To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Korozja

Marcino - 06-07-2013, 11:48

MotoManiak napisał/a:
wyderka napisał/a:

Co do tych otworów to porażka.
W galancie nie chodzi tylko o brak ocynku, ale o całą koncepcję ochrony przed korozją.
Wszędzie blacha na zakładkę i zgrzewana nie zabezpieczona masą uszczelniającą.
:D

No właśnie co do tej masy uszczelniającej, to na zgrzewach drzwi, na dole, jest taka masa właśnie tylko że musiałem ją zeskrobać bo całe przednie drzwi od spodu mi zardzewiały, pod tą masą to była istna masakra, sama rdza, i zastanawiam się czym to teraz uzupełnić po pomalowaniu?? Kupiłem akryl z pistoletem i myślę, że będzie odpowiedni bo silikon przyspiesza korozję a akryl nie.

Żaden akryl nie bedzie trwałe.....
kup masę klejąco uszczelniajaca do takich rzeczy, specjalną do nadwozi. Sa w kolorach, czarne szare i białe. Malowalne.

pozdrawiam

bbandi - 06-07-2013, 12:42

Mija prawie 2 lata jak robiłem konserwacje zaraz po kupnie auta, kilka drobnych miejsc do poprawki min listwy te do podnoszenia auta ale tam akurat ładuje spod kół, reszta nic nie wylazło - rok temu dodatkowe zabezpieczenie było po robieniu nadkoli i kielichów, diagnosta mówił że spód wygląda elegancko w porównaniu z niektórymi nowszymi autami.
Hugo - 01-01-2014, 11:37

Mam pytanie: czy podczas piaskowania wahaczy i innych elementów zawieszenia dochodzi do zniszczenia tulei metalowo-gumowych czy nie? Czy można uniknąć ich uszkodzenia podczas tej czynności jeśli się tego chce? :wink:
milo - 01-01-2014, 11:47

Hugo napisał/a:
czy podczas piaskowania wahaczy i innych elementów zawieszenia dochodzi do zniszczenia tulei metalowo-gumowych czy nie?

Trzeba po prostu zasłonić te miejsca tak jak elementy gwintowane wkręca sie śruby i piaskuje

Hugo - 01-01-2014, 11:57

Dzięki milo, a powiedz mi jeszcze czy dałoby rade wypiaskować osłonę kolektora wydechowego czy to jest za miękki materiał itp? Żeliwo też się piaskuje czy coś innego się robi aby je oczyścić? No i chciałbym oddać kolektor ssący (aluminiowy) do szkiełkowania. Czy po tym zabiegu należy go czymś zabezpieczyć itp. czy będzie gotowy do montażu?
milo - 01-01-2014, 12:13

Hugo napisał/a:
chciałbym oddać kolektor ssący (aluminiowy) do szkiełkowania

To jest najlepsze rozwiazanie do aluminium , osone kolektora można po szkiełkowaniu pokryć proszkowo
Hugo napisał/a:
chciałbym oddać kolektor ssący (aluminiowy) do szkiełkowania. Czy po tym zabiegu należy go czymś zabezpieczyć itp.

Możesz tez spolerować :) po szkiełkowaniu będziesz miał matowy efekt
A może anodowanie w kolorze :?: http://www.tadgen.pl/

Hugo - 01-01-2014, 12:36

milo napisał/a:
Możesz tez spolerować
Właśnie interesuje mnie połysk. Dałbym radę go sam spolerować? Jeśli tak to czym? :wink:
Co z tą osłoną kolektora wydechowego i żeliwem?

mkm - 01-01-2014, 12:43

Hugo, jak każde aluminium.
Najpierw papiery, a potem filc, bawełna i pasty.
Rozglądnij sie za kimś kto poleruje.
W tym przypadku lepiej dać komuś zarobić niż samemu robić.
Sporo wydasz na końcówki filcowe i bawełniane (jest tam trochę zakamarków).
No i do tego trzeba mieć anielską cierpliwość, bo jakieś 10-12 roboczogodzin sobie musisz przeznaczyć :wink:

milo - 01-01-2014, 12:51

Hugo napisał/a:
Właśnie interesuje mnie połysk

Papier scierny czyli z grubsza obróbka potem coraz drobniejszy aż na samym końcu wodny od 1000 do 2500 potem pasta scierna typu np auto-max lub inna
Hugo napisał/a:
Dałbym radę go sam spolerować?

Jasne :D
Hugo napisał/a:
Co z tą osłoną kolektora wydechowego i żeliwem?

Osłona jak wyżej pisałem a kolektor wydechowy mozesz jedynie wypiaskować lub pozostawić jak jest i tak pokryje sie rudą

Hugo - 01-01-2014, 13:16

mkm napisał/a:
Hugo, jak każde aluminium.
Wierzę, ale jeszcze nie polerowałem żadnego :wink:
mkm napisał/a:
No i do tego trzeba mieć anielską cierpliwość, bo jakieś 10-12 roboczogodzin sobie musisz przeznaczyć
Aaa jeśli tak to nie ma opcji żebym to zrobił sam.
milo napisał/a:
kolektor wydechowy mozesz jedynie wypiaskować lub pozostawić jak jest i tak pokryje sie rudą
Kolektory wydechowe mam stalowe, pisząc "żeliwo" miałem na myśli zwrotnice :wink:
5eba - 01-01-2014, 16:40

Hugo napisał/a:
Mam pytanie: czy podczas piaskowania wahaczy i innych elementów zawieszenia dochodzi do zniszczenia tulei metalowo-gumowych czy nie? Czy można uniknąć ich uszkodzenia podczas tej czynności jeśli się tego chce? :wink:

Nic nie musisz robic - nic im nie bedzie

komarsnk - 01-01-2014, 19:54

5eba napisał/a:
Hugo napisał/a:
Mam pytanie: czy podczas piaskowania wahaczy i innych elementów zawieszenia dochodzi do zniszczenia tulei metalowo-gumowych czy nie? Czy można uniknąć ich uszkodzenia podczas tej czynności jeśli się tego chce? :wink:

Nic nie musisz robic - nic im nie bedzie

Ale już osłony sworzni pójdą w troty...

Hugo - 01-01-2014, 20:36

5eba napisał/a:
Nic nie musisz robic - nic im nie bedzie
No to świetnie!
komarsnk napisał/a:
Ale już osłony sworzni pójdą w troty...
Na szczęście na wahaczach mimośrodowych praktycznie nie ma korozji, więc usunę ją szczotką na wiertarce.

[ Dodano: 01-01-2014, 20:50 ]
Jeszcze jedno, jak właściwie polakierować wypiaskowane elementy? Podkład, lakier właściwy (kolor) i wsio?

komarsnk - 01-01-2014, 21:02

Hugo napisał/a:
Jeszcze jedno, jak właściwie polakierować wypiaskowane elementy? Podkład, lakier właściwy (kolor) i wsio?

No ja np. dostałem taki podkład dziwny rudy, którego podobno nie można malować bo "coś tam" (nie dosłyszałem i nie zrozumiałem :) ) więc mam rude wahacze z tyłu ;)

mkm - 01-01-2014, 21:04

Hugo, wszystko zależy od producenta "farby" na jaką się zdecydujesz :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group