To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Przegląd techniczny - gdzie, co i za ile ?

basik - 11-11-2009, 21:37

Ja w zeszłą sobotę zrobiłem przegląd w MOTO w Katowicach podziękowałem krakowskim ASO po pierwsze ceny maja dużo wyższe a po drugi nie mają najlepszej opinii. Dla porównania za przegląd powłoki lakierniczej zapłaciłem u nich 50 zl w KRK 2x drożej :P

@kugel po co wymieniałeś te filtry filtry powietrza i p.pyłkowy wg książki wymienia się je po 40k .

A co do przeglądu powłoki lakierniczej to jest ona obowiązkowa jeśli chce się zachować gwarancje na perforacje :P

kugel - 12-11-2009, 08:59

basik napisał/a:
@kugel po co wymieniałeś te filtry filtry powietrza i p.pyłkowy wg książki wymienia się je po 40k .

A co do przeglądu powłoki lakierniczej to jest ona obowiązkowa jeśli chce się zachować gwarancje na perforacje


Z własnych obserwacji wiem, że te filtry po 20tys. nadają sie do wymiany. Mimo braku konieczności wymiany przy 20tys. serwis to jednak zaleca.

Jadąc na przegląd byłem zdecydowany zrobić przegląd powłoki lakierniczej. Jednak rozmowa z doradcą serwisowym plus koszt przeglądu oświeciła mnie :) . Na wstępie zauważył kilka tzw. uszkodzeń eksploatacyjnych, które musiałbym usunąć na ich koszt aby zachować gwarancje. Biorąc pod uwagę, że kilka zaprawek już mam zrobionych we własnym zakresie, a następne będą lada moment, uznałem że taniej będzie robić naprawy dalej we własnym zakresie. Myśle że jakość tego lakieru i tak się już nie pogorszy. Oczywiście jestem świadomy utraty jakże ważnej gwarancji, ale jest mi to obojętne.

Luk - 12-11-2009, 11:42

Słuchajcie, coś z tym przeglądem powłoki lakierniczej za dodatkową opłatą to nie teges :) Ja robiłem przegląd w Mitcarze, zapłaciłem 372 zł za robociznę, w tym przegląd lakieru z pieczątką w książce...
Tutaj: http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=60 napisałem co ile kosztowało.
Tak naprawdę, to mało mnie interesuje jak dokładnie robili ten przegląd powłoki, ważne że stempel jest :)

W ogóle, jak tak czytam ten watek, to wydaje mi się, że ten mój Mitcar to niedrogi jest :) A poza tym nie naciągają klientów na wymiany dyskusyjnych części, trzymają się tego, co w książce. Moim zdaniem to tak powinno być. Chcesz wymienić wcześniej filtry? Proszę bardzo, z przyjemnością. Nie chcesz? Też dobrze, nie ma obowiązku.

animal86 - 20-11-2009, 01:49

Dzisiaj mój Lancer miał pierwszy przegląd gwarancyjny i muszę się spytać o jedną rzecz, czy serwis ma obowiązek wypełnić ( odhaczyć ptaszkiem ) całą tabelkę w książce serwisowej ( dokładnie to strona 1-17. Bo u mnie tak się składa że ta strona jest całkowicie pusta, prawdopodobnie nikt na nią w serwisie nawet nie spojrzał, mam tylko pieczątkę na stronie 1-24 w ramce " Obsługa 1 ".Jak ta sprawa wygląda u was?
I jeszcze jedno pytanie jak wygląda tak naprawdę sprawa z przęglądem stanu nadwozia ( o ile dobrze rozumiem jest to dodatkowa opcja za która się dodatkowo płaci, coś około 100zl ). Pytanie jest następujące czy to się wiąże zarówno z tym rysunkiem i pieczątka na str. 1-17 ( czy może to jest jednak w standardzie) czy tylko z tym szczegółowym " Raportem z Przeglądu Nadwozia " na str. 1-30

Luk - 20-11-2009, 11:15

animal86 napisał/a:
mam tylko pieczątkę na stronie 1-24 w ramce " Obsługa 1 "

Też tak mam. Nie odhaczali ptaszków w tabelce.
animal86 napisał/a:
jak wygląda tak naprawdę sprawa z przęglądem stanu nadwozia ( o ile dobrze rozumiem jest to dodatkowa opcja za która się dodatkowo płaci, coś około 100zl )

Nie, u mnie było w cenie przeglądu. Oprócz pieczątki w "obsłudze" mam jeszcze pieczątkę przy przeglądzie nadwozia na str 30.
Cena przeglądu - robocizny u mnie to 372 zł. Jeżeli u ciebie było np ok. 270 zł, to mamy odpowiedź. Prawdopodobnie serwisy mają swoje własne ustalenia i niektóre pobierają opłaty za przegląd nadwozia, a inne nie...

animal86 - 20-11-2009, 12:29

Dokładnie Luk, u mnie robocizna wyniosła 280 zł, czyli wszystko jasne.

A co do odhaczania ptaszków w tabelce to spytałem dlatego, że na przeglądzie zerowym mam tą tabelkę całą wypełnioną, ale jeśli w innych ASO też na 1 przeglądzie jest tylko pieczątka na stronie 1-24 to jestem już spokojny.

macadoshis - 24-11-2009, 14:44

Dziś byłem na pierwszym przeglądzie po roku i zaniepokoił mnie wlany olej przez serwis. Według faktury jest to Mobil 5w30 Syst S Sp VW50501, z tego co wyczytałem jest to olej zalecany do silników wysokoprężnych i teraz pytanie czy można go używać bez przeciwskazań z silnikiem benzynowym?
Luk - 24-11-2009, 15:08

macadoshis napisał/a:
Według faktury jest to Mobil 5w30 Syst S Sp VW50501

Hmm... Ja myślałem, że MMP ma podpisaną umowę z Castrolem...
A ten Mobil to rzeczywiście chyba do diesla. Może na fakturze tylko wpisali tego Mobila, bo cena była taka sama? (BTW, ile zapłaciłeś za ten olej?)

macadoshis - 24-11-2009, 15:19

Luk napisał/a:
Hmm... Ja myślałem, że MMP ma podpisaną umowę z Castrolem...
A ten Mobil to rzeczywiście chyba do diesla. Może na fakturze tylko wpisali tego Mobila, bo cena była taka sama? (BTW, ile zapłaciłeś za ten olej?)


Możliwe że błąd jest tylko na fakturze, cena to 220zł. Pytałem się czemu nie Castrol, to mi odpowiedzieli że już od początku roku leją Mobila.

Luk - 24-11-2009, 15:30

To ja się chyba też przerzucę na Mobila... W poprzednim aucie lałem Mobil1 i było OK, a i taniej od Castrola.
macadoshis - 24-11-2009, 20:41

Przejrzałem specyfikacje oleju Mobil Syst S Special 5W-30 i instrukcje od Lancera i wygląda na to że jest wszystko ok. Rzeczywiście wszędzie jest napisane że ten olej jest do silników Diesla ale spełnia normy dla silników benzynowych API SJ i ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 co jest zgodne z wymaganiami oleju z instrukcji Lancera.
Anonymous - 28-11-2009, 22:27

Mobil system s nie jest pełnym syntetykiem, więc nie jest najlepszy do nowego silnika.
tomekrvf - 30-11-2009, 21:30

Bastek77 napisał/a:
Mobil system s nie jest pełnym syntetykiem, więc nie jest najlepszy do nowego silnika.

W zupełności wystarczy.

macadoshis - 01-12-2009, 00:47

Bastek77 napisał/a:
Mobil system s nie jest pełnym syntetykiem, więc nie jest najlepszy do nowego silnika.


To jest akurat nie do końca jasne, cytat z innego forum samochodowego

Cytat:
Przed następną wymianą zacząłem interesować się olejami szczególnie Mobilem Syst S Special V 5W30. Krótko: na bańce 5 lit. jest napisane HC Synthese(czyli taki niepelny syntetyk) a na butelce litrowej Full Synthetic. Zainteresowało mnie to i napisałem do MOBIL Polska i otrzymalem odpowiedź, cytuję:
,,Olej Mobil Syst S Special V 5W30 dostępny oficjalnie na polskim rynku jest olejem syntetycznym,,

Radassss - 01-12-2009, 08:43

zwaraca ci uwage na to pogrubione: "Olej Mobil Syst S Special V 5W30 dostępny oficjalnie na polskim rynku jest olejem syntetycznym"

praktycznie wszystkie na allegro i duza czesc w sklepach to jest Mobil pochodzacy z importu... z prostego powodu kupujac za granica jest on ok 30% tanszy, moze dla kogos kto kupuje 1 banke nie robi to wielkiej roznicy (sklepy i tak na tym importowanym robia wiekszy narzut rownajac ceny do poziomu tego "polskiego"), ale dla kogos kto kupuje palete do jest wielka roznica...
miedzy innymi dlatego Mobil Polska zmienil ostatnio nazwy swoich olejow i tak np. popularny Mobil Super S 10W/40 nazywa sie teraz Mobil Super 2000 X1 10W/40... w Syst S chyba sie nazwa nie zmienila, nie chce mi sie tego sprawdzac, ale jesli nazwa zostala to i improt zotanie, chociaz ostatnio Mobil Polska obnizyl znaczaco ceny bo nie zarabiali na oficjalnej sprzedazy zbyt wiele, bo wlasnie wiekosc szlo z importu....

druga sprawa to jego normy, ktore sa nizsze niz te dla chociazby: mobila 1, castrola magnetecka itd... (Norma API SJ jest teraz stosunkowo niska norma... tzn jeszcze pare lat temu byl to standard, teraz zas wszystkie "szanujace sie" syntetyki do silnikow benzynowych spelniaja API SM (sa oczywiscie rozne odmiany, ze specjalistycznymi przeznaczeniami, ale mowie generalnie), oczywiscie Syst S jest przeznaczony glownie do "klekotow", tym bardziej nie rozumiem po co go tak koniecznie lac do benzyny?? skoro w tej samej cenie mozna miec duzo olejow stworzony z mysla o benzynie lub jako uniwersalny spelniajace wysoki normy zarowno dla diesla i benzyny)

zas trzecia sprawa to tak po co Ci 5 litrow oleju, skoro 4 w zupelnosci wystarcza...

P.S.

wlsnie z ciekawosci spojrzalem co na polce stoi i:

Jest to Mobil Syst S Specjal V, ktory zeby bylo smieszniej ma na opakowaniu norme API SL :D i jest HC (5 litrowa banka), Zas 1 litr jest juz Full Syntetyk tez spalnia API SL a zeby bylo jeszcze smieszniej byl kupowany u tego samego dostawcy ktory jest oficjalnym dealerem Mobila :D ... to tym bardziej potwierdza moja teze omijania produktow tej firmy szerokim lukiem ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group