeszcze najwazniejsze. Ksztalt pompy paliwowej i jej umiejscowienie w baku...

rosomak1983 - 11-08-2008, 14:38

Ale dyskusje wywołałem tym pytaniem :D :lol: :D A jak jest w praktyce? Rzeczywisie przerywa przy skręcie tylko w jedną stronę?
Anonymous - 11-08-2008, 14:51

rosomak1983 napisał/a:
Rzeczywisie przerywa przy skręcie tylko w jedną stronę?
Nie - przerywa, gdy jest naprawdę mało paliwa i przelewa się ono po dnie zbiornika. Jest to niezależne od kierunku jazdy (a raczej zwrotu :D ). Możesz jechać prosto, czy też skręcać, a przy małej ilości paliwa silnik będzie przerywał.
Kiedy czuję, że mi silnik przerywa, "szarpię" auto tak, by przelać paliwo do prawej przegrody (np. szybki zygzak) i kieruję się na stację benzynową. Pamiętaj, że jazda z małą ilością beznyny jest niezdrowa dla pompy paliwowej.

Cezar - 11-08-2008, 14:52

Cytat:
A jak jest w praktyce? Rzeczywisie przerywa przy skręcie tylko w jedną stronę?

mi raz tak przerwalo jak skrecalem wlasnie w lewo, a 'zydek' juz sie sporo czasu palil :wink:

SnowDevil - 12-08-2008, 14:57

w trasie, 5 osob, bagaznik zaladowany po sufit.... 580 km na baku 40L - tyle mi wyszlo jak nad morze jechalem :D

w miescie 440 km zrobie max

paliwo: shell VPower

PiotrekSL4 - 12-08-2008, 18:32

pawela napisał/a:
PiotrekSL4, pewnie nie jeździłeś ze wskaźnikiem poniżej czerwonej kreski. Ciężko się przełamać, że jeszcze jest tam sporo paliwa :)

Tu masz rację. Staram się żeby wskazówka od paliwa nie spadała poniżej połowy ostatniej kreski :lol: I faktycznie nigdy nie miałem przypadku, że zeszla ona na czerwone pole. Sorry za wprowadzenie w błąd.

raddex - 21-08-2008, 22:54

A ja sobie trochę po testowałem samochód.
No i ostatnio na 40 litrach przejechałem 651 km - trasa mieszana - więcej w mieście niż na trasie. Oczywiście jeździłem w miarę ekonomicznie chociaż nie jak emeryt. :) Zaryzykowałem też jazdę "do sucha" tzn silnik zaczął przerywać jak w zbiorniku zostało ok 2 litrów. Na stacji zatankowałem wówczas 48,78 litra gdzie pod korek wchodzi 50.
To tak tylko dla testów - więcej tego nie zrobię. :D

akbi - 22-08-2008, 08:38

raddex napisał/a:
pod korek wchodzi 50.

pod korek wchodzi więcej :) .... 50 wchodzi do zbiornika :P

stary alfer - 22-08-2008, 10:21

akbi napisał/a:
pod korek wchodzi więcej :)


No właśnie ciekawi mnie ile, ponieważ wczoraj niemiło się zdziwiłem na stacji...
Ponadto wskazówka była milimetr ponad czerwonym polem, a do baku wlałem "pod korek" 39 litrów.
Ile więc można upchać w zbiorniku?

rosomak1983 - 23-08-2008, 11:36

Moze mi ktoś wyjasnic pewną kwestie. Chodzi o wpływ na spalanie wilekości felg czyli ze niby na 15 bedzie więcej palił niz na 14. Tylko niby dlaczego (zakładamy ze szerokośc i srednica opony pozostanie ta sama)
Anonymous - 23-08-2008, 11:47

rosomak, jak dla mnie moze to byc spowodowane tym, ze auto bedzie o 2,5cm wyzej:-)wtedy inna sylwetka aerodynamiczna, opory i te sprawy, ale pewien nie jestem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group