Sigma/Diamante Ogólne - MEGA SWAP :P
mmatulek - 30-10-2010, 21:56
VirMan nie mogę się doczekać, że by zobaczyć na żywo owoc Twojej pracy.
Zajc3w - 31-10-2010, 13:15
VirMan napisał/a: | :):) a na pewno - teraz aż mnie korci żeby śmigać - jutro do Rzeszowa z bagażówką - ale nie będę mógł jechać jak trzeba
Kupuję Albrechta 6890 i mogę potem zdać relację jak to śmiga z tajfunem (tym 50 cm) w błotniku nie chciałem mieć kloca na desce wiec montuję pod siedzeniem... pasażera
CB fajna sprawa a jak niewidoczne dla smerfów i innych dziwnych to jeszcze lepiej
Nie wiem gdzie dam panel - może pod sufitem obok lusterka ?
[ Dodano: 26-10-2010, 20:52 ]
a jak twój swapik ? - coś do przodu ? |
Niestety z takim kikutem i w takim miejscy nie pogadasz dalej niż 2-3 km. Kumpel miał taką antenę na dachu i alana(model wyleciał z głowy) i w mieście 3 km to używalne maksimum, po podpięciu sirio100mg soczyło do 10 km w miescie i ok 13 w trasie. A na środku dachu masz optymalne miejsce na antenę . Nie wiem czy na zderzaku wogóle się da ją wystroić, ale próbuj.
VirMan - 31-10-2010, 15:12
Nie chcę mieć bata na siebie - wolę małą dyskretną antenkę - i tak tylko o korkach i smerfach potrzebuję wiedzieć
[ Dodano: 31-10-2010, 15:24 ]
najlepiej jakby w ogóle nie różniła się od radiowej , i nie trzeba jej było demontować do myjni a na spociku - każdy będzie mógł się zielonym smokiem machnąć
Zajc3w - 02-11-2010, 18:14
wiesz mnie ostatnio za przekroczenie o 30km/h (81/50) skasowali jak za 7x/50(4 punkty) i tylko 100zł i jeszcze sie nabijali ze cb nie pomogło. Pewnie sami mi odpowiadali jak pytałem czy suszą. O korku jak dowiesz sie 2 km wcześniej to już może być za późno żeby go ominąć. Jak ma nie różnić się od radiowej to poszukaj hybrydowej, Bat heliakalny(sprężynka) do CB owinięty anteną FM montowane w miejsce fabrycznej anteny FM. Do myjni bezdotykowych ściągać nie trzeba żadnej, a do szczotkowej/tunelowej zawsze trzeba anteny dłuższe niż 20cm zdjąć.
VirMan - 03-11-2010, 13:06
mnie bardzo żadko kasują za suszenie - raczej chodzi mi o korki i objazdy - żeby się dowiedzieć jak już dojadę , ew 1-2 km wcześniej
[ Dodano: 01-01-2011, 18:02 ]
Obiecywane foty - oto CB dla sigmy/diamante idealnie sobie gra - może kolorystycznie nie aż tak ( ale podświetlenie na ambrowe można zmienić ) ale generalnie super. Próbowałem zamaskować wypełnienie masy poliuretanowej (białej) markerem ale wyszło na niebiesko - więc muszę kupić inny marker.
centralka pod siedzeniem pasażera , antenkę można triflexa jeśli ktoś korzysta z radia ( ja mam antenę w szybie) i panel zamiast mało używanego wylotu powietrza
odległości na tym o dziwo łapane na drugą stronę rzeszowa , więc koło 10 km ( aż dziwne) ale generalnie działa w promieniu 5 km. zestrojone na prawie 0 fali stojącej
estetycznie , gruchy nie widać , smerfy nie od razu zauważą o co chodzi aż miło
zbyszek05 - 03-01-2011, 20:45
Ja osobiście w tym miejscu bym nie montował bo dzięki temu nie paruje mi szyba wewnątrz.Wiem że szyba ma jeszcze drugi nawiew ...ale tym solidniej dmucha przez co tylna też jest czysta a w tym okresie zimowym naprawdę jest co rozmrażać.
Ogólnie pomysł fajny - tylko trochę szpar gdzieniegdzie
VirMan - 03-01-2011, 21:41
nie miałem czym uszczelniać na max. Poza tym jak się siedzi w autku to tak tego nie widać czarny marker zrobił swoje i jest już ładnie
a jak klima się załączy , to szybka nie paruje - zwłaszcza jak jest zimno
wojtas - 06-01-2011, 01:37
W miejscu popielniczki wyglądało by efektowniej i mógłbyś zakrywać gdy nie używasz.
VirMan - 06-01-2011, 09:59
wojtas021180, to fakt - mógłbym zakrywać - nawet brałem to pod uwagę .. ale mam tam super praktyczny schowek na gotówkę poza tym ustawianie np sq albo innych batonów wymagałoby oderwania oczu mocno od drogi Choć wizualnie ma swoje niewątpliwe plusy
Podłączyłem to pod always on zasialnie fotela , więc też widać czy mi pracuje i nie zostawię włączonego radia na noc z wiadomym ( a może wytrzyma ? ) skutkiem dla akumulatora Jak dla mnie kwestia z plusami i minusami
Mam przez wielkość anteny i umiejscowienie panelu niestety pewien zgniły kompromis no ale.. takie życie
[ Dodano: 06-01-2011, 10:06 ]
tak btw - skąd masz taki fajny avatar ?
Piotr Z - 06-01-2011, 22:35
[quote="VirMan"]tak btw - skąd masz taki fajny avatar ?
jak się logowałem pierwszy raz do mitsumaniaków też chciałem sobie go umieścic ale zobaczyłem że już zajęty
wystarczy w Google wybrać grafika i wpisać hasło mit. sigma i wyskakują wszystkie zdjęcia, grafiki itp. i tam między innymi była i ta wojtasa.
wojtas - 07-01-2011, 00:35
Tak jak Piotrek napisał wyżej, dodatkowo kilka własnych przeróbek i jest ok.
VirMan - 19-07-2011, 17:23
Długo updatów nie było - co nie oznacza że autko pleśnieje - dostało kilka dodatkowych elementów z zamierzonych i extrasów
Moje koło pasowe sie rozwarstwiło ( na początku skrzypienie na wolnych obrotach , potem coraz gorzej) z napinaniem paska alternatora wytrzymało prawie 10k km w sumie Dziś stałem sie szczęśliwym posiadaczem nowego koła zrobionego na zamówienie z alu :] z USA za drogo oryginał za drogi i niedostępny , używki w róznym stanie itd więc zdecydowałem że spróbuję jak będzie działać z alu Oryginalne koło posiada dwie sekcje zawieszone na gumie w celu tłumienia rezonansów na wale ( częstotliwość odpalania tłoków powoduje że zdarza sie że sam wał skręca sie czasem nawet o 2' w niektórych samochodach (rzędowe 6) ) i w pewnym momencie takie drgania sprężyste wału mogą powodować wpadnięcie w rezonans i pęknięcie wału co nie jest fajną rzeczą. Aluminium jest stosunkowo miękkie i sprężyste. Dobrze absorbuje drgania ( lepiej niż żeliwo i stal) co w połączeniu z odpowiednim rozkłądem mas powinno zrobić mini koło zamachowe po drugiej stronie silnika co z kolei powinno poprawić charakterystykę rezonansową. Generalnie koło ma rozkład masy bardziej ku zewnetrznej częsci, nie jest wycieniane i optymalizowane na jak najlzejsze. choć można było - takie rozwiązanie pozwala mimo zredukowania masy względem oryginału na poprawienie przejmowania chwilowych impulsów które powoduja drganai i wygaszanie istniejących. Zobaczymy jak w praktyce sie to zachowa Oto fotki :
mazda10000 - 19-07-2011, 18:33
Ile waży takie koło?
VirMan - 19-07-2011, 21:04
Koło waży dokłądnie połowę wagi oryginału 1500g +-5 (kurka fajnie kupić wagę sklepową z allegro ) oryginał waży 3.0 kg. Koło zrobione przez pana kazka - znajomego syskiego za 200 pln (robota) + 75 pln materiał i dwa razy jazda do wojnicza (15 km x4) wiec stosunkowo niedrogo. Tu jest nieco wiecej masy bezpośrednio związanej z wałem na nieco większym ramieniu wiec powinno pomóc. Mam nadzieję w harmonicznych nie być dużo gorszym od oryginału.
Czyszczenie skóry i wnetrza dało baaardzo fajne rezultaty - wkleję zdjęcia jak będzie słoneczko. wymieniłem też pilota z alarmem i zrobiłem porządek z kablami - jutro zapinam klimę po założeniu koła i podłączam czujnik wilgotności
ps. Od zamontowania CB nie miałem żadnego mandatu! no i organizuję blacharza
Wszyc - 20-07-2011, 00:19
VirMan wiesz ja tam zawsze myślałem że aluminium jest sztywniejsze i bardziej kruche niż stal a stal mniej sztywna ale bardziej elastyczna no ale nie mówię tu że nie masz racji bo wiadomo tyle różnych stopów jest że ciężko powiedzieć
Ja tyle co mówię z doświadczenia w temacie ram rowerowych w ekstremalnym kolarstwie górskim ale no tak jak powiedziałem pewnie inne stopy stal to w rowerach wyczynowych najczęściej chromo-molibdenowa 4130
a alu to jakiś stop 7075-T6
|
|
|