To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Pompa wspomagania

robertdg - 22-10-2011, 07:23

Jak opiłki to pompa pada
carbon11 - 22-10-2011, 09:44

Pilers, jedno pytanie odnośnie tej rurki zamiast chłodnicy oleju.
Jest takiej samej długości co ori chłodnica?? czy tylko połączył nią przewody gumowe ??
bo jak dla mnie to zwyczajnie gotuje Ci się olej we wspomaganiu zwłaszcza że jak sam piszesz gorzej jest pod dłuższej trasie :wink:


Hugo, koniec pompy wspomagania :|

Hugo - 22-10-2011, 12:36

robertdg napisał/a:
Jak opiłki to pompa pada
carbon11 napisał/a:
Hugo, koniec pompy wspomagania
Fajnie gdyby to było to. Pompa majątku nie kosztuje, więc trzeba zamówić. Tylko co powiecie na to. Znajomy mechanik powiedział mi, że jak w układzie są opiłki to trochę bez sensu jest wymieniać samą pompę, bo od opiłków i tak niedługo padnie maglownica. Więc najsensowniej wymienić pompę i maglownicę za jednym razem. Tego napewno nie będę robił (wymieniał maglownicy), więc może macie jakiś dobry sposób na przepłukanie układu wspomagania przed montażem innej pompy? Aha i czy z winy padającej pompy wspomagania silnik nie podnosi obrotów podczas kręcenia kierownicą?
carbon11 - 22-10-2011, 13:08

Hugo napisał/a:
Tego napewno nie będę robił (wymieniał maglownicy)


i moim zdaniem słusznie bo to bez sensu :wink:
pompa nie produkuje opiłków kilogramami :lol: ja bym wypłukał układ 2 razy na starej pompie i raz po zamontowaniu nowej zresztą sam będziesz widział w jakim stanie jest olej po płukaniu.

Hugo napisał/a:
czy z winy padającej pompy wspomagania silnik nie podnosi obrotów podczas kręcenia kierownicą?


Nie podnosi obrotów bo pompa stawia duży opór dla silnika jak kręcisz kierą :wink:

m6riano - 22-10-2011, 13:45

Zrób tak jak pisze carbon11, zrób 2 płukanki na starej pompie..i ew. jedna na nowej...płyn dużo nie kosztuje a będziesz spał spokojnie..;-)
Hugo - 22-10-2011, 20:16

Tak zrobię.
fj_mike - 23-10-2011, 19:42

Hugo, w zbiorniczku wyrównawczym oleju wspomagania powinna być siateczka. Ona zatrzymuje wszelkie opiłki. Usuń je, po jakimś czasie sprawdź czy coś nowego się pojawiło.
Hugo - 24-10-2011, 09:21

fj_mike napisał/a:
Hugo, w zbiorniczku wyrównawczym oleju wspomagania powinna być siateczka
W którym miejscu? Chyba na dole?
fj_mike - 24-10-2011, 09:57

Wyciągnij płyn wspomagania ze zbiorniczka i zobaczysz lub włóż na ślepo magnes do zbiorniczka ;)
Hugo - 28-10-2011, 21:05

Słuchajcie, ja to chyba naprawdę mam pecha. Kupiłem na alle... identyczną pompę wspomagania jaką mam, czyli o numerze MR403522. Okazało się, że została wcześniej sprzedana, a aukcja dalej istniała. Sprzedawca (po konsultacjach ze mną) przysłał mi pompę o numerze MR333754. Okazało się, że ma ona kółko pasowe o większej średnicy i nie założę paska. Zamieniłem kółka i zamontowałem pompę. Wszystko pasowało tylko sa 3 "ale": podstawa króćca węża powrotnego w mojej starej pompie posiadała taki wypust, który ustalał miejsce przykręcenia węża ciśnieniowego. To o czym piszę widać dokładnie na foto na tej aukcji: http://allegro.pl/mitsubi...1882835034.html W pompie MR333754 podstawa nie ma tego "haczyka" a tym samym można przykręcić wąż ciśnieniowy w dowolnej pozycji co spowoduje zamknięcie, bądź ograniczenie przepływu oleju. Myślę, że wiadomo o co chodzi. Czy jesteście w posiadaniu zdjęcia tej pompy MR333754 z jeszcze przykręconym wężem ciśnieniowym. Niby wszystko jest OK, ale chciałbym się upewnić, że dobrze przykręciłem wąż i mieć spokojną głowę. A może jak zamienię te podstawki węża powrotnego ze starej pompy na obecną to temat sam się rozwiąże? (podstawki są zapewne te same). Drugie pytanie, jak mniemam, po zmianie kółka pasowego na mniejsze obecna pompa kręci się szybciej niż to było w założeniu konstruktorów pompy MR333754 (zakładając, że pozostałe koła pasowe były takie same). Czy to może powodować jakieś problemy? Trzecie pytanie: układ odpowietrzyłem, wszystko niby gra, ale dalej wolne obroty zamiast się nieco zwiększyć podczas kręcenia kierownicą spadają :roll: Co może być tego przyczyną? Kabelek do pompy podłączony i oczyszczony wcześniej na stykach. Może jest gdzieś przerwany? Ale ogólnie i tak jest lepiej, pompa pracuje dużo ciszej niż poprzednia i nie buczy podczas kręcenia kierownicą (wiadomo tylko przy max. skręcie).

[ Dodano: 28-10-2011, 21:07 ]
fj_mike napisał/a:
włóż na ślepo magnes do zbiorniczka
Niestety posiadany magnes nie wszedł do dna zbiorniczka, ale po spuszczeniu płynu opiłków było tak mało, że dałoby radę je policzyć :wink:

[ Dodano: 28-10-2011, 23:49 ]
Co do nie podnoszących się wolnych obrotów podczas krecenia kierownicą to sprawdziłem miernikiem przejście kabla od czujnika na pompie od wtyczki aż w okolice czujnika położenia wałka rozrządu i jest przejście (myślałem, że może gazownik uszkodził przewód wpinając się w kable wtryskiwaczy benzyny). Ktoś może wie, w którym miejscu we wtyczkach do ECU wchodzi ten kabelek? Sprawdzę przejscie od początku do końca.
A może czujnik na pompie jest padnięty? Ale żeby w obu pompach był kaput? Chyba niemożliwe. Ktoś wie jakie wartości powinien wskazywać ten czujnik? Innych powodów nie podnoszenia się obrotów nie widzę.

m6riano - 29-10-2011, 00:24

Hugo napisał/a:
MR333754

mam taką samą, moge ci podesłać fotki...
ps. zregeneruj swoją stara pompę i załóż ją z powrotem i będziesz miał po problemie..;-)

[ Dodano: 29-10-2011, 00:26 ]
http://www.aukcjoner.pl/g...64433-1.html#I1

Hugo - 12-11-2011, 16:51

Słuchajcie udało mi się dorwać pompę wspomagania od tego Galanta E52, z którego brałem całe zawieszenie i co ciekawe, mimo, że Gale E5x miały silnik obrócony o 180 stopni to pompa wspomagania będzie pasować do Galanta EA, wystrczy ją również obrócić o 180 stopni :wink: Ale do rzeczy, pompy nie chcę przekładać, za to najbardziej interesuje mnie ten czujnik w pompie, który jest odpowiedzialny za sygnał do ECU o podniesieniu obrotów podczas krecenia kierownicą. Da się go odkręcić, jest na klucz 17 mm, w środku jest bolec ze sprężynką. Jest jakaś możliwość sprawdzenia tego czujnika? Czy jest uszkodzony? Pomierzyłbym je sobie i w razie potrzeby zamienił, bo są takie same.
damiann88 - 22-12-2011, 19:42
Temat postu: Pompa wspomagania ....
wrócę do tematu pompy wspomagania u mnie sprawa przedstawia się następująco na początku czerwca bieżącego roku rozszczelniła się pompa no to zawiozłem ją do regeneracji kosztowało mnie to 300zł no dobra dobre i to bo znalazłem nową za 600zł tylko nie byłem pewny czy ta będzie odpowiednia bo na mojej została zerwana tabliczka znamionowa i tu jest Moje pierwsze pytanie bo tak wiem że do gala jest 4 rodzaje tych pomp a znalazłem na necie tylko że ja nie wiem którą kupić tydzień temu wyszły schody.. zaczęło się od tego że przy skręcaniu delikatnym ruszeniu kierownicy a najbardziej przy prawie max skręcie zaczęły mi spadać obroty do 200 początkowo myślałem że to sonda sprawdziłem i okazała się dobra
Przeczyściłem przepustnice i dalej nie było efektów za dwa dni otwieram maskę a cała strona od pasażera że tak się wyrażę była zarzygana olejem od wspomagania po krótkim namyśle od razu ją wyjąłem i pojechałem do gościa który mi ją regenerował w ramach gwarancji udzielił jej na rok no to po prawie 6 miesiącach znowu padła coś nie halo byłem dzisiaj i okazało się że tam jest taka pół ośka od koła pasowego do do środka mechanizmu i tam jak ona wchodzi jest tulejka i w tym miejscu było wytarte taki rancik jak by się coś dostało nie wiem co o tym myśleć ten mi wpierał że to wada mechaniczna ale jak mogła do czegoś takiego dojść przed zamontowaniem pompy po regeneracji olej wymieniony zbiorniczek wyczyszczony opiłków nie było... porozmawiałem z mechanikiem i powiedział że po świętach zawiezie ten wałek do chromowania i powinno być dobrze że to przyczyna tego ..... czy da to jakiś rezultat ??.


No i wrócę jeszcze do tego rodzaju bo mam galanta z 2001 roku 2.0 benzyna tylko o mocy 133km produkowany 00-04 bo podobno jest jakaś różnica pomiędzy tym produkowanym 96-99 i czy któryś z was mógłby pomóc jakie ona ma oznaczenia ...



a to znalazłem na necie :

http://www.czesci.autotra...24-SP81116.html

http://www.czesci.autotra...55-3266515.html

http://www.czesci.autotra...293-SP3164.html

EDIT: Na forum nie używamy wulgaryzmów. To jak piszesz świadczy o tym jaki poziom reprezentujesz, więc zastanów się następnym razem jak wyrazić zdenerwowanie.

fj_mike - 22-12-2011, 20:09

damiann88
1. Na forum nie przeklinamy - trzymaj poziom.
2. Podaj numer VIN, od razu dojdziesz jaka pompa jest potrzebna.

deejay - 22-12-2011, 20:10

Ta pompa bedzie pasował do twojego Galanta poliftowego .

http://moto.allegro.pl/2-...1967422989.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group