To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Docieranie Lancera - jak?

Radassss - 12-03-2009, 20:09

prawie LL 5W/30 reszta sie zgadza
Uwex - 12-03-2009, 20:13

Radassss - no tak ,niewyraźnie miałem zapisane ! zamiast LL odczytałem U !! :lol:
Radassss - 12-03-2009, 20:14

hehe no wlasnie takiego jak U nie ma, ale juz nie mowilem :P
Uwex - 12-03-2009, 20:19

A przy okazji jeśli już ktoś wymieniał olej w silniku 1.8 - czy przypadkiem nie wystarczy 4 l. oleju ? Wiem ,że w instrukcji jest bodaj 4,3 l. , ale zazwyczaj wchodzi mniej .
Radassss - 12-03-2009, 20:20

4 starczy ja wymienialem juz
idealnie tyle wchodzi

Uwex - 12-03-2009, 20:23

No bo to jest ważna informacja - większość olei jest w bańkach 1 i 4 l. czyli byłby niepotrzebny kosz zakupu tego jednego litra oleju , a po co ? Można tę kasę mieć na filtr .
Radassss - należy nam sie po piwie ! :finga:

Radassss - 12-03-2009, 20:24

hehe na flaszke zostanie ;)
bo jak mowilem filtra moga sie czepiac...

[ Dodano: 12-03-2009, 20:44 ]
a na piwko jak najbardziej sie skusze ;)

Anonymous - 18-03-2009, 17:27

jaca71 napisał/a:
Dlatego fajnie by było zrobić wątek przyklejony z wartymi polecenia olejami od najtańszych do najdroższych. ....


Z olejami to tak samo jak z prezerwatywami - jest dobrze dopóki nie wpadniesz w kłopoty :D

artisan - 05-03-2011, 11:10

Odświeżam trochę zapomniany już temat, a na forum jest co raz więcej użytkowników Lancerów z salonu. Mi zalecono w ASO zmianę oleju dopiero po przebiegu 5000 km. Przed zmianą zaliczyć jakąś dłuższą trasę i wtedy dopiero zlać cały ten syf który się tam nazbierał, zalać nowy olej i hulaj dusza.
jac - 06-03-2011, 23:02

artisan napisał/a:
Mi zalecono w ASO zmianę oleju dopiero po przebiegu 5000 km


a panowie w ASO radzac Ci ta zmiana podpierali sie krysztalowa kula :mrgreen:
idac tym tokiem myslawym nalezaloby rowniez od razu wymienic olej w skrzyni. Oczywiscie w mysl zasady Twoja kasa Twoja decyzja zrobisz jak uwazasz, jednak wg mnie to strata czasu i pieniedzy. Ja u siebie wymienilem pierwszy olej po przejechaniu chyba 18tys z czego polowe zrobilem na autostradach (zachodnich) i co ciekawe przed wymiana sprawdzalem poziom oleju i jezeli czegos ubylo to niewiele. Rozmawialem rowniez z serwismenami i zadnego syfu nie widzieli ani w oleju ani w filtrze - starym.
Panowie, nie zapominajmy iz nasze samochody pomimo sympatii i milosci jaka je dazymy sa tylko naszymi .... narzedziami i tak powinny byc traktowane. Dbac o olej (raz w roku), opony, lakier i jezdzic jezdzic i nie oszczedzac !!!
Z drugiej strony, jak takie ASO radzi swoim wszystkim klientom takie czeste wymiany to w skali roku maja dosc spory ruch w interesie bo na 10 klientow 8 przyjedzie :P

Tak naprawde to o zywotnosci tych silnikow przekonamy sie jak najezdza po 150 czy 200 tys i wtedy nie bedzie sie bardzo liczyc czy zmieniles olej po 5tys czy 20 ;-)

artisan - 07-03-2011, 16:15

Właśnie zmieniłem :rolleyes:
berladi - 07-03-2011, 18:11

Witam.
artisan, poczytaj ten wątek:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32077

artisan - 07-03-2011, 18:19

Czytałem ten wątek prawie w całości, jak ktoś w nim napisał cyt. "i bądź tu mądry człowieku..."

A że już zmieniłem olej więc będę się upierał że warto było... :twisted:

racer1972 - 10-03-2011, 18:30

Też uważam,że taka szybka zmiana to wyrzucanie kasy... Swoją drogą w Hyundaiu zalecają wymianę po 1500-2000 a też zalany pełnym syntetykiem... Wyśmiałem ich... :doubt:
lichy - 11-03-2011, 16:25

Tak się składa, że mam możliwość oddać próbkę oleju do przebadania w laboratorium, które na co dzień zajmuje się właśnie badaniem wlasności olejów i smarow, zarówno świeżych z produkcji, jak i przepracowanych.
Lancera ujeżdżam od 20 stycznia, a więc niedawno i po przejechaniu ok. 1000 km, z czego większość w mieście na niezbyt długich trasach, a więc silnik często niedogrzany, pobrałem próbkę (ok. 50 ml) oleju z silnika i dałem do badania.

Okazało się że fabrycznie jest wlany full syntetyk - to pozytywna wiadomość.
Druga wiadomość mnie trochę zadziwiła: otóż wskaźniki lepkości określane w temperaturze 40°C i 100°C wskazały na klasę lepkości 0W20 :shock: a więc olej strasznie rzadki i odpowiedni do stosowania w najzimniejszym klimacie.
Trzecia wiadomość mnie przeraziła: w oleju było ok. 5% paliwa (pewnie z powodu tych krótkich tras na niedogrzanym silniku)

Konkluzja: Postanowiłem wymienić olej na jkiś normalny 5W30 albo 5W40 przy przebiegu ~ 2000 ÷ 2500 km i oddać go do badania po przejechaniu następnego ~1000 km celem sprawdzenia zawartości paliwa w nim.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group