To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Drżący napinacz przy niskich obrotach

JJ79 - 06-07-2010, 19:17

Podepnę się i napiszę jaki mnie spotkał przypadek. Jako, że jestem w Danii i jeszcze nie rozumiem wszystkiego podaje jak było. Jadąc pewnego poranku do pracy, zauważyłem , że włącza się dioda ładowania, auto traci zasilanie po czym znowu dostaje... podjechałem pod pracę, zerkam pod maskę a tam .. srebrny pył. Okazało się, że koło napinające, wyrobiło się na śrubie. Czekałem 3 dni na auto, wymieniono to koło, srubę i pasek.. Koszt na PLNki - około 3 000 zł :)

Ogólnie dzięki za ten post, dużo się dowiedziałem :)

goblin_85 polecam Ci program Tolerance Data... będziesz miał wszystko podane jak na tacy. Nawet nr części.

Pozwoliłem sobie sprawdzić i:

F9Q1 - Carisma 1,9 Di-D , rok produkcji od 2000-2004, moc 102KM
F9Q2 - Carisma 1,9 Di-D , rok produkcji od 2000-2004, moc 115KM

F8QT - Carisma 1,9 Di-D , rok produkcji od 1997-1998, moc 90KM
oczywiście wszystko diesel.

Czyli, który jest Twój ??

goblin_85 - 06-07-2010, 21:33

Mam silnik 1.9 TD (F8QT)1997 rok 90 KM :wink:
JJ79 - 07-07-2010, 20:59

no własnie .. sorki za błąd 1,9 TD :)

Ja obstawiłbym http://www.autoczesci.aut...01&ar=52439#art

Ale upewnij się w jakimś serwisie

robertdg - 07-07-2010, 21:56

JJ79, ta rolka/koło pasowe/sprzęgiełko alternatora nie będzie pasowac do TD, bo jego montaz odpowiada montażom tych rolek do silnika diesla CR, a nie TD.
JJ79 - 08-07-2010, 16:14

Zapewne masz rację ... ja się nie znam ... wywnioskowałem z tego, że istnieje duża kompatybilność z częściami do volvo s/v 40 :)
Jak widzisz Roberto ja się na tym forum uczę :) i dzięki Wam za to :)

robertdg - 08-07-2010, 21:24

JJ79 napisał/a:
wywnioskowałem z tego, że istnieje duża kompatybilność z częściami do volvo s/v 40
Bo te auta niemalże z jednej lini montażowej zjeżdżały, maja bardzo wiele wspolnych czesci, natomiast silniki diesla pochodza z Renault i byly takze montowane w VołoVinie
Carismaniak - 12-07-2010, 00:19

robert jakos to sprzegielko musialo u mnie zostac zamontowane skoro go mam i jezdze juz ponad 4 tysie kilometrow i cisza i spokoj ja podalem wczesniej wizytowke kto mi to wszystko robil to jego sprawka ze u mnie to siedzi wiec jakos sie dalo
robertdg - 12-07-2010, 00:27

Carismaniak, teraz się zgodze, bo to co na alternatorze masz wygląda całkowicie inaczej niz to co było w ogłoszeniu motoneo.
goblin_85 - 13-08-2010, 17:37

Witam,
w końcu po długich bojach udało mi się wymienić koło od alternatora i faktycznie drgania ustały!!!:) Mechanik założył to samo koło co ma Carismaniak.

Dzięki za porady.

Tak przy okazji znalazłem numer rolki, która pasuje do alternatora - silnik 1.9 TD F8QT:

77 01 055 871
77 01 207 807

http://allegro.pl/item118...pel_diesel.html

Pozdrawiam!

marcinwrc2 - 17-08-2010, 06:48

Witam.

Mam problem z Volvo 1.9TD czyli silnik Renault.Pasek wielorowkowy wpada w wibracje przy kole pasowym na wale.
Zauważyłem ,że pasek zszedł o jeden rowek na zewnątrz koła pasowego na wale.Poprawiłem to ciekawe na ile to starczy.Nie wiem za bardzo od czego zacząć czy to sprężyna czy rolki a może koło pasowe?? Drgania są tylko w pewnym zakresie obrotów, na biegu jałowym brak, jak włącze klime to pasek skacze.
Proszę Was o pomoc bo na forum volvo nikt mi nie pomógł.

pamar - 17-08-2010, 07:19

marcinwrc2, przeczytaj uważnie cały temat (masz 7 str.) gwarantuję, że znajdziesz odpowiedź :)
Miłej lektury

marcinwrc2 - 17-08-2010, 16:39

pamar, Tak zgadzam się jest co poczytać.Tylko ja mam na alternatorze zwykłe koło bez sprzęgła, a pasek mi lata (drży) przy kole pasowym wału.Nie na wolnych obrotach tylko tak około 1200rpm. Pasek mam nowy conti.
Jak sprawdzić to koło pasowe?? Chyba ,że to rolka prowadząca sam już nie wiem.

goblin_85 - 18-08-2010, 08:35

marcinwrc2, informacje jak sprawdzić koło pasowe wału masz na stornie 5.


Tak btw, ja też miałem zwykłą rolkę na alternatorze, wymieniłem na sprzęgło jednokierunkowe(którego numer podałem wcześniej)i nic nie drży :wink: pojechałem do speca od alternatorów i wymiana wraz z rolką kosztowała mnie 250 zł

Pozdrawiam!

Carismaniak - 18-08-2010, 16:09

poczytajcie uwaznie wszystko co jest w tym temacie napisane ja zaczelem wymieniac po kolei pasek napinacz rolki itd a okazalo sie ze powinienem wymienic tylko i wylacznie rolke alternatora dodam ze tez mi przeskakiwal pasek juz sporo tysi przejechane i cisza i spokoj :) )
Kleszczak - 18-10-2011, 20:26

Dobra panowie, ale czy trzeba zmienić koniecznie zwykłe koło pasowe alternatora na to z sprzęgiełkiem czy wystarczy na drugie koło pasowe bez sprzęgiełka?

[ Dodano: 29-10-2011, 18:57 ]
półoś wymieniona, koło pasowe wału korbowego zmienione z dwu masowego na zwykłe, poduszki sprawdzone, wydech sprawdzony, wtryskiwacze wymienione....
dalej jest to samo.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group