To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

el_diablo - 05-10-2009, 11:27

N
tomekrvf napisał/a:
W jakim opakowaniu były te Lucasy? Zielone czy czerwone?


Nie wiem - kupione razem z samochodem. Wg mechanika, który je wymieniał wyglądały na oryginalne.

kamil1qaz - 19-12-2009, 17:17
Temat postu: Klocki hamulcowe
Witam. Związku kończącymi się klockami (w przodzie), przebieg auta 27 tys, jakie firmy polecacie plus ewentualny koszt?
Rafal_Szczecin - 19-12-2009, 18:02

kamil1qaz napisał/a:
Związku kończącymi się klockami (w przodzie), przebieg auta 27 tys, jakie firmy polecacie plus ewentualny koszt?

a co one tak szybko sie skonczyly ?
mi w volvo koniec klockow nastapil przy przebiegu 50tkm

krzychu - 19-12-2009, 18:06

Rafal_Szczecin napisał/a:

mi w volvo koniec klockow nastapil przy przebiegu 50tkm


Ponieważ lancer już tak ma.

Kup sobie Lukas-y w wątku z CS są podane numery. Ewentualnie oryginalne są teraz w CY miększe więc można by zostać przy oryginałach.

Mr.U - 19-12-2009, 19:37

być może głupie pytanie ale... skąd wiadomo że się kończą ??
tomekrvf - 19-12-2009, 20:07

Mr.U napisał/a:
skąd wiadomo że się kończą ??

Klocki wyposażone są w akustyczny czujnik zużycia. Jak klocki się kończą to wydają z siebie przeraźliwe piski. Instrukcja obsługi wyjaśnia ten temat.

Radassss - 19-12-2009, 20:23

hmmmm ale nowe klocki tez potrafia wydawac taki pisk... zwazyszy na temperatury panujace w ostatnich dniach mozna sie w tym doszukiwac przyczyny "pisku" swoja droga akustyczny czujnik jest troche bzdurny, mozna bylo zrobic normalny czujnik z wyswietleniem informacji na wyswietlaczu... czy klocki w CS i w CY sa takie same??
Rafal_Szczecin - 19-12-2009, 21:18

w vovlo na wyswietlaczu pojawia sie haslo " malo plynu hamulcowego, zatrzymaj samochod "
czyli wiadomo, ze klocki sie koncza .

w lancerze czy tez innym aucie, gdy zapali sie Wam kontrolka hamulca recznego, to oznaka, ze wiecej niz zwykle plynu polecialo w uklad i trzeba przygotowac sie na zmiane klockow

Anonymous - 19-12-2009, 21:24

w bmw jest kontrolka od klockow hamulcowych, jeden czujnik jest na przednia, a drugi na tylna os. Tylko jak sie zapali kontrolka to nie wiadomo czy to przod czy tyl...
mazin - 19-12-2009, 22:04

W różnych autach jest to różnie rozwiązane - są czujniki zużycia w samych klockach (wtedy świeci się kontrolka a klocki maja kabelki), czujniki płynu który obniża poziom (kontrolka) , blaszki w klockach, które dzwonią przy hamowaniu - z niczym innym tego dźwięku nie da się pomylić ;-) . Ale 27 kkm to dość słaby wynik, w corolli wymieniałem przód przy 86 kkm - a te wymienione dotrwały do 145 i jeszcze nie wymagały wymiany. Tył -okładziny, nie klocki, były od nowości i ich zużycie oceniłem na jakieś 40-45% - ponad połowa jeszcze została (porównywałem z nowymi, bo kupiłem je przed sprawdzeniem przy okazji wymiany przednich). Oczywiście wiele zależy od stylu jazdy, ale lucasy w clio przy tym samym stylu wytrzymywały tylko 18-20 kkm. Jeśli jest jakiś inny producent (np. japoński) który sprzedaje klocki tego typu, to zdecydowałbym się na nie, bo pewnie "pociągną" dłużej - różnica w cenie nie powinna być większa niż kilkadziesiąt zł. Z drugiej strony - jeśli tarcze lancera są wyjątkowo miękkie, to i klocki powinny być miękkie, bo zbyt szybko zużyją się tarcze.
tomekrvf - 19-12-2009, 23:48

Radassss napisał/a:
hmmmm ale nowe klocki tez potrafia wydawac taki pisk...

Pisk od blaszek na klockach jest zupełnie inny.
Radassss napisał/a:
czy klocki w CS i w CY sa takie same??

Tak. Jeśli chcesz mieć klocki które starczą na 60-80kkm to trzeba kupić oryginalne klocki od CSa (MR527675 przód). Na tych klockach jest także najmniejsze zużycie tarcz, zero pylenia ale dużo większa możliwość pogięcia tarcz.

mazin - 20-12-2009, 00:07

tomekrvf napisał/a:

Tak. Jeśli chcesz mieć klocki które starczą na 60-80kkm to trzeba kupić oryginalne klocki od CSa (MR527675 przód). Na tych klockach jest także najmniejsze zużycie tarcz, zero pylenia ale dużo większa możliwość pogięcia tarcz.

Rozwiń prosze temat pogięcia - są twardsze i bardziej rozgrzewają tarcze? Dlaczego łatwiej je pogiąć? Ciekawi mnie też, na jakie inne tarcze można wymienić oryginalne (lepsze, trwalsze łotewer) - czy sa takie same jak w poprzedniech lancerach? Są jakieś lepsze jakościowo zamienniki?

krzychu - 20-12-2009, 00:11

mazin napisał/a:
są twardsze i bardziej rozgrzewają tarcze?


Tak.


mazin napisał/a:
Ciekawi mnie też, na jakie inne tarcze można wymienić oryginalne (lepsze, trwalsze łotewer) - czy sa takie same jak w poprzedniech lancerach? Są jakieś lepsze jakościowo zamienniki?


Tarcze te same. Jeśli chodzi o zamienniki są Brembo ale cena 90zł od sztuki mnie nie przekonuje, potem ATE wypuściło w końcu tarcze te ponoć są spoko. Dalej jest do ściągnięcia z USA lub na zamówienie (czasem dostępne) w EBC Polska tarcze tuningowe (Turbo Grove lub Ultimax) W sumie komplet z tyłem i klockami greenstuf jakieś 2000-3000zł. Na razie tyle znalazłem jakoś pół roku temu może coś się pozmieniało w między czasie. W sumie tylko był problem z tymi EBC ponieważ te które są w katalogu do CS rallarta mają 24mm (testował jeden kolega w CS-ie podobno nie do zdarcia) a oryginalne 26mm ale gdzieś tam kiedyś znalazłem 26mm tylko ktoś musiał by przetestować na próbę :mrgreen:

Ps. Temat był wałkowany n razy.



PW krzychu, to nie dzial sprzedam.

Radassss - 22-12-2009, 08:46

krzychu napisał/a:
Tarcze te same. Jeśli chodzi o zamienniki są Brembo ale cena 90zł od sztuki mnie nie przekonuje


w sumie niedrogo, ale co do Twoich obaw to wlasnie sprawdzile to Textary sa niewiele drozsze, w sumie tez nie ma chyba powodu zeby klocki byly drozszy gdyz nie jest to jakis produkt ktory ciezkow wykonac, a u nas ceny sa z kosmosu czasami chyba tylko z tego powodu ze to jest Japoniec i w sumie mniej popularne auta, ale Brembo jako firma szeroko siedziaca w sporcie, tuningi itd. chyba ma wlasnie czesto do czynienia z autami Mitsubishi (tak mi sie wydaje bo na swiecie czesto i gesto sie te auta wykorzystuje do "zabawy ;) ") moze wiec z tego powodu Brembo sa takie tanie

Lestat - 22-12-2009, 08:53

No coz Brembo jest jednym z dostawcow tarcz hamulcowych do kilku fabryk samochodow wiec o czyms to swiadczy chociaz jesli chodzi o zaciski hamulcowe czy szczeki hamulcowe to prym wioda Bosch i TRW Lucas, ja jak moge byc szczery stawialbym na TRW Lucas - niemiecka produkcja ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group