To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - filtr cząstek stałych 2.0 DID vs 2.2 (PSA) koszty i problemy

marjaz - 13-12-2016, 23:11

Dzis walczylem z FAP'em, masakra, do tej pory wydawalo mi sie iz bedzie sie samoistnie wypalal,lecz srednie spalanie doszlo juz do 12 litow zaczelo mie irytowac. Nawet sie z tym pogodzilem, coz pali tyle, widocznie musi. Z rok temu srednie spalanie wynosilo miedzy 9 a 10. Na trasach staraelm sie wypalac FAP jadac z jednakowa predkoscia z obrotami 2.7.
Dzis podjechalem do warszatu aby sprawdzic poziom plynu (przebieg 148 tys) i uslyszalem za zle go wypalam, Nalezy przez 20 min jechac i trzymac 3.5 tys obrotow, Spobowalem i szok. W drodze powrotnej zamiast sredniego 11 do 12, wyszlo 6.4
Jeszcze nigdy nie widzialem tak niskiego spalania w tym samochodzie.

Czyli aby pozadnie wypalic FAP - 3.5 tys obrotow i 20 min nudnej jazdy (2 bieg i okolo 60 km/h)

Aleksander1965 - 14-12-2016, 07:00

Bzdura!
Po to masz FAP z płynem byś nie musiał piłować samochodu! Płyn podnosi temp. wypalania pomimo niższych przelotów dobrze jedynie jest jak juz dojdzie do wypalania ( u mnie objawia sie włączonymi wentylatorami)nie wyłączać silnika tylko poczekać aż proces się zakończy.Najrozsądniej jest podpiąć auto pod kompa i sprawdzić stan filtra i ilość płynu.Piłowanie samochodu w celu wypalenia dotyczy DPF tzwn filtra typu suchego.

supeer - 14-12-2016, 08:24

Aleksander ma racje, nie ma co pilowac auta. W instrukcji wg producenta musza byc spelnione 3 warunki:
- Temp auta(plynu chlodniczego) okolo 90C
- Predkosc powyzej 60km/h
- jazda przez 10min gdy zacznie sie wypalac

Zastosowalem diode wskazujaca kiedy wypalanie sie rozpoczyna i konczy, ulatwia to korzystanie z autka przez damska czesc uzytkownikow 😜



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group