[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] [FAQ] Olej do skrzyni biegów manualnej
czekoladka_1981 - 17-05-2008, 12:34
matho78 napisał/a: | Aż 3 litry tam wejdzie? Kurcze myślałem że troszke mniej |
Na suchą skrzynkę wchodzi 2,2L , po spuszczeniu zawsze coś zostanie , dlatego leje się od około 1,8-2 litry. Kupisz dwie flaszki i będzie git.
R2D2 - 15-09-2008, 14:08 Temat postu: [EA5A 2.5] Jaki olej do skrzynki w manualu? Cześć,
naczytałem się o wymianie oleju w automatach, a ja mam manuala i jestem ciekaw czy są lepsze i gorsze, czy grunt, aby miał odpowiednie parametry?
czekoladka_1981 - 15-09-2008, 14:13
R2D2 napisał/a: | aby miał odpowiednie parametry? |
API GL-4, SAE 75W85 lub 75W90 ( Mobil Mobilube syntetyczny)
Matik608 - 15-09-2008, 15:02
to ja sie tez podlacze do tematu bo tez sie o automacie naczytalem a o manualu nic;/ mam kilka moze glupich pytan ale niestety nigdzie nie znalazlem odpowiedzi
wiec chcialem zapytac co ile wymienia sie olej w skrzyni manualnej i czy jest tam jakis filtr?? i gdzie sie sprawdza poziom oleju i jak sie go spuszcza ze skrzyni i ile litrow oleju tam jest ?? dodam ze mam gala EA2A czyli 2.0 benzyna
z gory dziekuje za pomoc
Marti - 15-09-2008, 15:31
Teoretycznie oleju w skrzyni się nie wymienia, nie ma filtra, spuszczasz go korkiem na dole boku skrzyni (widać go z pozycji "kanałowej"), sprawdzasz poziom odkręcając śrubę umiejscowioną wyżej od tej spustowej (oleju pozinno być na równo z dolną krawędzią gwintu), przy wymianie wchodzi go 2,2 litra.
Marcino - 15-09-2008, 15:32
czekoladka_1981 napisał/a: | R2D2 napisał/a: | aby miał odpowiednie parametry? |
API GL-4, SAE 75W85 lub 75W90 ( Mobil Mobilube syntetyczny) |
A co tak sie upieracie przy tym Mobilu.... kilka dni temu podobnu post był na temat problemu z 2ka.
POzdrawiam
czekoladka_1981 - 15-09-2008, 15:46
Marti napisał/a: | Teoretycznie oleju w skrzyni się nie wymienia, |
Można też wymienić przy:
co 70-75 tys km, albo co 5 lat?
Marcino napisał/a: | A co tak sie upieracie przy tym Mobilu |
Aż tak sztywno się nie trzymam tej marki. Zapomniałam dodać że to np , przecież są też i inne bdb.
Matik608 - 15-09-2008, 16:00
moj galant ma najechane 198tys sprowadzilem go w lipcu i tak sie zastanawiam czy zmieniac ten olej czy nie;] biegi wchodza idealnie, nic nie zgrzyta nie buczy ani nic, skrzynia sucha wiec wyciekow nie ma, ale tak sobie mysle ze moze od nowosci ktos mogl nie wymieniac...
roch_27 - 16-09-2008, 07:55
Dobry olej to RedLine MT 90
pozdro
Owczar - 16-09-2008, 11:06
Marcino a jak sie spisuje Twoj texaco 75W80? Mam zamiar zalac skrzynie takim olejem.
PS Sorki za brak polskich znakow ale jestem na szkoleniu, a na tych komputerach jest inny uklad klawiatury
Pozdrawiam
Marcino - 16-09-2008, 12:29
Mój olej spisuje sie rewelacyjne. Krzyżak jeżdził moim galantem i mowie ze skrzynia i biegi sa ok. Ja odkad zalełem chyba w marcu bedzie 2 lata nie wiem co to znaczy zeby mi jakis bieg ne wszedł. Zreszta moja zona te to potwierdza.
A mam dokaldnie taki olej:
Cytat: | Multigear MTF 75W-80W
Określenie
MULTIGEAR MTF 75W-80W to najwyższej klasy olej do ręcznych skrzyń biegów zestawiony przy udziale kombinacji syntetycznych (polialfaolefin) i rafinowanych rozpuszczalnikowo parafinowych olejów bazowych oraz specjalnego pakietu dodatków uszlachetniających.
MULTIGEAR MTF 75W-80W zapewnia właściwą pracę synchronizatorów ręcznych skrzyń biegów podczas przełączania biegów.
Zalety
MULTIGEAR MTF 75W-80W został opracowany specjalnie z myślą o współczesnych, wysilonych ręcznych skrzyniach biegów samochodów ciężarowych i jest wynikiem dbałości o odporność oleju na utlenianie i jego stabilność termiczną, o ochronę przekładni zębatych przed powstawaniem zjawisk pittingu oraz dbałości o trwałość łożysk skrzyń biegów. MULTIGEAR MTF 75W-80W przewyższa konwencjonalne oleje do ręcznych skrzyń biegów w zakresie odporności na utlenianie i stabilności termicznej. Produkt ten jest w stanie wytrzymać przedłużające się obciążenia wysokotemperaturowe nawet w temperaturach sięgających 150°C. Specjalna kombinacja dodatków przeciwzużyciowych i dodatków na wysokie naciski zapewnia doskonałą ochronę przekładni zębatych przy jednoczesnej wysokiej odporności oleju na utlenianie i wysokiej stabilności termicznej. Technologia oleju MULTIGEAR MTF 75W-80W została tak dobrana, by poprzez wyjątkowe własności cierne, zapewnić łatwe zmiany biegów zarówno w niskich temperaturach jak i w temperaturach charakterystycznych dla ustalonych warunków pracy skrzyni biegów. Semisyntetyczna baza olejowa oznacza, że MULTIGEAR MTF 75W-80W charakteryzuje się doskonałą płynnością w niskich temperaturach, przy jednoczesnym zachowaniu wymaganej lepkości w wysokich temperaturach eksploatacji. Ponadto dzięki odpowiedniej bazie olejowej MULTIGEAR MTF 75W-80W może uzyskiwać dłuższe okresy między wymianami w porównaniu do konwencjonalnych olejów do ręcznych skrzyń biegów.
MULTIGEAR MTF 75W-80W zapewnia także następujące walory użytkowe:
odporność na pienienie
ochronę przed rdzą
kompatybilność z elastomerami zapobiegającą przed nieszczelnością uszczelnień
Zastosowanie
MULTIGEAR MTF 75W-80W zalecany jest do stosowania w ręcznych skrzyniach biegów pojazdów samochodowych wymagających olejów spełniających klasę jakości API GL-4.
MULTIGEAR MTF 75W-80W może być używany w tych zastosowaniach, w których producenci przekładni rekomendują oleje spełniające klasy lepkości SAE 75W, SAE 80W lub SAE 75W-80W. |
Ciekawy wydaje mi sie równiez ten olej Texaco:
Cytat: | Multigear RN 75W-80
Określenie
MULTIGEAR RN 75W-80 to najwyższej jakości olej do ręcznych skrzyń biegów zestawiony przy udziale rafinowanych rozpuszczalnikowo parafinowych olejów bazowych oraz specjalnego pakietu dodatków uszlachetniających wolnych od boranu.
MULTIGEAR RN 75W-80 zapewnia właściwą pracę synchronizatorów ręcznych skrzyń biegów podczas przełączania biegów.
Dzięki unikalnej i uniwersalnej technologii olej MULTIGEAR RN 75W-80 może być stosowany w ręcznych skrzyniach biegów wytwarzanych przez większość europejskich i japońskich producentów.
Zalety
Olej MULTIGEAR RN 75W-80 zapewnia wyjątkową charakterystykę lepkościową i cierną przyczyniając się do właściwej pracy synchronizatorów ręcznych skrzyń biegów podczas przełączania biegów.
MULTIGEAR RN 75W-80 został zestawiony w oparciu o technologię dodatków uszlachetniających wolnych od boranów, przez co jest znacznie mniej wrażliwy na oddziaływanie wody niż oleje przekładniowe produkowane w oparciu o boranowe dodatki uszlachetniające.
Olej MULTIGEAR RN 75W-80 został opracowany specjalnie z myślą o współczesnych, wysilonych ręcznych skrzyniach biegów samochodów osobowych i jest wynikiem dbałości o odporność oleju na utlenianie i jego stabilność termiczną, o ochronę przekładni zębatych przed powstawaniem zjawisk pittingu oraz dbałości o trwałość łożysk skrzyń biegów.
Zastosowanie
MULTIGEAR RN 75W-80 zalecany jest do stosowania w ręcznych skrzyniach biegów samochodów osobowych, których producenci wymagają używania olejów spełniających klasy jakości GL-4 lub GL-5 wg API oraz klasy lepkości 75W, 80W oraz 75W-80 wg SAE. |
No i ktos wsponiał ze na zuzyte synchronizatory jest dobry Rover MTF 94...
atsar - 17-09-2008, 12:20
roch_27 napisał/a: | Dobry olej to RedLine MT 90 | potwierdzam, zmianialem go jakies 3 tys km temu i naprawde spisuje sie rewelacyjnie
czekoladka_1981 - 17-09-2008, 14:18
A co sądzicie o tym oleju . Czy można użyć do naszych skrzyń manualnych:
mkm - 17-09-2008, 14:37
czekoladka_1981 napisał/a: |
Marcino napisał/a: | A co tak sie upieracie przy tym Mobilu |
Aż tak sztywno się nie trzymam tej marki. Zapomniałam dodać że to np , przecież są też i inne bdb. |
a jednak! http://www.commaoil.com/ tez jest Mobil.
Sama tez pisalas, ze ma byc GL-4, a to jest GL-5...
czekoladka_1981 - 17-09-2008, 15:55
mkm napisał/a: | tez jest Mobil. |
Sorry. Ale że to też produkt Mobila to do chwili obecnej nie wiedziałam!
mkm napisał/a: | Sama tez pisalas, ze ma byc GL-4, a to jest GL-5... |
Wiem że GL-4 , ale znajomy dał mi w prezencie 3 butelki i zobaczyłam w domu że to GL-5 Wniosek (dam go szwagrowi)
|
|
|