To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jak odczytać kody błędów

batman - 11-11-2010, 20:20
Temat postu: Czujnik TDC 1
Witam
mam rozumieć, że błąd 23 czyli czujnik TDC 1 to nic innego jak czujnik położenia wałka rozrządu tak czy się mylę? Taki błąd mi wyklikało w moim rekinie. I po tym co przeczytałem na forum zrobiło mi trochę siekę z bani dlatego chcę być pewien czego szukać. Mam rozumieć że przez ten czujnik TDC 1 mogę mieć niskie obroty lub wysokie lub lekko falujące prawda? :?: Dajcie znać kochani bo zginę bez was :cry:

jkrzysztof80 - 11-11-2010, 21:07

swinks_UK napisał/a:

A to aby ten dział do pytania o AYC? :wink:

Tak mi się wydaje bo mowa tu o błędach :)
Sory Tomek ale jest tu tyle działów o podobnej tematyce że pogubić się można a ten co podrzuciłeś linka to o TLC więc nie będę tam wciskał AYC :?

Owczar - 11-11-2010, 23:05

batman napisał/a:
że błąd 23 czyli czujnik TDC 1 to nic innego jak czujnik położenia wałka rozrządu tak czy się mylę?


batman, to nie to samo, ale tutaj masz rozwiązanie problemu:
http://forum.mitsumaniaki...t=28677&start=0

lysy5g1 - 19-11-2010, 15:23

Witam,
proszę o pomoc, bo wczoraj założono mi gaz(BRC sequent 24) i wszystko chodziło idealnie.
Dziś silnik załapał trochę niższe obroty i nieco nierówną pracę na biegu jałowym, tak zostało do teraz.
Do tego zaczął palić się Check Engine.
Zwarłem piny 1 i 4 w OBD2 i wymrugało następujący błąd:
- Check Engine świeci cały czas
-ABS mruga szybko i bez końca.

W czym jest problem?
Z góry dzięki za pomoc.



-witam ponownie, prawdopodobnie udało mi się rozwiązać problem:
Odłączyłem aku na kilkanaście minut, w międzyczasie przejrzałem i przeczyściłem wszystkie wtyczki/kostki pod maską. Przy okazji zauważyłem, że spadł wężyk łączący kolektor dolotowy z reduktorem gazu.

Po odpaleniu nie wyświetla już żadnych błędów, a po zwarciu pinów w OBD2 i włączeniu stacyjki ABS ponownie miga szybko i bez końca (jak już się dowiedziałem, tak powinno być..) a Check Engine zapala się na kilka sekund (ok 3) i po tym gaśnie- czy tak powinno być?

PS: czy po odpięciu akumulatora powinienem zrobić coś w stylu procedury adaptacyjnej, czy w ogóle nie ma takiej konieczności? (bo po odpaleniu zostawiłem auto, aby nagrzało się na benzynie do temp pracy i odbyłem jazdę próbną)
I to samo pytanie odnośnie instalacji LPG, czy teraz powinienem jechać do "gazownika", aby od nowa coś kalibrował?

Owczar - 19-11-2010, 22:49

lysy5g1 napisał/a:
czy po odpięciu akumulatora powinienem zrobić coś w stylu procedury adaptacyjnej, czy w ogóle nie ma takiej konieczności? (bo po odpaleniu zostawiłem auto, aby nagrzało się na benzynie do temp pracy i odbyłem jazdę próbną)


Teoretycznie tak, ale jeśli obroty przy włączonych odbiornikach prądu masz ok, to zostaw. Jeśli nie to ponowny reset zrób tak:
http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690

lysy5g1 napisał/a:
I to samo pytanie odnośnie instalacji LPG, czy teraz powinienem jechać do "gazownika", aby od nowa coś kalibrow


Nie, mapy nie powinny się zresetować.

KaWu - 21-11-2010, 19:20

lysy5g1 napisał/a:
wszystko chodziło idealnie.
Dziś silnik załapał trochę niższe obroty i nieco nierówną pracę na biegu jałowym, tak zostało do teraz.
Do tego zaczął palić się Check Engine.


lysy5g1 napisał/a:
witam ponownie, prawdopodobnie udało mi się rozwiązać problem:
Odłączyłem aku na kilkanaście minut, w międzyczasie przejrzałem i przeczyściłem wszystkie wtyczki/kostki pod maską. Przy okazji zauważyłem, że spadł wężyk łączący kolektor dolotowy z reduktorem gazu.


Jeżeli powtórzy się to co wyżej to trzeba jechać na ponowną regulację instalacji, ponieważ możesz mieć źle ustawioną i dlatego wariuje ci komp Pb.
lysy5g1 napisał/a:
czy teraz powinienem jechać do "gazownika", aby od nowa coś kalibrował?

kwaichangcaine - 24-11-2010, 17:57

lysy5g1 napisał/a:
Zwarłem piny 1 i 4 w OBD2 i wymrugało następujący błąd:
- Check Engine świeci cały czas
-ABS mruga szybko i bez końca.


Mam to samo w swoim padle. Sprawdzałem wężyki i raczej wszystkie się trzymają. Ma ktoś jakieś pomysły? Dodam, że niedawno wymieniali mi sprzęgło i mogli coś namieszać. Po wymianie przejechałem nie więcej jak 100 km i wyskoczyło check engine. Silnik zachowuje się tak samo, jak przed wymianą sprzęgła (choć na tym check enginie nie jeździłem praktycznie, bo w związku z tym, że czeka mnie jeszcze szereg napraw, pojawienie się złociusieńkiej kontrolki wywołało u mnie "delikatną" niechęć do tego auta)

QwiateQ - 02-01-2011, 20:41

lysy5g1 napisał/a:
ABS ponownie miga szybko i bez końca (jak już się dowiedziałem, tak powinno być..) a Check Engine zapala się na kilka sekund (ok 3) i po tym gaśnie- czy tak powinno być?


Dołączę się do pytania kolegi. Czy możliwe że CE zapala się przed odpaleniem, gaśnie w kolejności (też podejrzewałem iż jest podpięty do innej kontrolki), a po zwarciu 1 i 4 pinu nie mruga? ABS wymruguje, a mruga 11,13,14 i jaki to ma wpływ na pracę ABS?

smashthedj - 15-02-2011, 13:32

pomożecie odczytać kody? :)

http://www62.zippyshare.com/v/73387568/file.html

wydaje mi sie ze engine "mruga" dwa rózne bledy.. (23 i jeszcze cos) zanim odstawie auto do warsztatu chcialbym miec pewnosc..

pepi - 15-02-2011, 14:08

dobrze mówisz 23
smashthedj - 15-02-2011, 16:10

pepi napisał/a:
dobrze mówisz 23


znalazlem uzywke http://allegro.pl/show_item.php?item=1457751251 zobaczymy co z tego wyniknie..

dzieki za pomoc ;)

robertdg - 15-02-2011, 16:13

smashthedj, ten czujnik można uratować ;-)
smashthedj - 15-02-2011, 16:29

reanimowalem go 4000km temu, za duzo jezdze zeby znow ryzykowac awarii na autostradzie (tak jak dzis..) ;) wole wlozyc uzywany bo koszt niski (nowy czujnik w serwisie kolo 900 zamiennik ok 300) a jak ten padnie to bede sie martwil
pompec - 28-06-2011, 12:11

a ja mam tak... kontrolki ABS i N w skrzyni migają cały czas szybko (brak błędów) a CE gaśnie tak jak w normalnym (nie-diagnostycznym) trybie uruchamiania zapłonu i nie miga wcale... czy to oznacza brak błędów... dodam, że CE gaśnie samodzielnie...
Owczar - 28-06-2011, 12:16

pompec, na forum już o tym było 100 razy. Galanty po 2 lifcie mają OBD2 i nie da się wymrugać błędów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group