To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Moduł diagnostyczny OBD2

yam1530 - 13-02-2010, 15:08

keleron, Jakie parametry można tym kabelkiem wyczytać?
bieniak - 13-02-2010, 15:14

no to tak ja także wymigałem sobie błędy i dziwne bo po spięciu styków 1-4 kontrolka CE miga cały czas w tym samym tempie .tzn że nie ma błędu. z absu wymrógało mi aż 4 błędy 12-koło prawe przednie 15-czujnik prędkości(GDZIE TO JEST?) 23,24 zwarcie na tylnich kołach. to pewnie znowu kabel gdzieś pękł..... ale ten czujik prędkości gdzie znajde
swinks_UK - 13-02-2010, 16:03

Hugo napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Błąd srs kasuje tylko MUT-2 i MUT-3
Błąd SRS wykasowali mi w pierwszym lepszym zakładzie elektromechanicznym.


Uhmm.. a widziałeś co robili i jak?
Bo póki co wg. MMC i dostępnego info na innych forach Mitsubishi (MLR, OZVR4, CVR4) wykasowanie błędu srs z ecu jest możliwe za pomocą mut-2.
W Galach wystarczy naprawić usterkę mechaniczną by lampka srs zgasła, co nie jest równoznaczne z usunięciem błędu z pamięci jeśli taki powstał.
W zeszłym roku jak miałem uszkodzoną taśmę, to świecącą lampkę srs załatwiłem opornikiem (2 min. pracy) do czasu aż załatwiłem sobie drugą sprawną taśmę do kierownicy.

Piszę, bo to dość ciekawe jakim programem się posługiwali ci spece.

bieniak - 13-02-2010, 17:09

hmmm jaki opornik wpinałeś??? bo to jest metoda żeby oszukać sterownik:):):) i wtedy można sprawdzić czy to taśma czy coś innego:)
swinks_UK - 13-02-2010, 17:20

To był opornik 2 ohm (symbol mi nie działa :doubt: ) 0.6W.
U mnie taśmia miała przetarcie i wpięcie oporu załatwiło sprawę, ale czasem przy przerwaniu taśmy kontrolka będzie się świecić dalej. Opisywany sposób to raczej sposób na diagnozę poduszki niż taśmy.

Moda prosze o przesunięcie kilku ostatnich postów do odpowiedniego tematu, bo robi się OT.

Anonymous - 13-02-2010, 23:44

swinks_UK napisał/a:
Nie.

Błąd srs kasuje tylko MUT-2 i MUT-3. Zanim pojedziesz do serwisu na kasowanie, lepiej sprawdź, czy masz błąd, bo lampka srs sie potrafi też palić przy uszkodzeniu mechanicznym: taśmy, wtyczek, kabli.
Jak masz poduchy boczne, może wyjmowany był fotel i poduchy były odłączone.
W sumie poznaj przyczynę świecącej się lampki srs, bo może się okazać, że kasowanie błędu ci nie pomoże (znowu wyskoczy po jakimś czasie).

Czy możesz troche rozwinąć swoją wypowiedź o sprawdzaniu przyczyny?
Wymieniałem jakiś czas temu fotele na skórzane i mimo odłączenia klemy - z aku mam zapaliła mi się lampka SRS - nie chcę żeby było tak że pojadę to skasować a po dniu czy dwóch problem wróci.
Wtyczki posprawdzałem ale mimo tego lampka nie gaśnie - czy mogło być tak, że na którejś z nich nie było styku ( jak to możliwe? zawsze starannie je zapinałem) i od tego mam błąd SRS.
Pozdr.

bieniak - 14-02-2010, 00:16

no tak ale opornik można wpiąc przed taśmą:):):)i wtedy wyjdzie co i jak:):)
swinks_UK - 14-02-2010, 12:54

KamykGdynia napisał/a:

Wymieniałem jakiś czas temu fotele na skórzane i mimo odłączenia klemy - z aku mam zapaliła mi się lampka SRS - nie chcę żeby było tak że pojadę to skasować a po dniu czy dwóch problem wróci.
Wtyczki posprawdzałem ale mimo tego lampka nie gaśnie - czy mogło być tak, że na którejś z nich nie było styku ( jak to możliwe? zawsze starannie je zapinałem) i od tego mam błąd SRS.
Pozdr.

Mogło byc kilka przyczyn, choć stawiam, na to że nie odczekałeś odpowiednio długiego czasu po odłączeniu klem przed odpinaniem wtyczek. Wystarczy też różnica potencjałów łądunków elektrostatycznych by wygenerować błąd.
Fakt, może być że wtyczka nie miała poprawnego styku (mało prawdopodobne skoro sprawdziłeś), może kabelek gdzieś przetarty.
Możliwe też, że poduszki z nowych foteli mają uszkodzenie, którego nie widać z zewnątrz, lub mają inną oporność (założyłeś drugie fotele z felernymi poduchami).
Wracając do tematu. Przed operacją kasowania błedu polecałbym dokładne sprawdzenie na okoliczność potencjalnych uszkodzeń mechanicznych. Dopiero jak wszystko ok, to odczytać błąd (możliwe, że naprowadzi na uszkodzenie) i dopiero potem skasować.

Anonymous - 14-02-2010, 13:56

swinks_UK napisał/a:

Mogło byc kilka przyczyn, choć stawiam, na to że nie odczekałeś odpowiednio długiego czasu po odłączeniu klem przed odpinaniem wtyczek.


Tak było, zabrałem się od razu za demontaż foteli.

Cytat:
Możliwe też, że poduszki z nowych foteli mają uszkodzenie, którego nie widać z zewnątrz, lub mają inną oporność (założyłeś drugie fotele z felernymi poduchami).


Z ciekawości rozebrałem oba fotele ("nowe") i wszystko było ok.
Dzięki za info.
Pozdr.

Psikus - 25-08-2010, 22:48

Sprawdzałem vaga kkl pod evoscanem w moim ea2w rocznik 97 i działa - odczyt bledów nie wiem, zadnych zarejestrowanych nie ma ale program informuje o tym że odczyt w trakcie i koniec odczytu. Jest możliwość podejrzenia wszystkich parametrów iraz zrobienie testu najważniejszych podzespołów - ale tego nie sprawdzałem czy fizycznie testy wykonuje.
jkrzysztof80 - 27-08-2010, 14:48

Psikus, bledow nie odczytasz evoscanem, juz kombinowalem tak
Psikus - 27-08-2010, 22:55

jkrzysztof80, w dolnym prawym rogu jest opcja odczytu, po kliknięciu coś tam szuka ale błędów nie znajduje - ale kontrolka też nic błędów nie miga. U Ciebie był ewidentny błąd którego evoscan nie widział?
Hubiii_GW - 11-09-2010, 23:10

czy taka

wtyczka kfalifikuje sie pod evo scan ? bo dzis probowalem wymrugac bledy ( swieci mi sie check ) i po zwarciu nic sie nie dzialo poza migajacym absem , migalo cos na triptroniku , a CHeck sie ciagle swiecil

czy taki kabelek http://www.evoscan.com/ev...eflashing-cable bedzie dobry ? chcialbym jelsi to pojdzie zafundowac sobie taki zestawik + evo scan
nie mam niestety PC tylko maczka i chcialbym cos z USB

i jeszcze jedno pytanie :D
czy ktos moze probowal upchnac zamiast radia pc z atomem + dotykowy lcd i na stale podlaczenie do ECU przez evoscn ? takie podpiecie na stale mu nie zaszkodzi ( pytam sie bo chcialbym cos takiego sobie zrobic ) jesli oczywiscie moja fura jest kompatybilna

pawliku - 12-09-2010, 23:26

będzie działać bez problemu

żeby mieć go wpiety non stop urzadzenie musi działać na windowsie wgrywasz Pr autorunce.exe instalujesz z karty sterowniki open porta i wszystko będzie ci się wyświetlać możesz sobie mapowac kompa itd. - bledy odczytasz ale ich nie skasujesz


ale bezpieczniej kupic ten i bedzie na 100 dzialalo http://www.evoscan.com/ev...uflashing-cable

swinks_UK - 12-09-2010, 23:32

Hubiii_GW napisał/a:
czy taka wtyczka kfalifikuje sie pod evo scan ?


tak

Hubiii_GW napisał/a:
czy taki kabelek http://www.evoscan.com/ev...eflashing-cable bedzie dobry ? chcialbym jelsi to pojdzie zafundowac sobie taki zestawik + evo scan
nie mam niestety PC tylko maczka i chcialbym cos z USB


tak, kabel ok
wersja evoscana na mac jest w fazie próbnej, i póki co niestabilna (o ile w ogóle ja oficjalnie puścili w obieg :doubt: ), wersji na Linuxa nie ma :cry:

Hubiii_GW napisał/a:
czy ktos moze probowal upchnac zamiast radia pc z atomem + dotykowy lcd i na stale podlaczenie do ECU przez evoscn ? takie podpiecie na stale mu nie zaszkodzi ( pytam sie bo chcialbym cos takiego sobie zrobic ) jesli oczywiscie moja fura jest kompatybilna

próbował, działa.
Widziałem 3 takie projekty na CVR4. Kontrolki przestają migać w momencie ruszenia autem i evoscan przechodzi w tryb logujący.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group