To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Obniżanie zawieszenia - Lancer CYxA

.swat. - 26-03-2017, 14:04

Problem jest w tym, że sprzedawca zapytany o amorki pyta się do jakiej wielkości felgi potrzebuję, bo do 16" i 18" są inne.
brylekVFR - 26-03-2017, 16:44

Niby są różne, nie wiem dokładnie czym się różnią. Ja mam do 18, na takich wyjechał z fabryki i na takich został. Chyba są trochę mocniejsze niż dla 16. Jeżdżąc na felgach 16 i amorkach do 18 nic się nie dzieje, gorzej jeździć na 18, a amorki od 16. Ale czy aż taka różnica to nie wiem.
Uwex - 27-03-2017, 12:21

.swat. Ja to widzę tak - jeśli musisz wymieniać amortyzatory, to mając felgi 16 i 18, kupuj do 18-stek. Jeśli nie musisz wymieniać, to montuj felgi 18-stki i śmigaj na tych co fabryka dała aż się skończą.
.swat. - 18-01-2018, 12:15

Skoczek napisał/a:
Witam,
Mam mozliwosc kupna felg na lato do mojego SB. Czy 18x8j ET42 z oponami 225/45 nie bedzie ociarac o nadkola przy sprezynach Eibach?
Niedawno wymieniałem amorki w moim Miśku ( Bilstein B4) powiedzmy w profesjonalnym serwisie zajmującym się wyłącznie zawieszeniem.

I zdecydowanie odradzili mi montowanie obniżonych sprężyn, nawet polecanego "czarnego" zestawu Eibach Pro-Kit E10-60-013-03-22 (30mm/25mm) do 18". Komfort jazdy ulega znacznemu pogorszeniu, poza tym przy obciążeniu auta będzie obcierać. A to czy będzie czy nie zależy od masy pasażerów i stanu zawieszenia. I nie będzie na to reguły, że u jednego będzie obcierać, u innego nie. Generalnie stosowanie innego rozmiaru niż 7j w przypadku 18" może nieść za sobą problemy, które ujawnią się w trakcie eksploatacji. Na równych drogach, gdzie asfalt jest idealny, zazwyczaj nie będzie problemów, schody zaczną się gdy najedziemy na nierówności. A to jest u nas jakieś 80% wszystkich dróg.

Też miałem taki pomysł z tym zawieszeniem, ale gdy powiedzieli mi, że w kilku przypadkach właściciele po kilku dniach chcieli wracać do starego zawieszenia, no to sobie odpuściłem.
Zdecydowanie zamiast 16" polecali za to 18", i to najlepiej 215/45 R18.
Wygląda dużo lepiej, i komfort jazdy jest w granicach zadowolenia.

brylekVFR - 18-01-2018, 13:06

Wraz ze sprezynami zbliżającymi obniża się i komfort jazdy. Zyskuje się wtedy pewniejsze, i sztywniejsze prowadzenie. Jedni polecają, inny doradzają, kwestia co, kto chcę uzyskać. Ja nie wrócił bym teraz do seryjnych sprężyn.
Co do samej felgi nie zakładał bym szerszych. W tej chwili na seryjnych 7J jest na styk, czyli prześwit między kołem a nadkolem jest na palec. Licujac kolo z blotnikiem, a wydaje mi się że to chcesz uzyskać, jest więcej niż pewne że będzie przycierac.

Arczi89 - 18-01-2018, 18:04

Miałem zamontowane 225/45/18 ET45 8" + Eibach Pro Kit
Auto dopiero wtedy zaczęło się trzymać drogi jak należy ;)
Nigdy nic mi nie otarło ale przyznaje szczelina pomiędzy nadkolem a oponą na kartę papieru dosłownie (2 osoby bujały autem w bagażniku dla testu).
Nie mniej jednak nigdy nic nie otarło gdyż ranty były jak nowe a opony bez śladu.

Skoczek - 18-01-2018, 20:44

Widze, ze ile osob tyle opinii :D Eibachy wkładam na 100%, bo wydaje mi sie samochod troche za wysoki :D
A co do felg chcialbym 7,5j + opony 215/45 z tym, ze felg 18" w tej szerokosci jest baaardzo malo, a przy 8j trzeba juz opone 225...

.swat. - 18-01-2018, 21:38

Arczi89 napisał/a:
Miałem zamontowane 225/45/18 ET45 8" + Eibach Pro Kit
A jak tam auto zachowywało się w czasie skrętów przy większych prędkościach? Przy takiej szerokości kapcia nic nie ocierało?
HUGIO - 19-01-2018, 19:10

brylekVFR, Arczi89, A amortyzatory podczas używania Eibach'ów mieliście/macie seryjne, czy wymieniane na coś innego ?
brylekVFR - 20-01-2018, 11:16

Ja mam serie.
tyku - 20-01-2018, 12:13

https://autokult.pl/2989,sprezyny-obnizajace-zawieszenie-fakty-i-mity
:roll:

mkm - 20-01-2018, 14:15

tyku, słaby ten artykuł. :wink:

Wiedzę czerpiemy "u źródeł"

Pierwsze z brzegu:

https://www.youtube.com/watch?v=aLiX_J-O1Cs

https://www.youtube.com/watch?v=1i2SwE9m-R4

Skoczek napisał/a:
Widze, ze ile osob tyle opinii :D


Temat ciągnie się latami a tu dalej pytania kiedy 18będzie tarła a kiedy nie.
1. szerokość felgi
2-ET (odsadzenie) felgi
i na końcu 3- szerokość i wysokość opony.

Dlatego właśnie koła się dobiera, a nie kupuje jak leci.

HUGIO napisał/a:
brylekVFR, Arczi89, A amortyzatory podczas używania Eibach'ów mieliście/macie seryjne, czy wymieniane na coś innego ?

Amortyzatory wymienia się na krótsze przy obniżeniu poniżej 40mm.
Do -40mm łapiemy się w zakresie bezpiecznej pracy seryjnego amortyzatora.

Skoczek - 24-01-2018, 23:09

mkm,
Ja to wszystko wiem, szerokosc felgi, ET, opona itd. liczylem wszystko, tylko nie mam po prostu praktycznego odniesienia.
Standard to 7j ET46.
Przy 7,5j ET40 - wysuniecie o 12mm
Przy 8j ET 40 - wysuniecie o 18mm
Przy 8j ET 42 - wysuniecie o 16mm
Przy 8j ET 45 - wycianiecie o 13mm
Po prostu nie wiem ile da rade wysunac bardziej niz w oryginale.

Dzis kupiłem felgi w opcji pierwszej głownie ze wzgledu na to, ze nie chcialem zakladac opon 225 - moze lepiej sie klei, ale tez wiekszy halas, spalanie, sciaganie w koleinach i przedewszystkim CVT bardziej dostaje.

Uwex - 26-01-2018, 19:13

Skoczek - zmierz ile jest luzu do nadkola przy oryginalnych kołach i pobaw się w tym kalkulatorze.
matik0109 - 06-02-2018, 13:20

Ja znalazłem na to rozwiązanie 7.0J ET45 215/50R17 w pełnym komplecie nic nie obciera, a wygląda jak na 18, a prowadzenie dużo na + w porównaniu z serią : 8)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group