[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Akumulator w Galancie EAxx
Torp12 - 18-08-2011, 10:06
Spider-ek Jak sruby beda za krotkie to dasz podkladki/tulejki i dociagniesz to nie problem robilem juz tak:)
SPIDER-ek - 18-08-2011, 10:12
Torp12, no tak, ale to jak masz za wysoki akumulator, a tutaj jest za niski, śruby przykręca się od góry, i podkładki tutaj raczej nie mają racji bytu. Kurczę nie sprawdziłem jak daleko idzie gwint do dołu, a nie mam samochodu przy sobie.
KucharZ - 18-08-2011, 10:19
SPIDER-ek dobrze Ci Torp12 mówi jak będziesz miał niższy akumulator to dasz podkładki "dystansowe" pod nakrętki dzięki czemu pręt mocujący będzie niżej a nakrętką się nie skończy gwint
SPIDER-ek - 18-08-2011, 10:25
Ok zczaiłem o co chodzi, bo pręt pewnie jest wyciągany, i można podkładki od spodu podłożyć żeby pręt był niżej. Ok to kumam już. Myślałem że ten pręt jest na sztywno nie ruszany.
Jadę po robocie po akumulator, a nie mam samochodu przy sobie, i zapomniałem wczoraj tego sprawdzić, dlatego te moje wątpliwości.
Torp12 - 18-08-2011, 10:43
Spider-ek Nie od dolu a od gory... A bardziej estetycznym rozwiazaniem jest nagwintowac kawalek dalej:)
polaff - 18-08-2011, 20:29
SPIDER-ek napisał/a: | Powiedzcie mi jakie maxymalne i minimalne wymiary baterii mogą wejść do naszego galanta? Bardziej zalezy mi na minimalnych wymiarach.
Czy ktoś to sprawdzał?
Mam na oku kilka baterii:
BERGEN AGM 60Ah
długość 246mm / szerokość 175mm / wysokość 190mm
BERGEN HighPower Hermetic 75Ah 760A
długość 278mm / szerokość 175mm / wysokość 175mm
BERGEN 74Ah 720A
długość 278mm / szerokość 175mm / wysokość 175mm
EXIDE PREMIUM EA722 72 Ah / 720 A
długość 278mm / szerokość 175mm / wysokość 175mm
EXIDE EXCELL EB740 74 Ah / 680 A
długość 278mm / szerokość 175mm / wysokość 190mm
I najbardziej martwi mnie wymiar wysokości, czy 175mm nie jest za niską? czy nie będzie latał po całej podstawce bo śrubami go do końca nie przykręce?
Sprawdzał ktoś ten wymiar wysokości? |
nawet jeśli będzie za niski nie powinno to przecież stanowiż żadnego problemu bo przeciecież możesz sobie podkładki dać pod blachę mocującą.
Większym zmartwieniem był by zbyt wysoki aku...
SPIDER-ek - 18-08-2011, 21:53
Akumulator zakupiony i zamontowany EXIDE PREMIUM EA722 72 Ah / 720 A ma wymiary: długość 278mm / szerokość 175mm / wysokość 175mm, dołożyłem po 3 podkładki 2mm z obu stron i wszystko super sie prezentuje i działa:)
W swoim profilu za chwilę foteczki wrzucę.
Tomasz87 - 18-08-2011, 22:00
chyba każdy z nas robi w tym temacie jakieś bajery.
Ja miałem za niski, to pod beleczkę między prętami podłożyłem gumki z zestawów naprawczych z mojego byłego opla. Gra i buczy, stoi sztywno.
SPIDER-ek - 18-08-2011, 22:05
Dodam dla innych jeżeli by chcieli na długość 278mm, że jest ona o jakiś centymetr za duża, przez co z jednej strony trochę wystaje poza podstawkę, ale nie ma to większego znaczenia tak naprawdę.
To tak jakby ktoś był pedantem i chcial do mm mieć równo z wymiarem podstawki
arturj123 - 18-08-2011, 22:22
Koledzy podpowiedzcie co to może być za problem z ładowaniem. Zaczęło się od tego, że wymieniałem żaróweczki od przełącznika przeciwmgielnych, ale się szybko przepaliły... Zmierzyłem napięcie na przełączniku... skacze od 12.6 do 14.5V. Sprawdziłem ładowanie aku (i bez aku) i jest podobnie, po prze gazowaniu też napięcie zmienia się ponad 2V. Jutro zacznę od paska (czy nie jest za ciasno). Czy ktoś przerabiał ten problem?? Jak wygląda sprawa z regulatorem i szczotkami w tym alternatorze?? Są razem czy osobno, czy warto kupić jakiś zamiennik, czy są zintegrowane??? Gdyby nie te żaróweczki to bym nie wiedział, że mam jakiś problem...
polaff - 18-08-2011, 22:35
arturj123 napisał/a: | Koledzy podpowiedzcie co to może być za problem z ładowaniem. Zaczęło się od tego, że wymieniałem żaróweczki od przełącznika przeciwmgielnych, ale się szybko przepaliły... Zmierzyłem napięcie na przełączniku... skacze od 12.6 do 14.5V. Sprawdziłem ładowanie aku (i bez aku) i jest podobnie, po prze gazowaniu też napięcie zmienia się ponad 2V. Jutro zacznę od paska (czy nie jest za ciasno). Czy ktoś przerabiał ten problem?? Jak wygląda sprawa z regulatorem i szczotkami w tym alternatorze?? Są razem czy osobno, czy warto kupić jakiś zamiennik, czy są zintegrowane??? Gdyby nie te żaróweczki to bym nie wiedział, że mam jakiś problem... |
dwa pytania:
1. co znaczy Cytat: | Sprawdziłem ładowanie aku (i bez aku) |
2. jakie ma znaczenie w kwestii ładowania Cytat: | Jutro zacznę od paska (czy nie jest za ciasno |
Krzyzak - 19-08-2011, 06:48
arturj123 napisał/a: | co to może być za problem z ładowaniem |
padł regulator napięcia - ja kupowałem od jakiejś firmy ze Słupska (chyba) - 80 zł
przy okazji zmieniłem tylne łożysko (koyo - 30 zł, też oni mają)
arturj123 - 19-08-2011, 14:49
Przemku taka moja teoria;)
1. Jeżeli akumulator byłby niedoładowany, napięcie mogłoby spaść w dół (na odpalonym silniku odpiąłem w tym celu akumulator)
2. Pasek jest za mocno zaciągnięty, przez co moźe stawiać opór alternatorowi.
Dzisiaj porozkręcam i sprawdzę wszystko.
Czy ktoś wie czy szczotki są razem z regulatorem??
polaff - 19-08-2011, 15:27
arturj123 napisał/a: | Przemku taka moja teoria;)
1. Jeżeli akumulator byłby niedoładowany, napięcie mogłoby spaść w dół (na odpalonym silniku odpiąłem w tym celu akumulator)
2. Pasek jest za mocno zaciągnięty, przez co moźe stawiać opór alternatorowi.
Dzisiaj porozkręcam i sprawdzę wszystko.
Czy ktoś wie czy szczotki są razem z regulatorem?? |
jeżeli odpinasz aku podczas pracy silnika to mozesz spalić regulator napiecia.
Jeśli masz zbyt mocno naciągnięty pasek to pierwsze leca łożyska albo pasek, nie słyszałem by to powodowało spadek napięcia ładowania:)
Dwoogy - 10-11-2011, 15:44
Witam. Jakiś miesiac temu kupiłem Galanta EA2A 2.0 benzynę i aku padł mi już 2 razy. Na dniach zamierzam kupić nowy. W instrukcji producent radzi 52Ah. Żadnych oznaczeń na obecnym nie ma. Przeglądając opienie i konsultując ze znajomymi radzą aku Centra FUTURA tylko potrzebny jest lewy plus. Czy aku EUROSTART lub FIAMM są warte uwagi czy jednak kupić CENTRĘ? Pozdrawiam
|
|
|