[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6
Owczar - 27-11-2011, 20:29
Jeśli ECU nie wskazuje żadnego uszkodzenia to są dwa sposoby diagnostyki. Pierwszy, który stosuje spora część mechaników, czyli wymienianie po kolei co się da i drugi, który polega na podpięciu pod interfejs diagnostyczny i obserwacje logów z jazdy, a następnie porównanie do auta, które pracuje prawidłowo, bo do wzorca dostępu nie ma.
Do tego celu polecam Evoscan. Myślę, że Fj_mike z chęcią udostępni logi prawidłowo działającego silnika. Zresztą przesyłał mi ostatnio i jest prawie książkowo
polaff - 27-11-2011, 20:47
To teraz tylko muszę poszukać kogoś chętnego i umiejącego się podłączyć do mojego auta...
Owczar - 27-11-2011, 21:44
Zainwestuj w evoscan i kabelek VAG. Zwróci się szybko. Może i znajdziesz kogoś kto się podłączy, ale jeszcze trzeba zinterpretować wyniki...
polaff - 27-11-2011, 22:08
zacznę od pomierzenia potencjometrów przepustnicy
[ Dodano: 28-11-2011, 08:22 ]
ewentualnie jeszcze tobiorę pod uwagę:
http://allegro.pl/aparat-...1956478776.html
fj_mike - 28-11-2011, 14:01
polaff napisał/a: | zacznę od pomierzenia potencjometrów przepustnicy |
Wczoraj dostałeś gdzie info gdzie szukać w manualu
polaff - 28-11-2011, 21:07
pojawiły się nowe okoliczności wzrost drgańna biegu jałowym wraz ze wzrostem temperatury.
Owczar - 28-11-2011, 21:14
Ale to niewiele zmienia. Jakiś czujnik jedzie po bandzie, ale jeszcze w normie. Albo WN zdycha.
polaff - 28-11-2011, 21:26
Owczar napisał/a: | Ale to niewiele zmienia. Jakiś czujnik jedzie po bandzie, ale jeszcze w normie. Albo WN zdycha. |
Moim zdaniem zmienia bo wyklucza sprężanie. Tym bardziej, że z takimi objawami zrobiłem już około 40 kkm.
no OWCZAR podnieś mnie na duchu i poprzyj moją opinię o sprężaniu
Owczar - 28-11-2011, 21:30
Hmm, czy wyklucza. Sprężanie się zmienia wraz ze zmianą temp. Nie pamiętam już w jakiej funkcji.
Swoją drogą to nagraj może jakiś film jak drga ten silnik. Bo wymacałem już kilka i każdy lekko drga. Niektóre trochę mniej, inne więcej.
polaff - 28-11-2011, 21:38
Marcin... po katowaniiu zachowuje się bardziej niechlujnie niż 2,5 Td w pajero Stałem dziś na "D" na czerwonym ze stoperem i naliczyłem dwa do trze "drgnięć" na sec. ale po bardzo chamskiej jeździe po mieście. czym agresywniejsza jezda tym drgania bardziej denerwują.
A jeśli chodzi o sprężanie to wiadomo, albo dołem albo górą...
Pierścienie muszą być ok. bo oleju nie ubywa nawet grama.
góra.... gdyby zawór był wypalony to po 40kkm w 5 miesięcy z moją nogą nie było by już zaworu wcale....
obstawiam zapłon
Owczar - 28-11-2011, 21:41
Napisz dla przypomnienia co już wykluczyłeś, co wymieniłeś.
Konkretnie pytam o kable, świece, cewke, moduł itd...
polaff - 28-11-2011, 21:46
kupiłem go z drganiami.
następnie
zrobiłem około 3kkm w tydzień - nic się nie zmieniło.
założyłem LPG i dałem gazownikowi nowe przewody WN i świece (NGK)
Po założeniu gazu nic się nie zmieniło.
od założenbia gazu najechałem ~~40kkm i też znacznych różnic nie widzę - no może trochę się pogłębiły objawy.
[ Dodano: 01-12-2011, 15:09 ]
Ciśnienie sprężania 12 atm +/- 0.2 czyli w normie.
bbandi - 01-12-2011, 23:55
Witam.
Kiedy odpalam auto obroty wskakują mi natychmiastowo na 2000 po czym po krótkiej jeździe stabilizuja się na 800, 900 (powoli) czy jest to normalne?, ponieważ wydaje mi się że zbyt długo to trwa.
fj_mike - 02-12-2011, 00:20
bbandi napisał/a: | Kiedy odpalam auto obroty wskakują mi natychmiastowo na 2000 po czym po krótkiej jeździe stabilizuja się na 800, 900 (powoli) czy jest to normalne?, ponieważ wydaje mi się że zbyt długo to trwa. |
Obroty spadają adekwatnie do temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli tak to wszystko jest w porządku.
KaWu - 02-12-2011, 08:52
bbandi napisał/a: | po krótkiej jeździe stabilizuja się na 800, 900 (powoli) czy jest to normalne?, |
Jezeli takie sa na cieplym silniku to uwazam ze powinny byc ciut nizsze: 600-700 (przy zalozeniu ze zegary pokazuja prawidlowe obroty u Ciebie )
|
|
|