Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
aren195612 - 09-06-2010, 22:44
rysiul napisał/a: | "Octane level", po podłączeniu do kompa okazało się że wynosi nieco ponad 30%(paliwo - zwykłe Pb95 Shell'a). |
Silnik ma tendencję do spalania stukowego. Stawiam na znaczne "zanagarzenie" silnika.
Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia sprężania na tłokach. W/g manuala max to 17,2 bara.
Na podstawie własnych doświadczeń sądzę że może być więcej.
volve - 10-06-2010, 12:33
aren a udało Ci się może odczytać edit=błędy za pomocą EvoScana ? Bo ostatnio miałem właśnie błędy, auto wchodziło w tryb awaryjny(sprawa już rozwiązana, błahostka ) i niestety nie mogłem odczytać błędów. Oczywiście zwarłem piny 1 i 4 ale przy odczycie DTC zawsze był Timeout :/
aren195612 - 12-06-2010, 07:34
Cytat: | aren a udało Ci się może odczytać błędy za pomocą EvoScana ? |
Niestety, nie. Pisalem o moich konkluzjach na ten temat na poprzedniej stronie wątku.
penmar - 12-06-2010, 07:45
volve napisał/a: | aren a udało Ci się może odczytać edit=błędy za pomocą EvoScana ? Bo ostatnio miałem właśnie błędy, auto wchodziło w tryb awaryjny(sprawa już rozwiązana, błahostka ) i niestety nie mogłem odczytać błędów. Oczywiście zwarłem piny 1 i 4 ale przy odczycie DTC zawsze był Timeout :/ |
Ja zrobiłem tak jak ktoś na forum próbował, w evoscan zmieniłem Timeout z 1000 na 10000 i dostałem informacje "Vehicle speed sensor" czy jakoś tak. Przy tej pierwszej wartości miałem taki sam problem jak wszyscy.
volve - 12-06-2010, 15:37
aren195612 napisał/a: | Niestety, nie. Pisalem o moich konkluzjach na ten temat na poprzedniej stronie wątku. |
A myślałem, ze czytałem już cały wątek...gdzieś mi uciekło
penmar napisał/a: | Ja zrobiłem tak jak ktoś na forum próbował, w evoscan zmieniłem Timeout z 1000 na 10000 i dostałem informacje "Vehicle speed sensor" czy jakoś tak. |
Hmm...może spróbuję, póki jeszcze nie usunąłem prowizorycznej zworki
demeone - 12-06-2010, 23:57
Ten błąd "Vehicle speed sensor" to ja otrzymuje też na kablu ftdi.
maxblink - 13-06-2010, 12:24
a powiedzcie mi czy ten kabel bedize dobry do evoscana ?
http://www.allegro.pl/sho...item=1058615863
Kod: | Treść wiadomości:
Witam chcialbym sie dowiedziec czy w/w kabelu "konwerter5 jest napewno na chipie FTDI"
|
Kod: | tak, FTDI232 dokladnie rzecz biorac |
tak mi odpisal gosc, ktory je wystawia na allegro - a chce miec pewnosc ze bedzie mi dzialac.
Adam1971 - 13-06-2010, 12:57
A czy takie coś będzie do odczytywania i usuwania błędów w Carismie II GDI 1999. I czy wtej carismie jest system OBD2.
http://www.allegro.pl/ite...iagnostyka.html
plecho1 - 14-06-2010, 06:17
Jeśli chodzi o odczyt błędów silnika to spróbój metody błyskowej, w gnieździe diagnostycznym zwierasz piny 1 i 4, włączasz zapłon i kontrolka silnika powinna wymrugać błędy jeśli są zapisane w pamięci kompa. Ta metoda nie działa we wszystkich gdi ale warto spróbować. A żeby skasować błędy, należy odłączyć klemę akumulatora na kilka minut.
Po odłączeniu aku należy jeszcze nauczyć auto obrotów. Dokładny opiś o błędach i nauce obrotów znajdziesz na forum.
mephisto - 19-06-2010, 19:55
ja sie musze pochwalic bo dzisiaj juz przerobilem kabelek i smiga jak szalony, teraz tylko pare korekt i mozna sie pobawic, jak cos to na pw a podepne autko i sie okarze co i jak u niego.
Keiji - 13-07-2010, 12:35
Mogę potwierdzić, że Evoscan+kabel VAG na FTDI z allegro ze zwartymi 1-4 w Cari GDI 2001 poprawnie czyta błędy. Oto wynik:
============================
Updated: 12:31:07
1 Diagnostic Trouble Codes Found:
----------------------------------------------
P1221
============================
(Kody rozszyfrowane są w suplemencie E na stronach 13J-5 i 13J-6 - rozdział Fuel)
Również poprawnie błędy te kasuje.
wichura1 - 13-07-2010, 13:06
Czyli czujnik położenia przepustnicy.
Keiji - 13-07-2010, 13:50
Dokładnie - w trakcie rozwiązywania w innym wątku
Jeremy79 - 11-08-2010, 10:13
Witam!
A o to moje logi.
Space Wagon 2.4 GDI automat.
Ciśnienie paliwa:
Sondy lambda:
Jak widać, mam spory problem z pompą WC. Te spadki ciśnienia, to zatrzymanie się na skrzyżowaniu z wrzuconym D. Na światłach zawsze muszę dać N, inaczej po pewnym czasie silnik zgaśnie. Podobnie jest na R.
Z początku myślałem, że poszła mi skrzynia (konwerter), ale wina leży chyba po stronie pompy?
Czy możliwe jest, że przy uszkodzonej skrzyni pompa WC nie daje rady przy zbyt dużym obciążeniu? Oczywiście błąd 56
A jak ma się sprawa z sondami lambda? Dobre parametry?
aren195612 - 11-08-2010, 18:30
Jeremy79, Nadpisują ci się te logi, przez co są nieczytelne. Wychacz w zakładce "Logging" w Evoscanie "Autoreconnect on Timeout".
|
|
|