[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx
Anonymous - 05-09-2007, 15:14 Temat postu: Filtr oleju - jaki ???? Witam !!!!
Któryś raz z rzędu wymieniam olej w silniku w swoim galu 2.0 benzyna.
I jak zwykle przy takiej okazji jest problem filtra, bo są ponoć 3 rodzaje. Zawsze drogą dedukcji brałem ten środkowy patrząc na ich gabaryty.
Ale w końcu chciałbym wiedzieć jaki jest własciwy na 100%
Filtry firmy Filtron o nr OP 575 (mały) oraz OP 536 (duży), kurcze nie pamiętam tego średniego.
Kto powie jaki powinien być, a może wymiary???
czekoladka_1981 - 07-09-2007, 08:43
załóż mały będzie dobrze
kamil73-73 - 14-10-2007, 10:54 Temat postu: [EA5W 2.5] Jaki olej? Jaki olej do silnika poleca fabryka dla modelu galanta EA5W 2.5?I chciałbym sie dowiedzieć co ile kilometrów wymienia sie rozrząd?
Wiktor - 14-10-2007, 12:20
rozrzad i swiece co 90 tys. km
co do oleju to nie wiem, ja od poczatku mialem 0w40
Anonymous - 14-10-2007, 12:48
http://www.mitsubishi-gra...df934161#215819 tu jest troche o oleju waznych uwag - rodzaj oleju zalezy od przejaechanych klockow tak wnisokuje
czekoladka_1981 - 15-10-2007, 12:54
Masz i tu:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3820
Anonymous - 20-10-2007, 19:29 Temat postu: [EA5A 2.5] syntetyk po półsyntetyku? Mój rekinek zalany był przez poprzedniego właściciela ojejem półsyntetycznym Castrol Magnatec. Można w takim wypadku wymienic na pełen syntetyk? Przebieg 161 tys. km
akbi - 20-10-2007, 19:44
Jesli nie ma wyciekow to nawet zalecalbym przejscie na olej syntetyczny.
Ja tez kupilem swojego gala z olejem 10W40 i zalalem go odrazu na 5W40 Castrola
Anonymous - 20-10-2007, 22:58
...ale ogólnie takie zamianki nie są dobrym pomysłem
Anonymous - 21-10-2007, 20:12
Wszystko zależy jaki olej po jakim się leje. Każdy ma inne właściwości płuczące i inne smarne. Zalanie po 10W40 np. olejem 10W50 z pewnością polepszy osiągi na wyższych obrotach. Natomiast wlanie 5W40 lub 0W30 będzie odczuwalne zimą - lepiej będzie odpalał przy mrozach bo jest rzadki.
czekoladka_1981 - 21-10-2007, 20:23
drookash - proszę czytaj uważnie temat.
Anonymous - 23-10-2007, 11:42
wygląda na to ze zostaje przy półsyntetyku. Panowie w serwisie stanowczo odradzili takie jak to nazwali eksperymenty. To jest związane z lepkością, wypłukiwaniem osadów i własnie możliwościami stukania i pukania w silniku oraz wycieków. Dostałem całą masę teorii i pukania sie po czole, po czym zalali mi ponownie Magnatec 10W40.
Mam nadzieję że nie zapeszę, ale jak dotąd nie mam żadnych kłopotów z legendarnymi popychaczami. Cisza nawet na zimnym silniku. Może to zaleta serwisu w ASO od nowości...
czekoladka_1981 - 23-10-2007, 11:51
verdi70 napisał/a: |
po czym zalali mi ponownie Magnatec 10W40.
Mam nadzieję że nie zapeszę, ale jak dotąd nie mam żadnych kłopotów z legendarnymi popychaczami. Cisza nawet na zimnym silniku. Może to zaleta serwisu w ASO od nowości... |
bo masz zalany półsyntetyk
Anonymous - 23-10-2007, 12:57
Szkoda ze panowie w serwisach sie nie douczaja, ze ich nie stac na syntetyk to juz ich sprawa ale zeby takie kacapoly opowiadac ze szkodzi to juz czasy malucha sie klaniaja. Ogolnie rzecz biorac olej syntetyczny jest LEPSZY pod kazdym wzgledem i np nie trzeba go tak czesto zmieniac... ale to tylko ja. Osobiscie popylam na polsyntetyku (taniej, dziecko ect) ale np akbi ma syntetyk i nic mu nie puka nie stuka. Do EC5 zalewam juz pelen syntetyk Castrola Edge 5W30 a ma tylko 70tys.km przebiegu i tez nic nie stuka nie puka nie cieknie.
akbi - 23-10-2007, 13:14
PLPynton napisał/a: | akbi ma syntetyk i nic mu nie puka nie stuka. |
nooo ... może delikatnie, ale na pewno nie bardziej jak go kupiłem z zalanym olejem półsyntetycznym 10W40. Dzisiaj lub jutro wleję mu ceramizer.
Co do wycieków/przecieków - to brak.
Poza tym wydaje mi się ... (bo nie jestem przekonany czy to zasługa oleju czy zmiany stylu jazdy), że na 5W40 mniej mi pali o ok 1l/100km
|
|
|