Carisma - Ogólne - Jakie paliwo do GDI??
Morfi - 22-06-2009, 16:15
Daniello81 napisał/a: | Tak na marginesie To na ALLEdrogo jest cari co po mieście na automacie pali 7 litrów |
"uwagi jedyna wada to nie sprawna klimatyzacja (dokladnie wiatrak dmuchawy)"
Ta wada to koszt 20 zł i wymiana stycznika
strasznie tania
SHARK1979 - 22-06-2009, 21:43
ZEROSUPER napisał/a: | A z tym paliwe bezsiarkowym, hmmm a nadal tylko Preem się reklamuje że ma bezsiarkowe |
Z tego co wiem to Statoil tez posiada takie coś, własnie w przyszłym mc będe je testował
I ciekawe jak mój text u Ciebie wyszedł jako Daniello81
Szmiks - 24-06-2009, 22:48
ja tam leje na orlenie czasem z braku kasy(biedny student ) zaleje na nesti. na poczatku mojej przygody z carisma lalem 98, pozniej z przymusu zalalem 95 i nie widzialem wiekszej roznicy jesli chodzi o moc wiec pozostalem przy 95. przy klapce od wlewu tez mam napisane zeby lac 95. pozdro
SHARK1979 - 25-06-2009, 11:07
Szmiks napisał/a: | przy klapce od wlewu tez mam napisane zeby lac 95 |
Jak wszyscy, ale do GDI lepsze paliwko to podstawa, przynajmniej od czasu do czau
Morfi - 25-06-2009, 18:11
Na klapce pisze 95+ W silnikach z bezpośrednim wtryskiem gupy VAG pisze na klapce 98
demeone - 25-06-2009, 21:15
Pomiary z EvoScana dwóch różnych paliw tych niby wysoko oktanowych:
Robson86 - 25-06-2009, 22:50
Morfi napisał/a: | W silnikach z bezpośrednim wtryskiem gupy VAG pisze na klapce 98 |
gdyby w GDI bylo stosowane tylko takie paliwo to tez by nie bylo problemow z brudnymi przepustnicami itd
Pozdroo
grzechotnik1 - 09-08-2009, 01:46
Witam Wszystkich Mitsumaniaków!
Jestem tu po raz pierwszy i z pewnoścą nie ostatni.
Z tego, co przeczytałem, każdy ma swoje preferencje paliwowe i sprawdzoną benzynę do GDI - taką wersję i ja posiadam od pół roku - więc i ja dodam kilak uwag na temat najlepiej sprawdzającej się benzyny mym aucie.
Polecam stanowczo Shell V-Power Racing!!! Jeździłem na paliwie wielu stacji i moja sprawuje się najlepiej na w/w V-Power Racing. Zalewałe V-Power 95 i jednak traciła na mocy i sprawności.
Co do BP, to ogólna porążka, czy 95, czy 98, nawet ta Ultimate. Obroty "pływały", a auto szarapało, a nawet gasło czasami przy wolnych obrotach.
Mam jednak jedno pytanie. Czy to prawda, że przy zbyt częstym zalewaniu V-Power Racing mogą spalić się wtryski? Pytam, gdyż ktoś mi coś takiego powiedział na przykładzie swego kolegi, aczkolwiek posiadał on inne auto.
Pozdro dla Wszystkich.
SHARK1979 - 12-08-2009, 18:03
grzechotnik1 napisał/a: | Polecam stanowczo Shell V-Power Racing!!! |
potwierdzam
grzechotnik1 napisał/a: | V-Power 95 |
Teraz zalewam i oki naprawdę spoko przy innych paliwach
grzechotnik1 napisał/a: | Co do BP, to ogólna porążka |
Racja strasznie sie zawiodłem
Ginger1021 - 12-08-2009, 22:23
grzechotnik1 napisał/a: | Mam jednak jedno pytanie. Czy to prawda, że przy zbyt częstym zalewaniu V-Power Racing mogą spalić się wtryski? |
Może i te paliwo 100 oktanowe ma większą temperaturę spalania, ale myślę że nie aż tak wielką w stosunku do 98 lub 95 aby spaliły wtryski. Koledze chyba coś innego zaszkodziło.
ZEROSUPER - 13-08-2009, 06:32
Ginger1021 napisał/a: | Może i te paliwo 100 oktanowe ma większą temperaturę spalania, ale myślę że nie aż tak wielką w stosunku do 98 lub 95 aby spaliły wtryski. Koledze chyba coś innego zaszkodziło. |
Z benzynka to jest mniej więcej tak:
Jeżeli mamy auto przystosowane do benzyny 95 oktanowej to lejąc 98 jedyne co uzyskamy to wyższe spalanie, ponieważ wartośc energetyczna Pb98 wynosi 40,3 MJ/kg wobec 41 MJ/kg w przypadku benzyny 95.
Jeżeli mamy autko na paliwo wysokooktanowe tankowanie paliwa 98-100 oktanów poprawia osiągi i redukuje spalanie. Napewno przystosowane są do tego silniki FSI i TSI, a jako że GDI jest takim jakby protoplastą FSI to możliwe że nasze Cari też lepiej sie czują na paliwach wysokooktanowych.
Jeżeli nasze autko ma podane że ma jeździć na paliwie 98 oktanów lub więcej to nie możemy tankować paliwa Pb95, ponieważ grozi to wypaleniem zaworów i zniszczeniem silnika, jest to efekt spalania stukowego (mozna poznac po grzechoataniu podobnym do dzwonienia zaworów przy maksymalnie wciśniętym gazie)
Zresztą liczba oktanowa jest miarą odporności paliwa na spalanie stukowe. Im jest wyższa, tym paliwo jest w stanie wstrzymać wyższe ciśnienie sprężania czy doładowania.
Sumasummarum:
Jeżeli mamy autko na Pb95 - lejemy 95 lub Pb91
Jeżeli mamy autko na Pb98 - lejemy 98 i POD ŻADNYM POZOREM nie lejemy Pb95
Carisma według instrukcji i oznaczen ma 95+ czyli od 95 w górę, swobodnie możemy lac paliwa 95, 98 oktanów, najlepiej bezsiarkowe. Można tez lać 100 oktanowe ale jedyne co to poprawi to szybkośc ubywania kaski z naszych portfeli. Wystrzegać sie musimy natomiast benzyn 91 oktanów (w Niemczech to na stacjach benzyna oznaczona "Normal")
Anonymous - 13-08-2009, 15:06
No właśnie. Zalałem ostatnio 3/4 baku paliwa 98 (stacja Auchan). Spalanie spadło o jakieś 0,3-0,4 l/100km. Naprawdę zauważalnie. Ten sam tryb jazdy.
Potem zalałem Statoila 95 bezsiarkowe i spalanie było jak na Auchan 95.
Całkiem dobre paliwo ma u mnie stacja Bliska (spalanie jak Auchan 95).
Teraz mam calutki bak Auchan 98 i spalanie w mieście pokazuje mi w okolicach 6.3-6.4 (co realnie daje ~7.0-7.1). Czyli pełniutki bak 95 daje mi spalanie na komputerku 7.1-7.2 (realnie 8.0) a na Auchan 98 komp. pokazuje 6.2-6.3 (realnie poniżej 7.0).
Ja jestem mile zaskoczony. A tankowanie na orlenie 95ki dało mi spalanie w okolicach 9/100...
Na trasie, na tej mieszance 1/4 95ki i 3/4 98ki, z klimą 70% trasy w 2 osoby miałem średnie spalanie 5.8 z wyjazdu 600km. Normalnie dla mnie rewelacja. (Ach tempo było ślimacze - 80-100km/h)...
grzechotnik1 - 14-08-2009, 00:09
Dzięki Wam za info potwierdzające moje mniemanie na temat rodzaju paliwa.
Ostatnio po długim czasie zalewania V-Power Racing wlałem mniej oktanowe V-Power 95 i zaczęły pływac obroty, w ogóle dziwnie jeździ. A, i spalanie znacznie wzrosło, ok. 10l/100km w mieście - masakra!!!. Wcześniej było 7,5 - 7,7l/100km w mieście. Wracam do poprzedniego, V-Power Racing. Naprawdę jeździł very oki. I jeszcze jedno, dzięki Ginger1021 za wyjaśnienie i sugestię oraz ZEROSUPER za wyjaśnienie i "wykładzik".
Jak przepalę trochę paliwa Raciang ponownie - bo wiem, że od razu nie wróci do normy autko - to się podzielę spostrzeżeniami. Oby wóciło
SHARK1979 - 18-08-2009, 21:29
grzechotnik1 napisał/a: | wlałem mniej oktanowe V-Power 95 i zaczęły pływac obroty, w ogóle dziwnie jeździ. |
A dla mnie to paliwko caca,cenie sobie małe spalanie bo średnia na tym 6,9-7,0 i nie chodzi źle
ZEROSUPER - 18-08-2009, 21:33
Moja Cari najekonomiczniej i najlepiej jeździ na V-Power 95. Na V-Power racing pali mi nieco więcej.
|
|
|