To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [Pajero] pompa wtryskowa 3.2DI-D

Szyszkowa - 25-05-2012, 15:05
Temat postu: Re: Witam Jestem nowy
geomax napisał/a:

Jeszcze jedno z automatem: w czasie spokojnej jazdy na 5 nagle wrzuca na 3 i niechce iść wyżej , wtedy zaczyna migać kontrolka neutrala przy zapalonej lampce driva
Proszę o jakieś diagnozy - mam nadzieję że nie wdepnąłem w bagno
Pozdrawiam


W bagno to nie, co najwyżej w kilkutysięczne wydatki :)
Tak, jak pisał Zbyszek- na pewno masz problem ze skrzynią. Co więcej, to się okaże.

geomax - 25-05-2012, 15:57

Dzięki
Ale co to za awaria czujnik jakiś czy cała do wulgaryzmów nie używamy. dziaje sie to jakby wtedy gdy się rozgrzeje, jak postoi to chwile potem chodzi. poza tym normalnie i płynnie zmienia biegi
Czy z taką pompą jeździć czy pogorszę czyt powiększę koszty

siersciunio - 25-05-2012, 19:00

Nie wiadomo gdzie i kiedy stanie i nie odpalisz.
geomax - 25-05-2012, 22:36

Dzięki za zainteresowanie. Jestem nowy i po przeczytaniu forum bardzo przestraszony. Liczyłem na konkretniejsze porady. Pana Zbyszka już traktuje jak guru , siersc i szyszkowa też i dlatego Panowie jak mieli byście troche czasu i chęci to prosze o jakąś dogłębniejszą analizę dolegliwości mojego pajera.
Znając moje szczescie to mam problem i ze skrzynią i z pompą.
Automatami jezdzilem już wczesniej innymi więc mam porównanie
Do tej poru pajerek chodził super ładnie przerzucał nie szarpal aż nagle coś łup i zwariował po zagrzaniu. Dlatego mam nadzieję że to jakis czujnik padl a nie cała skrzynia skończyła zycie - wydaje mi się ze jak pada skrzynia to nie jest to tak nagle - czy się mylę??
Co do pompy to słyszalem od pewnego użytkownika że jemu tak padała 3 lata - czy to mozliwe?
Proszę o pomoc
Ps. Czy ew można do Pana Zbyszka zadzwonić i pogadać
Ps2. Gdzie na południu Polski Pan Zbyszek poleciłby mi podjechac do jakiegos warsztatu
z góry dzięki

siersciunio - 26-05-2012, 09:46

geomax napisał/a:

Ps. Czy ew można do Pana Zbyszka zadzwonić i pogadać http://www.e-pajero.pl/
Ps2. Gdzie na południu Polski Pan Zbyszek poleciłby mi podjechać do jakiegoś warsztatu
z góry dzięki


Słuchaj temat jest taki , u mnie pompa padła 1 stycznia i samochód nie chciał zapalić więc zdecydowałem się na naprawę we Wrocławiu by pominąć koszt lawety(do Zbyszka). Okazało się że koszt lawety to mały pikuś w porównaniu do tak poważnej naprawy zapłaciłem 4000 i do tej pory moje auto boryka się z pompowymi problemami (co prawda mechanik obiecał jeszcze raz zając się tematem ale coś nie możemy się zgrać).

Przy twoich objawach i moich doświadczeniach pompowych radził bym ci zadzwonić do Zbyszka z Bytowa (nie mylić ze Zbyszkiem z Bogdańca ;) ) i porozmawiać na temat wizyty ,czasu naprawy i ewentualnego noclegu w pobliskiej uroczej kaszubskiej okolicy. Warsztat w Bytowie ma potężne zaplecze części i jeszcze większe doświadczenie w naprawie Pojarek.
Gdybym teraz miał zadecydować to wsadził bym moja srebrną strzałę na lawetę i wywiózł na Kaszuby już w styczniu.
Tak na pocieszenie naprawa mojej pompy zamknęła się kosztem ok 7000.

Geomax gdzie mieszkasz?

geomax - 26-05-2012, 10:01

Mieszkam w Suchej beskidzkiej
Większy problem mam ze skrzynią wchodzi w tryb awaryjny i zostaje tylko 2 i 3 bieg. Po sprawdzeniu poziomu oleju wydaje mi sie ze jest go duzo za duzo. (nie wiem jak go sprawdzic dobrze bo są tam trzy poziomy na bagnecie) U mnie jest sporo poza trzeci. Czy to moze byc powód

siersciunio - 26-05-2012, 10:39

geomax napisał/a:
Mieszkam w Suchej beskidzkiej
Większy problem mam ze skrzynią wchodzi w tryb awaryjny i zostaje tylko 2 i 3 bieg. Po sprawdzeniu poziomu oleju wydaje mi sie ze jest go duzo za duzo. (nie wiem jak go sprawdzic dobrze bo są tam trzy poziomy na bagnecie) U mnie jest sporo poza trzeci. Czy to moze byc powód


Jaki jest kolor oleju w skrzyni ? Czy śmierdzi spalenizną?

Olej sprawdzamy po odpaleniu auta daj na D potem N i R aż biegi zaskoczą i tak 3x. Potem na bagnecie sprawdzamy przy włączonym silniku.

Sucha Beskidzka o ja pierdziu jeszcze dalej niż ja masz :) Ktoś na forum jest z okolic Krakowa i walczył z pompą , poszmeraj po postach dobry temat to foty z pompy GE czy coś w tym stylu :) . Ale ja bym się kontaktował ze Zbyszkiem na start

Szyszkowa - 26-05-2012, 10:48

geomax napisał/a:
Mieszkam w Suchej beskidzkiej
Większy problem mam ze skrzynią wchodzi w tryb awaryjny i zostaje tylko 2 i 3 bieg. Po sprawdzeniu poziomu oleju wydaje mi sie ze jest go duzo za duzo. (nie wiem jak go sprawdzic dobrze bo są tam trzy poziomy na bagnecie) U mnie jest sporo poza trzeci. Czy to moze byc powód


Nie ma co dywagować- podepnij samochód do komputera (dobrego) i zobacz, co Ci wyjdzie. Bez tego to wróżenie z fusów.
W swoim jestem po wymianie skrzyni- chronologicznie: najpierw pojawiło się delikatne terkotanie, później (akurat na wyjeździe wakacyjnym w Rumunii :) ), coś strzeliło i skrzynia weszła w tryb awaryjny. Po uruchomieniu było OK, samochód jeździł - jednak po jakimś czasie (różnie- do 20 do 300 km przejechanych jednym ciągiem) zawsze tryb awaryjny się uaktywniał.
Po podpięciu do komputera okazało się, że poszły elektrozawory i coś tam jeszcze. Tym samym bardziej ekonomiczne było wyjęcie starej i włożenie nowej skrzyni.

jawaldek - 26-05-2012, 10:49

geomax napisał/a:
wchodzi w tryb awaryjny i zostaje tylko 2 i 3 bieg
zdejmij klemę prądową na +/- 1-2 min tylko koniecznie prądową->> zresztą możesz zdjąc obie->> powinien zresetować się sterownik od skrzyni.
geomax napisał/a:
(nie wiem jak go sprawdzic dobrze bo są tam trzy poziomy na bagnecie)
trzy poziomy oznaczają poziom oleju jak silnik gorący i jak zimny.
geomax napisał/a:
U mnie jest sporo poza trzeci.
sam zmieniałeś olej czy już tak kupiłeś ?? i co znaczy sporo po za trzeci ?? Automaty nie lubią jak jest za dużo i jak jest za mało oleju. Na pewno trzeba "odlać"->> jaki kolor ma olej-->> powinien być czerwony. Jeśli inny kolor i jedzie spalenizną to zmieniaj olej ->> w zaufanym i pewnym warsztacie U mnie też swojego czasu bieg dochodził tylko do "3" po resetowaniu sterownika pomogło do tej pory.
siersciunio - 26-05-2012, 11:25

za wysoki poziom będzie przy sprawdzaniu na zgaszonym motorze.
geomax - 28-05-2012, 09:49

Olej ma kolor czerwony, nie śmierdzi spalenizną. Resetowanie sterownika p rzez zdjęcie klemy nic nie dalo, Teraz juz jak rano ruszam to dochodzi do trójki i wchodzi w tryb awaryjny. Jeszcze jeden objaw jest taki ze przy zmianie z P na R mocno szarpie i coś z tyłu stuknie (podobnie na D)
zbyszekm2 - 28-05-2012, 10:31

geomax napisał/a:
Olej ma kolor czerwony, nie śmierdzi spalenizną. Resetowanie sterownika p rzez zdjęcie klemy nic nie dalo, Teraz juz jak rano ruszam to dochodzi do trójki i wchodzi w tryb awaryjny. Jeszcze jeden objaw jest taki ze przy zmianie z P na R mocno szarpie i coś z tyłu stuknie (podobnie na D)

Z kazdą chwilą pogarsza się stan skrzyni. Miałeś brak synchronizacji 4 i 5 biegu. jeśli na silę chcesz rozruszawszy skrzynie to uszkodziłeś układ planetarny.

geomax - 28-05-2012, 14:44

Teraz nie jeżdzę tym pajerem i niewiele jezdziłem na trybie awaryjnym. Nie rozumiem Zbyszku o co chodzi z tym na siłę - czy chodzi ci o wrzucanie biegów bo jeśli tak to dzwignia przełącza się lekko i nie wrzycałem nic na siłę. Czy moge nim podjechać na komputer 15 km czy lepiej nie jezdzic wcale?
zbyszekm2 - 28-05-2012, 15:22

to znaczy że próbujesz jeździć z nadzieja że to samo minie.
geomax - 28-05-2012, 17:02

Nie. chodzi mi o to czy moge podjechac na serwis w tym trybie awaryjnym czy lepiej go zacholowac na lawecie żeby ew. nie pogarszać sytuacji


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group