[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!!
Radassss - 22-03-2009, 08:52
kolejna rzecz jakbys nie wiedzial to jesli olej jest do diesla jego norme pisze sie w odwrotnych kolejnosciach tzn np ACEA B3/A3, ale widze ze tego tez nie wiesz
poza tym jakim klienta sptytaj sie Filipa w jakiej cenie mu to sprzedalem, po kosztach nic na tym nie zarabiajac praktycznie, potracajac sobie tylko koszty transportu i magazynowania...
czemu sie do info o shell'u nie ustosunkowalas podobno go polecasz a tam jest napisane ze zalecany do DPF, bo on jest taki ladny i cacy a jego C to tylko jakies glupie wymysly, dodatkowe dopuszczenie tylko...
dobra koncze ta gadke, bo wskazujesz na oleje tego samego typu i mowisz ze jeden jest do diesla a drugi do benzyny mimo ze sa w tej samej klasie olejow, a co wiecej tak sie czepiales, ze do DPF to w info o Shellu jest napisane ze zalecany do DPF, a w Satoilu nie ma takiego...
to chyba byl ostateczny strzal w kolano
Anonymous - 22-03-2009, 09:23
O shellu już kilka razy pisałem na forum - głośny(właściwości smarne jako takie) ale utrzymuje bardzo dobrą czystość silnika.
O castrolu też pisałem już n razy.
Longli z C nie mają najmniejszego sensu w przypadku silników benzynowych - słabo płuczą i słabe własności smarne- z musu stosowane aby nie zapychać filtrów DPF w dieslach i katów w nowoczesnych benzyniakach.
Jak chcesz dalej dyskutować to na PW.
PS. wygląda to na próby naganiania klientów aby wyrobić swoje normy magazynowe na swoje LL i na dodatek przez forum
Radassss, ale nie przejmuj się bo i tak za jakiś czas jak będą w mocno powszechnym użytku benzyniaki z Euro 5 to będą kazać lać tylko z C3
Radassss - 22-03-2009, 13:57
akurat statoila nie trzymam w ogole na stanie bo nie mam takiej potrzeby zamawiam i na 2 dzien mam z centrali, z tego co pamietam to na magazynie jest jeden karton + to co na detalu czyli moze z 10 sztuk w sumie, duzo wiecej tego typu Mobila czy Castrola EDGE mi zalega...
ja sie zgadzam ze C nie sa konieczne do benzyniaka i w zasadzie nic nie zmienia jesli chodzi o benzyne, teraz to juz nawet Castrol Magnatec ma norme C3, ale mitsu wymaga w instrukcji obslugi oleju z norma C wiec...
jest napisane minimalan norma: A3/B3/C1, API SG, i ILSAC (tego to nikt nie ma bo to Azjatycka aprobata... tylko Castrol SLX... vovlo) czesciej sie JASO spotyka jak juz...
LL jest odpowiednikiem tego co leje ASO i o to przeciez chodzilo zeby miec to samo co ASO tylko nie koniecznie Castrola
Anonymous - 22-03-2009, 14:27
Radassss napisał/a: |
ja sie zgadzam ze C nie sa konieczne do benzyniaka.... |
nareszcie !
Radassss napisał/a: |
...jest napisane minimalan norma: A3/B3/C1, API SG, i ILSAC .... |
A czytane w taki sposób:
A3 lub B3 lub C1 lub ILSAC oraz API SG lub wyższe => czy to Twoim zdaniem niespełna już norm Mitsubishi?
[ Dodano: 22-03-2009, 14:41 ]
Radassss napisał/a: | ....duzo wiecej tego typu Mobila czy Castrola EDGE mi zalega.. |
Bo te oleje są głównie sprzedawane w serwisach i warsztatach mechanicznych - dlatego nie masz na nie popytu.
Radassss - 22-03-2009, 18:48
... juz dawno pisalem ze C nie jest konieczne do benzyny, ale wymaga tego producent... w instrukci obslugi ze 4 razy;)
praktycznie na poczatku dlatego pisalem ze wlasciwie nie wiadomo o co sie spieramy, poprostu norma C jest wymagana w instrukcji i tyle,
w instrukcji jest dokladnie tak napisane A3/B3, C1 lub wyzej czyli olej ktory sie leje musi to spelniac bo producent tak kaze i juz od 2 dni o tym pisze przeciez
i sie klocisz ze to zle, ja nie wnikam czy to zle czy nie, ale kaza i tyle...
naleje sie cos innego, moze i rownie dobrego (lub lepszego) jednak bez tych norm, ale cos sie stanie z silnikiem nawet nie zwiazanego z olejem w gruncie rzeczy to sie przyczepia przeciez do oleju to normalne jest...
wiec dlatego juz wczoraj chyba pisalem ze nie wiadomo wlasciwie o co sie spieramy
Anonymous - 22-03-2009, 19:01
Radassss, ewidentnie piszesz, że olej do tego auta ma spełniać normę A3, normę B3 i normę C1 lub wyższe..- wszystkie jednocześnie.. Jeszcze raz potwierdź to publicznie..... Bo robi się naprawdę wesoło, tym bardziej że według Twojego rozumowania wszystkie normy zapisane w instrukcji należy przestrzegać jednocześnie poza ILSAC bo jest mało ważna
Radassss napisał/a: | .... i ILSAC (tego to nikt nie ma bo to Azjatycka aprobata... |
( tak całkowicie jako ciekawostka dla postronnych czytelników, te wszystkie normy jednocześnie spełnia tylko jeden olej dostępny na naszym rynku - Castrol SLX longtec dla volva) => w tym momencie castrol stanie się monopolem na olej do mitsu
Odpowiedz na to pytanie co postawiłem wcześniej:
Cytat: | A czytane w taki sposób:
A3 lub B3 lub C1 lub ILSAC oraz API SG lub wyższe => czy to Twoim zdaniem niespełna już norm Mitsubishi?
|
PS. dalej będziesz udawać, że nie wiesz o czym piszę od początku naszej dyskusji?
Radassss - 22-03-2009, 20:00
nie kurw... normy w instrukcji sa po to zeby je olac bo ty tak mowisz, mam dosyc tej glupiej dyskusji nie mam zamiaru wiecej na twoje glupie teksty odpowiadac, robi sie nudne powoli, to ze Mitsu ujelo w instrukcji taki a nie inny typ oleju nie jest moja wina, to co sie wlewa do silnika ma spelniac dana norme, jak spenia jest ok i tyle, nie wiem po co nad tym sie rozwoadzic za duzo, napisz petycje do Mitsu zeby naniesli poprawki do instrukcji bo ci sie nie podoba norma C w niej i proste, moze przystana na twoja prosbe, ale najprawdopodobniej beda mieji to w d... poza wszystkim jest jeszcze cos takiego jak norma emisji spalin na ktora olej tez ma wplyw... im mniej siarki i fosforu w oleju tym mniej tlenkow tych zwiazkow jest emitowanych do atmosfery, na badaniu technicznym teoretycznie tez to powinno wychodzic...
i ty tez napisz jeszcze raz ze LL jest tylko do diesla bo tez sie smiesznie robi
Anonymous - 22-03-2009, 20:08
Radassss napisał/a: | nie kurw... normy w instrukcji sa po to zeby je olac bo ty tak mowisz, mam dosyc tej glupiej dyskusji nie mam zamiaru wiecej na twoje glupie teksty odpowiadac, robi sie nudne powoli, to ze Mitsu ujelo w instrukcji taki a nie inny typ oleju nie jest moja wina, to co sie wlewa do silnika ma spelniac dana norme, jak spenia jest ok i tyle, nie wiem po co nad tym sie rozwoadzic za duzo, napisz petycje do Mitsu zeby naniesli poprawki do instrukcji bo ci sie nie podoba norma C w niej i proste, moze przystana na twoja prosbe, ale najprawdopodobniej beda mieji to w d... poza wszystkim jest jeszcze cos takiego jak norma emisji spalin na ktora olej tez ma wplyw... im mniej siarki i fosforu w oleju tym mniej tlenkow tych zwiazkow jest emitowanych do atmosfery, na badaniu technicznym teoretycznie tez to powinno wychodzic... |
j.w. Wszystkie normy przestrzegasz, a jedną olewasz ( ILSAC) bo mało ważna - tak?
Tak olej ma wpływ na jakość spalin, pisałem o tym że jak będzie Euro 5 to na bank w większości przypadków będzie Cx
Dalej nie odpowiedziałeś na pytania postawione wyżej.... Nie odezwałeś się na priv - trudno twoja strata....
[ Dodano: 22-03-2009, 20:09 ]
Radassss napisał/a: |
i ty tez napisz jeszcze raz ze LL jest tylko do diesla bo tez sie smiesznie robi |
I nigdzie tego nie pisałem....
tomekrvf - 22-03-2009, 20:42
To, co pisze Manual o olejach do Lancera:
Refill with specified quantity of engine oil. <4A9, 4B10>
Specified Engine Oil (ACEA and API classification): ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4 or A5/B5 API SG or higher
Total quantity (Includes volume inside engine oil filter):
4.2 L <4A9>
4.3 L <4B10>
note SAE 0W-20*, 0W-30, 5W-30, and 5W-40 engine oils can only be used if they meet ACEA A3/B3, A3/B4 or A5/B5 and API SG (or higher) specifications.
*: Vehicles with 4A9
Anonymous - 23-03-2009, 22:04
Tak sobie poczytałem wasze posty i nie wiem po co te nerwy?
Jeżeli chodzi o olej spełniający te wszystkie wymagania plus ilsac i jaso, czyle silniki japońskiej jest shell helix ultra i według mnie jest to obecnie najodpowiedniejszy olej do naszych lancerków. Tylko który zalać 5w40 czy 5w30???
Co do wymiany, ta faktycznie 15tys. to moim zdaniem max, nie ma co oszczędzac na tak ważnym i relatywnie tanim elemencie eksploatacji naszych aut:)
Jedno jest pewne lotos 10w40 nie jest odpowiedni do nowego silnika, ja bym takiego nie zalał, chociaż w polonezie spełniał swoją rolę Nie twierdzę, że lotos jest do bani, ale 5w30 jest w cenie shella, castrola, mobila itp.wolę markowe produky, chociaż może się okazać, że oryginalny jest tak naprawdę lotos:)
tomekrvf - 23-03-2009, 23:00
Bastek77 napisał/a: | Jedno jest pewne lotos 10w40 nie jest odpowiedni do nowego silnika, |
A dlaczego tak twierdzisz? Myslisz że fabryka leje jakiś cud do silnika? Na przykład wszystkie Colty wyjeżdzają z fabryki na oleju 10W30. Śmiem przypuszczać że Lancer fabrycznie zalewany jest max półsyntetykiem.
Silnik Lancera 1.5 to silnik z Colta. Kto wie, czy nie przychodzi z Europy zalany olejem 10W30.
filippoz - 23-03-2009, 23:03
nie ma się co spierać, niech każdy zalewa tym czym chce oby od jakiś tam norm nie odbiegało i każdy będzie zadowolony przynajmniej do czasu
pfx - 24-03-2009, 22:53
Też bym się nie spierał jaki olej wlać, normy określone w instrukcji są , ale jak tę normę ma spełniać jedynie SLX to proszę bardzo - ale wymiana po 7 kkm i z płukaniem silnika (jak dla mnie). (Rozbierałem silnik po SLX- ie i mazut nie z tej ziemi i szlam zostawiał w środku).
Jeśli chodzi o moje zdanie - to silnik prawidłowo wykonany solidnie przez fabrykę może być spokojnie zalany półsynetetykiem i eksploatowany z wymianą co 10-15 kkm. Jeśli natomiast jakość pierścieni smarujących będzie przypominać te angielskie modele z Nissana, czy Toyoty (japońce z Europy) z początku lat 2000, żadna cudo oliwa nie pomoże i motorki padać będą po 60-100 kkm, jak nie wcześniej.
Normy spalin zostaną utrzymane jak silnik będzie szczelny, a nie z powodu takich czy innych dodatków w oleju.
Anonymous - 25-03-2009, 19:06
pfx napisał/a: | .....(Rozbierałem silnik po SLX- ie i mazut nie z tej ziemi i szlam zostawiał w środku).....
|
Konkretnie jaki SLX i w jakim aucie?
spunki - 25-03-2009, 19:26
a do lancerka 1,5 jaki olej proponujecie poza zalecanym castrolem?
|
|
|