To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną

Krzyzak - 09-11-2012, 23:05

u mnie wyszło dokładnie 9l - metodą dynamiczną oczywiście
Cytat:
- czyli razem z olejem...
wg mnie remont skrzyni to pojęcie szersze niż okresowa wymiana oleju
Hugo - 10-11-2012, 09:52

Krzyzak napisał/a:
u mnie wyszło dokładnie 9l - metodą dynamiczną oczywiście
U mnie dokładnie tak samo.
ig_or - 10-11-2012, 10:36

Witam,

Im dłużej jeżdżę Galantem tym na coraz więcej dźwięków jestem uczulony. Od jakiegoś czasu dochodzą mnie dźwięki.

1. Podczas delikatnego ruszania tak do 1500-200 rpm słychać takie jakby "szuranie" (dźwięk narasta wraz z obrotami silnika).
Potem podczas mocniejszego dodania gazu już tego nie ma.

2. Następnie jak już jadę powyżej 80km/h to słychać takie jakby pulsacyjne "łuu łuu" (nie wiem jak to opisać).

3. Ostatni dźwięk uwydatnia się podczas hamowania i też od 2000rpm w dół - wtedy słyszę już nie szuranie ale takie raczej buczenie jakby helikopter lądował (cichnie wraz z obrotami silnika)

Czy któryś z opisanych dźwięków może pochodzić ze skrzyni? Dodam że 1 i 3 występowały również w dokładnie taki sam sposób u mnie w Carismie, ale do końca nie udało się zdiagnozować przyczyny (tam był manual i wszyscy mówili że to najprawdopodobniej łożyska - przeważnie jednak były to diagnozy na "sucho" tzn nawet bez jazdy autem).

Dodam że oleju jeszcze nie zmieniałem w skrzyni od zakupu (planuję to na przyszły miesiąc). Biegi zmieniane są łagodnie i bez szarpnięć (czasami na zimnym silniku z samego rana potrafi zrobić ze 2 delikatne "hopki")

Co można jeszcze sprawdzić oprócz skrzyni? Z kim nie jadę i pytam o te dźwięki to mówią że jestem przewrażliwiony i żebym "olał".....ale mnie to tak irytuje....

lyssy23 - 11-11-2012, 21:19

Budzaj napisał/a:
Witam jestem nowy na tym forum ale bardo lubię swojego Galanta.

Mam problem ze skrzynia automatyczną galant avance 2000 2.5 6v
Objawy są następujące jak wrzucam na D to szarpnie po ruszeniu i przejechaniu dosłownie 2-3 metrów skrzynia zachowóje sie tak jakby wyskoczyłby biek na luz auto się zatrzymuje i po dodaniu gazu wkręca się tylko na obroty.
Natomiast gdy wrzuć bieg D i przełącze na TIPTRONIC autko znowu szarpnie ale już jezdzi normalnie, jeżdzę już tak półroku i nic się nie dziej. olej jest.
Mój mechanik się poddał sprawdzał konwenter i jest sprawny, była już wymiana komputera.
Co jeszcze się da zrobić?
Jaka może być przyczyna.
Mam galanta w automacie ale ręcznie musze zmieniać biegi.


Jeśli jeszcze nie naprawiłeś to może to być problem z czujnikiem prędkości obrotu wałka na wejściu lub wyjściu skrzyni. Źle odczytuje prędkość i komputer skrzyni głupieje. Wchodzi w tryb awaryjny i nie przerzuca biegów. Ręcznie wymuszasz zmianę biegów, ale chyba nie wyjdzie jej to na dobre. W mojej skrzyni tak było, tylko że ja mam automat bez TIPTRONICa więc nie mogłem zmieniać biegów.

ig_or - 21-11-2012, 17:48

Panowie, podbijam temat z nadzieją, że ktoś może postara się ukierunkować mnie jeżeli chodzi o problemy opisane 2 posty wyżej :)
Zolar - 21-11-2012, 18:18

ig_or napisał/a:
Panowie, podbijam temat z nadzieją, że ktoś może postara się ukierunkować mnie jeżeli chodzi o problemy opisane 2 posty wyżej :)


Zmien olej albo zobacz przynajmniej jaki jest jego stan. Jeśli jest przezroczysty, ma słodkawy zapach i na rozgrzanej skrzyni (i włączonym silniku) poziom jest ponad minimum to jest to kwestia mechaniczna a wtedy raczej udaj się do specjalistycznego serwisu skrzyn automatycznych na przegląd. Wątpię żeby bez tego można było coś zawyrokować.

Krzyzak - 21-11-2012, 22:53

zawsze możesz przyjechać i się poskarżyć :) - posłucham, pojedziemy moim - zadecydujesz, czy jest podobnie itp.
jarek80 - 15-12-2012, 09:27
Temat postu: szybka pomoc
Witam jestem nowy,dal 97' 2.0 benzy. automat. Wczoraj odebrałem gala po wymianie przegubow zewn. Po przejechaniu 20km uslyszałem lekkie pukniecie jakby cos sie ucieło i przestał ciagnąc . dzi mechanik ma dzwonic z diagnoza tylko nie chciałbym byc naciagany na kase przed swietami. dodam ze skrzynia zmieniala biegi plynnie bez szarpniec,czy zimny czy rozgrzany nie bylo róznicy i ze poprzedni wlasciciel raczej mial ciezka noge. Silnik zmienil glos jakby chodzil bez obcazenia,bardzo lekko. cos kiedys czytalem ze cos tam moze sie uciac przeniesieniu napedu z silnika do skrzyni ale co?dzieki za szybkie odpowiedzi

[ Dodano: 15-12-2012, 14:53 ]
Moj mechanik rozłozyl rece :evil: potrzebny namiar na mechanika ktory zna sie na automatach,sprzegle hydrokinetycznym jak najblizej NOWEGO MIASTA LUBAWSKIEGO WARMINSKO-MAZURSKIE

deejay - 15-12-2012, 20:21

jarek80 napisał/a:
Witam jestem nowy,dal 97' 2.0 benzy. automat. Wczoraj odebrałem gala po wymianie przegubow zewn. Po przejechaniu 20km uslyszałem lekkie pukniecie jakby cos sie ucieło i przestał ciagnąc . dzi mechanik ma dzwonic z diagnoza tylko nie chciałbym byc naciagany na kase przed swietami. dodam ze skrzynia zmieniala biegi plynnie bez szarpniec,czy zimny czy rozgrzany nie bylo róznicy i ze poprzedni wlasciciel raczej mial ciezka noge. Silnik zmienil glos jakby chodzil bez obcazenia,bardzo lekko. cos kiedys czytalem ze cos tam moze sie uciac przeniesieniu napedu z silnika do skrzyni ale co?dzieki za szybkie odpowiedzi


Uszkodzony wieloklin sprzegła hydrokinetycznego na 99.9% . Skrzynia do demontażu i weryfikacja uszkodzeń . Koszt regenerowanego sprzegła ok 500-700 zł plus robota .

jarek80 - 16-12-2012, 11:53

dzieki.musze jeszcze namowic mechanika zeby zdemontowal skrzynie wyslal sprzeglo do regeneracji i zlozyl wszystko spowrotem .

[ Dodano: 16-12-2012, 13:02 ]
Jeszcze jedna prośba. Jakie narzędzia musiałbym mieć żeby samemu wyjąć to sprzęgło i jakieś dokładniejsze wskazówki co po koleii rozkręcać i na co uważać żeby czegoś nowego nie zepsuć?

pit696 - 18-12-2012, 11:46

witam mam pytanie odnosnie oleju do automat. skrzyni.. Czy ktos sie orientuje czy mozliwa jest wymiana oleju na Millers Oils Millermatic ATF SP III (http://www.opieoils.co.uk/p-60226-millers-oils-millermatic-atf-sp-iii.aspx) . Wg opisu ma on spec. Mitsubishi. Chcialbym wymienic na TransmaxaZ lub Dia Queen ale dostepnosc tych obu w UK jest bardzo trudna albo cena kosmiczna w porownaniu z PL.
pozdrawiam

marcin.art - 18-12-2012, 16:39

ja mam zalany ten olej Millers Oils Millermatic ATF SP III ni nie mam żadnych problemów skrzynia pracuje jak przed wymianą
pit696 - 18-12-2012, 17:30

A tez masz skrzynie z tip tronik? Jak tak to moge spokojnie nim zalac skoro u ciebie wszystko chodzi..
marcin.art - 18-12-2012, 18:01

pit696 napisał/a:
A tez masz skrzynie z tip tronik? Jak tak to moge spokojnie nim zalac skoro u ciebie wszystko chodzi..

bez tip tronika ja mam przedlifta

pit696 - 18-12-2012, 19:10

Czyli inna skrzynia nie jestem pewny czy ten sam olej moze byc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group