To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - BI XENONY

cns80 - 19-01-2009, 07:56

rasiak1980 napisał/a:
czy to jest fair?
Gram fair tylko z tymi, którzy też grają fair. W pozostałych przypadkach czuję się zwolniony z tego obowiązku :wink:
Jaro1974 - 22-01-2009, 22:43

Witam.
Dołączę się do wątku.Mianowicie powiem szczerze sam zamiarowałem zakupić sobie taki zestaw ale...... .Po pierwsze wywalić ponad trzy stówy tylko po to żeby białogłowy (czyt. policjant z drogówki) zabrał mi dowód rejestracyjny (w najlepszym wypadku) to chyba nie o to chodzi. A po drugie miałem w rękach ostatni numer auto świata bądź motoru - nie pamiętam , czytam to i to - tam było pokazane na przykładzie reflektora od vw golfa IV czyli około dziesięcioletniego auta tak jak na przykład moja cari jak wygląda światło emitowane z takiego reflektora. powiem szczerze że ten artykuł sprawił iż zaniechałem kupna takiego zestawu. Ostatnio jeździłem na żarówkach osram NB +90 ale jedna dość szybko się spaliła. Teraz mam philipsa blue vision i jakoś dają radę. A jeśli zaś chodzi o firmę DEPO to ja już na ten temat wypowiedziałem się w dziale technicznym. Krótko mówiąc- DNO. i to by było na tyle. Pozdrawiam.

[ Dodano: 22-01-2009, 22:48 ]
A jeszcze zapomniałem dodać że nie wszystkie reflektory soczewkowe bądź też zwane projektorowe są przystosowane do żarników xenonowych. Teraz to już napewno wszystko co chciałem napisać.

londolut - 23-01-2009, 10:21

Jaro1974, wrzuć skany tej gazety jeśli możesz.
Jaro1974 - 23-01-2009, 21:14

Postaram się to zrobić jak najszybciej ale dziś nie mogę a jutro i pojutrze mam zaliczenia na uczelni ale myślę że w poniedziałek dam radę. Pozdrawiam Jarek.



[ Dodano: 23-01-2009, 21:39 ]


A jednak dałem radę dziś. Jeśli ktoś chce na własne oczy to zobaczyć niech kupi "motor" z 19-01-2009r str. 34-35. Myślę że temat zawarty w tym artykule wyjaśni wszystkim niedowiarkom że jednak będą oślepiać innych użytkowników dróg swoimi pseudo bi-xenonami. Pozdrawiam Jarek.

Anonymous - 05-02-2009, 01:12

Ja się przyczepię do autopoziomowania...

- Soczewki, czy też specjalne reflektory - faktycznie powinny być, żeby dobrze skupiać światło.
- spryskiwacze - muszą być, bo ksenony nie grzeją kloszy i te łatwo ulagają zabrudzeniu

autopoziomowanie....
sprawdziłem sobie - regulator poziomu ma bardzo dużą stałą czasową - to nie jest tak, że na wybojach on poziomuje lampy. Jego celem jest zmiana położenia reflektora przy zmianie obciązenia auta, a NIE - przy zmianie położenia na dziurach etc. Jeśli ktoś używa pokrętła do regulacji świateł przy dociążaniu tyłu auta to efekt będzie identyczny z autopoziomowaniem :)

Stała czasowa tego systemu to ok 5-10 sekund. Dla kogoś, kto wie o czym piszę - oznacza to, że żadne wyboje nie mają znaczenia przy regulacji.

Piszę to dlatego, że ostatnimi czasy zwróciłem uwagę na bardzo dużą liczbę aut ze zwykłymi żarówkami które są źle ustawione... a nie pseudo - ksenonami. W zimie noc jest dłuższa i bywa to bardziej uciążliwe :( I to nie wynika z nieodpowiedniego rodzaju źródła światła :/ tylko z głupoty i ignorancji kierowców oślepiających aut :(

Dobrze ustawiony ksenon w odpowiedniej oprawie spełnia swoje zadanie :)

*mimo to wolę Philips BV ;) Przynajmniej nikt się nie przyczepi.

Matejko - 05-02-2009, 11:19

andy1 napisał/a:

Stała czasowa tego systemu to ok 5-10 sekund. Dla kogoś, kto wie o czym piszę - oznacza to, że żadne wyboje nie mają znaczenia przy regulacji.


dokladnie tak i pisalem to w kazdym temacie na forum, a do tego sprawdzalem to w astrze III na fabrycznym bixenonie skretnym - przy przejezdzie przez garb swiatla ida w gore i dol

no i wszyscy pisza, ze soczewka musi byc ...
oryginalna lampa z zarnikami z volvo s60 wyglada tak:


jest to z wersji po lifcie - przed na poczatku produkcji mialy jeszcze karbowane szklo i jakos wszystko dopuszczone do ruchu bez zadnych problemow

apikus - 05-02-2009, 12:08

Matejko napisał/a:
przed na poczatku produkcji mialy jeszcze karbowane szklo i jakos wszystko dopuszczone do ruchu bez zadnych problemow


To prawda, ale reflektor zaprojektowany do źródła xenonowego. Jeśli odbłysnik jest zaprojektowany do żarówki halogenowej to nie można w niego włożyć innego źródła światła bez zmiany pola świecenia. Nie mówiąc już o homologacji.

Krzyzak - 05-02-2009, 15:06

to prawda - nawet widac, ktore refklektory przystosowane sa do palnikow D2R (czyli wersja nie-soczewkowa) po strumieniu swiatla: swieca tylko gorna partia odblysnika i nie oslepiaja (np. nowa laguna, starsza s-klasa/e-klasa, wyzsze modele volvo itp.).
Ja sie juz teraz nie czaje - jak ktos jedzie z przeciwka i mnie oslepia, to zwalniam i zapodaje drogowe.

Anonymous - 05-02-2009, 15:30

Matejko napisał/a:
no i wszyscy pisza, ze soczewka musi byc ...


dlatego sa zarowki D2S do soczewek i D2R do zwyklych kloszy ale nawet na tym zdjeciu co wkleiles zwroc uwage na zabudowe zarnika

Matejko napisał/a:
jest to z wersji po lifcie - przed na poczatku produkcji mialy jeszcze karbowane szklo i jakos wszystko dopuszczone do ruchu bez zadnych problemow


bo od poczatku byly projektowane pod ksenon i zalamania na kloszu sa w ten sposb zaprojektowane aby nie oslepiac, a oswietlac, zreszta po to sa homologacje

Jaro1974 - 05-02-2009, 21:18

W poniedziałkowym wydaniu bodajże "Motoru" jest pokazane na ekranie do ustawiania świateł jaką wiązkę świetlną wysyła żarówka halogenowa a jaką żarnik HID zamontowany w miejsce żarówki halogenowej. Jak nie zapomnę to może jutro wrzucę do wzglądu na forum.
XL - 07-02-2009, 20:32

Dla tych, którzy jeszcze tego nie widzieli - tak wygląda oświetlenie drogi w Cari po lifcie, na bixenonach włożonych w oryginalne lampy. Polecam zwłaszcza zdjęcie nr 3.fot1 fot2 fot3
Przyznam się, że myślałem o xenonach, bo światła w moim miśku świecą cieniutko, a ja sokolego wzroku już nie mam, ale jak mają tak świecić - dziękuję, nie skorzystam.

Pozdrawiam, XL

Kris1980_147 - 07-02-2009, 20:44

XL napisał/a:
Dla tych, którzy jeszcze tego nie widzieli - tak wygląda oświetlenie drogi w Cari po lifcie, na bixenonach włożonych w oryginalne lampy. Polecam zwłaszcza zdjęcie nr 3.fot1 fot2 fot3
Przyznam się, że myślałem o xenonach, bo światła w moim miśku świecą cieniutko, a ja sokolego wzroku już nie mam, ale jak mają tak świecić - dziękuję, nie skorzystam.

Pozdrawiam, XL


No myślałem, że wiesz jak świecą xenony w lampach do tego nie przystosowanych.

Świecą super jasno, super daleko i super biało, ale
super w każdym kierunku - do góry też .... :ANAL:

Matejko - 08-02-2009, 02:52

eee do gory fabryczne reflektory tez swieca i to bez ksenonu - jak np moj leon :)
Piwor - 08-02-2009, 02:54

Matejko, a testowałeś na nowo ustawić światełka? :P
Matejko - 08-02-2009, 10:16

sa ok - bo droge widze dobrze - a jak wjezdzam do garazu to jakies pasy swiatla leca po suficie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group