To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - COLT C53A - PRAWDZIWE GTI - 2.4 DOHC

Hubeeert - 14-04-2009, 22:57

4G64 DOHC
Anonymous - 14-04-2009, 23:06

Jak napisal Hubeeert 2.4 16v na dwóch walkach :mrgreen: czyli hybryda: dół(kompletny blok)4g64 z Galanta połączony z głową(i tu nieustalone) ale wychodzi, że z C5 GTI 1.8 :mrgreen:
Hubeeert a wiesz, że podobno w tej konfiguracji wychodzi stopień sprężania na poziomie 10.8 : 1!!! Może być fajnie. Głowa oczywiście obrobiona przez Leszcza na hardcorze :twisted: Do tego wydeszek i strojonko na Ecumaster'ze i ...całe Lublinozouki liczy i wierzy w 2..z przodu.

P.S. W związku z adaptacją hebli i zawiasu moje ogłoszenie w dziale sprzedam nieaktualne o pozycje EVOI hebel i zawias.

Hubeeert - 14-04-2009, 23:59

autoR napisał/a:
Głowa oczywiście obrobiona przez Leszcza na hardcorze

Jeżeli chcesz planowac bardziej niz fabryczne znaki zrób wycisk na plastelinę.

Hubeeert - 15-04-2009, 00:11

autoR napisał/a:
całe Lublinozouki liczy i wierzy w 2..z przodu.

Głowica z 4G63 7 bolt ma chyba lepsze przepływy.
Konieczne będa przeróbki, ale jest to wielokrotnie opisane - chocby na DSM org.
Bartek zna symbol wałków (najostrzejszych) z Dynamic4.
Przydałoby się poszukać info o Galancie AMG - tam był co prawda 2.0 ale był nieźle zdłubany.
Żeby poprawić napełnianie komór spalania oprócz obróbki głowicy pozbądźcie się przepływki - MAP sensor conwersja się kłania.
Kolektor dolotowy (barany) jest za długi - gdyby udało się dostać dual runnera Cyclone i wypolerowac byłoby wesoło. Lub hardcore - ITB ale tego jeszcze nikt nie robił więc prostej drogi nie ma. Magnus robi kolektor krótki tyle, że wbrew temu co piszą - nic nie daje. I jest do turbo. Czyli? Własne wynalazki to własna rzeźba - niekoniecznie bez sensu, ale czekałoby Was kombinowanie. Polecam Cyclone a za to, że podpowiadam - drugi dla mnie ;-) Najlepiej przykręcony do silnika 4G63T z VR4 RS. Kompletnego ;-)

Jeszcze coś o napełnianiu. Regulator ciśnienia paliwa, i większe wtryski. Te z turbo nie są prosta konwersją bo są i tu nie pamiętam - w kazdym razie jedne nisko a drugie wysokoomowe. ;-)
Pociągnijcie porządne przewody do pompy bo na fabrycznych to telefon mozna podłączyć a nie pompę.

Można poprawić fabryke jeszcze w jednym miejscu odelżanie osprzętu czyli lekkie kółka do alternatora, pompy wspomagania itd. Zawsze to mniejsza masa wirująca.
Popatrzcie też na koło zamachowe - w 4G61T jest lekkie na sprzęgło i docisk z turbo. Wytrzymałe jak cholera.

Pozbądźcie się wałka balansowego. Silnik bedzie się trząsł, wielkie mi co. Co z pomysłem rozwiercenia bloku 4G61 do tłoków z 4G64? Rozumiem, że nic, szkoda.

Twarde poduszki pod silnik poprawią reakcję na gaz, są też specjalne amortyzatory dla silnika żeby nim nie bujało przy ostrym przyspieszeniu.
Pociągnijcie porządny kabel masowy do silnika.

Górną rozpórkę zróbcie trójkątną i mocowanie do ściany grodziowej by się przydało.
Dolną da się zrobić - ROMEL rozpracował temat.

I jeszcze coś - nie wiem w jakim stanie jest teraz buda ale wiem, że przydałoby sie ją wzmocnić przed rozpórkami.

Przy obniżaniu zawieszenia z tyłu MUSISZ skrócić drążek Panharda. :wink:

NYSAN - 18-05-2009, 23:08

Nowiuśki wydeszek z kwasa , w pierwszej fazie chciałem iść po taniości i zrobili my na samym końcowym tłumiku ale ostatecznie koniecznością było wspawanie tłumika środkowego .





Wkręca się w obroty prawie jak szlifierka :)

roch_27 - 18-05-2009, 23:21

NYSAN napisał/a:
Wkręca się w obroty prawie jak szlifierka :)
miałem okazję go posłuchać - brzmi elegancko :toothy7:
NYSAN - 18-05-2009, 23:43

Dzisiaj dostał środkowy i jest o niebo lepiej .
Do 4 tyś. cisza, a powyżej załączają się bardzo "przyjemne" dla ucha odgłosy . :lol:

roch_27 - 18-05-2009, 23:47

NYSAN napisał/a:
Dzisiaj dostał środkowy i jest o niebo lepiej .
Do 4 tyś. cisza, a powyżej załączają się bardzo "przyjemne" dla ucha odgłosy . :lol:
no to rzeczywiście teraz musi być w ogóle fajnie słuchać :twisted:

BTW: owijasz down pipe taśmą/bandażem termoizolacyjnym :?: Dziś kupiłem gdyż temperatura od wydechu jednak zbyt mocno podgrzewa olej w silniku przez co osiągi też nieco spadają :doubt:

pozdro

NYSAN - 18-05-2009, 23:55

U colta deko więcej miejsca na przedzie stąd wydech nie jest aż tak na żyletki blisko jak u was , ale się zobaczy, na razie nie .
roch_27 - 18-05-2009, 23:59

no to masz szczęście - bo vr4 jak zimny to idzie (sam widziałeś :D ) ale jak się rozgrzeje to już skubany trzyma temperaturę i lekarstwem na to ma być właśnie taśma termoizolacyjna :lol:

pozdro

Anonymous - 18-06-2009, 21:47

A ja mogę powiedzieć coś w temacie uszczelki pod głowicę do hybrydy bo dziś tak sobie pomędrkowałem i w mym pomyśle mnie Leszczo utwierdził, uszczelka nie będzie pochodziła z 4g64 lecz zostanie zrobiona customowa stalowa na zamówienie i będzie to ''uszczelka hybrydowa''- tak tak tak nie pójdziemy na łatwizne jak hamerykańcy! 8)
Hubeeert - 18-06-2009, 21:55

A szkoda bo ori jest najlepsza
Anonymous - 18-06-2009, 22:32

Nie robimy tego z oszczedności - uwierz mi :wink:
I wytłumacz dlaczego? Pan z Lublina zrobił, robi, będzie robił uszczelki stalowe do grubości 1.2mm pod uturbiane silniki jak rownież wolnossące mocno doprężone >12 i nic się nie dzieje :lol: Dlaczego? Tylko dlatego, że to ori?A tak poza tym to co mam zamowić uszczelkę do hybrydy w serwisie???Zrobią mi?

Hubeeert - 18-06-2009, 23:08

autoR napisał/a:
A tak poza tym to co mam zamowić uszczelkę do hybrydy w serwisie???Zrobią mi?
Take it easy. Jak myslisz czym róznią się od siebie silniki 4G61 4G63 i 4G64 - wszystkie DOHC?
Anonymous - 18-06-2009, 23:35

To sobie postaw bloki 4g64 i 4g63 koło siebie i będziesz wiedział...
No dobra potem dwie uszczelki tą od 4g63 i 4g64 i poprzykladaj je to do blokow to do głowic naprzemian i ... będziesz wiedzial dlaczego ta od 4g64 zostanie zmodyfikowana.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group