To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Korektor siły hamowania

malina_drizzt - 06-11-2011, 20:00

Może ktoś zorientowany dokładnie opisać jak działa rozdzielacz?
Czy rozkład masy ma wpływa na rozdzielenie siły hamowania?
U siebie zauważyłem, że przed założeniem gazu jadąc bez obciążenia hamowało się lepiej.
Teraz po założeniu gazu i zatankowaniu do pełna, dodatkowo jakieś graty w bagażniku jest gorzej i nie chodzi mi o ogólną skuteczność hamowania bo wiadomo że większą masę trudno zatrzymać, chodzi mi raczej o to, że wcześniej włącza się abs z przodu tak jakby tył nie hamował wcale, albo znikomo.
Teoretycznie jeśli rozdzielacz rozdziela siłę hamowania w stałych proporcjach przód/tył to jest to prymitywne rozwiązanie.
W starej renówce miałem niesprawny korektor i z tego co pamiętam było podobnie trzy osoby z tyłu i przy hamowaniu przód sunął się jak po lodzie, po wymianie korektowa na sprawny obciążenie nie miało wpływu na skuteczność hamowania.

Jackall - 06-11-2011, 20:11

malina_drizzt napisał/a:
Teoretycznie jeśli rozdzielacz rozdziela siłę hamowania w stałych proporcjach przód/tył to jest to prymitywne rozwiązanie.
To jest właśnie najciekawsze, że nie rozdziela na przód i tył tylko redukuje ciśnienie na sam tył i przypuszczam, że ze stałą wartością bo niby skąd zawór proporcjonalny miałby wiedzieć nagle czy mamy bardziej czy mniej załadowany tył.

Osobiście jestem coraz bliżej zdecydowania się na wyrzucenie go z układu i jak znajdę czas to tak zrobię a później na rolki wskoczę i podam wartości.
Może ktoś podać jakie średnice i jaki gwint jest na wejściu do reduktora? Wolę najpierw zakuć wężyki :wink:

malina_drizzt - 26-03-2012, 23:40

Nie wiecie może czy rozdzielacz siły hamowania w sedanie różni się od tego w kombi?
To znaczy czy puszcza więcej ciśnienia na tył w stosunku do rozdzielacza w sedanie?

superson123 - 27-03-2012, 14:29

Ja ten rozdzielacz wyrzuciłem i szczerze może troszkę jest poprawa ale nie aż taka duża jak się spodziewałem dodam że robiłem regeneracje tylnich zacisków nowe tarcze i klocki. :) co więcej zrobić to już nie wiem chyba tylko jakiś swap :D
Picakus - 27-03-2012, 17:03

Dzwoniłem dziś do Japan Motors dowiedzieć się ile takie ustrojstwo kosztuje, okazało się, że 890 coś złotych. Także opłaca się jedynie ten zawór usunąć, chyba że istnieje możliwość rozwiercenia/przeczyszczenia.
Marcino - 28-03-2012, 00:27

Picakus napisał/a:
chyba że istnieje możliwość rozwiercenia/przeczyszczenia.

Przeczyścić zawsze można...

kkkarol - 31-03-2012, 16:57
Temat postu: zasada działania
Moglibyście mnie uświadomić jak taki korektor działa ?
W moim mniemaniu jest to zwężka na tylną oś przez którą pójdzie mniej płynu i zbuduje mniejsze ciśnienie (niż na przednia oś) na tylnej osi przy jednorazowym wciśnięciu hamulca.
Ktoś tu pisał że blokadzie kół zapobiega ABS ale co ma wspólnego ABS z blokadą tylnich kół ?
ABS sprawdza tylko przednie koło i przy blokadzie uruchamia się.
Ktoś to kiedyś rozbierał i widział te sprężynki kuleczki itp ? Jak jest rozwiązany w takim razie powrót płynu po puszczeniu pedału hamulca?

Poprosze o zweryfikowanie mojej wiedzy i sorry za sporo pytań ale chciałbym uporządkować te 7 stron wiedzy na tym wątku.
pozdrawiam

Owczar - 31-03-2012, 18:57

Nie rozbierałem tego, ale to korektor statyczny, który tak jak piszesz ma różnej średnicy kanały na przód i tył.
Bardziej zaawansowane korektory ustalają siłę hamowania w zależności od obciążenia tyłu.

kkkarol napisał/a:
Ktoś tu pisał że blokadzie kół zapobiega ABS ale co ma wspólnego ABS z blokadą tylnich kół ?


Jak to co? Galant ma 4 kanałowy ABS, z osobnym kanałem na każde koło.

marcinzam - 01-04-2012, 17:31

w środku wygląda jakoś tak,


polaff - 01-04-2012, 20:51

marcinzam, ten z Twojego zdjęcia ma chyba regulację ciśnienia tył/przód.
marcinzam - 01-04-2012, 22:22

polaff napisał/a:
marcinzam, ten z Twojego zdjęcia ma chyba regulację ciśnienia tył/przód.


możliwe ,dałem tak dla przykładu jak to wygląda

a może wiecie do czego służy czujnik w tym zaworze ?

robertdg - 01-04-2012, 22:31

marcinzam napisał/a:
a może wiecie do czego służy czujnik w tym zaworze ?
Przecież pisze, że to czujnik ciśnienia :P
polaff - 01-04-2012, 22:32

wygląda jak czujnik zwierny lub czujnik ciśnienia oleju.

marcinzam, pytałem bo może by pokusić się o zamianę fabrycznego zaworu na taki regulowany na rolkach dopasować sobie ręcznie siłę na tylnej osi.

marcinzam - 01-04-2012, 22:41

robertdg napisał/a:
marcinzam napisał/a:
a może wiecie do czego służy czujnik w tym zaworze ?
Przecież pisze, że to czujnik ciśnienia :P


to wiem :D , ale czy jest potrzebny ?

robertdg - 01-04-2012, 22:42

Jak sobie użyjesz wskaźnika to tak, równie dobrze można go zaślepić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group