To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant GTI E33 by Maretzky85

Rafal_Szczecin - 17-11-2009, 23:13

Maretzky85 napisał/a:
ył - tarcze i klocki Kager (74 zł/szt, 70 zł kpl) + blaszki (25 zł)

wiekszego szajsu nie ma, wspolczuje zakupu , pieniadze wyrzucone w bloto .


pytanie z innej beczki, czemu sprzedales tamtego galata , skoro ten jest w takim a nie innym stanie, i zrobienie go, zeby jako tako jezdzil to jeszcze wpompowanie kolejnych 2-3-4 tysiakow .

Krzyzak - 18-11-2009, 08:20

Maretzky85 napisał/a:
skrzynia cieknie z mechanizmu zmiany biegów

tam jest tylko taka gumka i normalnie olej pojawia sie w okolicy wybieraka z rozbryzgu
wiec sprobuj to lepiej zalozyc, bo nie powinno nic sie tamtedy lac (ew. za duzo masz oleju w skrzyni)

Hugo - 18-11-2009, 20:55

Rafal_Szczecin napisał/a:
wiekszego szajsu nie ma, wspolczuje zakupu , pieniadze wyrzucone w bloto .
Na tył może być.
Maretzky85 - 18-11-2009, 22:37

Krzyzak, Oleju akurat to raczej mam za mało z racji wycieku z uszczelniacza półosi ;)
Powalczę może z tą gumką jeszcze jakoś.

Rafal_Szczecin, ja słyszałem, że to loteria, czasem są lepsze serie a czasem gorsze. Akurat musiałem szybkie decyzje podejmować a to była jedyna możliwość. A, że temat hamulców chciałem zamknąć jak najszybciej to kupiłem. Na razie nie narzekam, zobaczymy co będzie potem.

Rafal_Szczecin napisał/a:
pytanie z innej beczki, czemu sprzedales tamtego galata , skoro ten jest w takim a nie innym stanie, i zrobienie go, zeby jako tako jezdzil to jeszcze wpompowanie kolejnych 2-3-4 tysiakow .

Bo tak ;)
Już się nasłuchałem w tym temacie, ale spoko, wyjaśnię to jeszcze raz :P
W kwestii wyjaśnienia, tamtego nie sprzedałem, jeździ nim na razie mój ojciec :)

A w temacie - bo chciałem większy silnik, bo chciałem wtrysk, bo chciałem elektrykę, bo chciałem klimę, bo chciałem sekwencję, i generalnie chciałem full wypasa włącznie z podgrzewanym dupskiem, wycieraczką z tyłu i spryskiwaczami reflektorów.
A ponieważ przytrafiła się okazja, że taki Gal się pojawił to z niej skorzystałem. Inną sprawą jest, że nie wiedziałem, że jest w aż takim złym stanie. Nie zmieniło by to mojej decyzji kupna, ale mógłbym się przygotować psychicznie na dużo większe wydatki :P
Najważniejsze jest, że nie rdzewieje za bardzo, żebym sobie z tym nie poradził i że podłoga jest w zasadzie cała. Resztę jestem w stanie zrobić sobie sam za rozsądne pieniądze.
To jeden aspekt, drugi to to, że jak ktoś myśli, że można kupić auto za 2 tys i takim jeździć latami to jest w dużym błędzie. Na auto trzeba wydać mniej więcej 10 tys zł.
W tych pieniądzach można kupić auta z roczników np 96, 97, albo i 2001 i wsadzić następne 5, ale nie w tym rzecz. Rzecz w tym, że ja dokonałem świadomego wyboru auta, którym chce jeździć bardzo długo. I to, że kupiłem auto warte 2 tys i wsadze w nie następne 8 jakoś mnie nie przeraża.
Inaczej się sytuacja by miała jakbym kupił tego Gala bo musiałbym czymś jeździć i miałbym w planach go za jakiś czas sprzedać. Wtedy to by absolutnie nie miało sensu.

Reasumując - świadomie wybrałem auto, którym mam zamiar się poruszać dość długo.

Krzyzak - 19-11-2009, 07:51

Maretzky85 napisał/a:
jak ktoś myśli, że można kupić auto za 2 tys i takim jeździć latami to jest w dużym błędzie

niekoniecznie - po prostu trzeba miec sitko z malutkimi dziurkami i wylowic ten jedyny egzemplarz (tak jak mi sie udalo z Coltem)

Maretzky85 - 19-11-2009, 08:15

Krzyzak, ja pisałem ogólnikowo ;) Nie wliczając wyjątków od reguł.
Też akurat te 10 tys było mocno przybliżone, bo dla każdego jest inaczej :)

Maretzky85 - 19-11-2009, 21:29

Załamka :/ Spalanie wzrasta. Dziś zatankowałem i wyszło mi, że spalanie jest powyżej 15 litrów na 100 km :(
Zastanawiam się czym to jest spowodowane. Lambda odpada bo odczyt jest prawidłowy, świece są w miarę świeże, ale BPR7 zamiast BPR6 - od początku mi nie bardzo pasowały.
Mam dziurkę w wydechu przed łącznikiem elastycznym, małą bo małą, ale jednak jest - ale żeby aż tak na spalanie to wpływało ?
Wyciągnąłem Knock Sensora z 1,8 i będę przekładał jutro - ECU wywala błąd w tym temacie, a gaźnikowiec i tak steruje wyprzedzeniem zapłonu podciśnieniem (z resztą oryginalnie i tak go tam nie było :D )

Zastanawia mnie pewna rzecz po przeglądaniu LOGów z palmy. Wyprzedzenie zapłonu przy jednostajnej jeździe jest w przedziale 20-40 i głównie w wyższych partiach tego przedziału, ale jak dziś wyprzedzałem ciężarówkę i na drugim biegu wcisnąłem pedał gazu do oporu to wyprzedzenie było w przedziale 15-20 stopni. Czy to normalne ?
Generalnie porównując na palmie odczyty inj pulse vs IGN adv wychodzi mi na to, że przy wzroście czasu otwarcia wtrysku wyprzedzenie maleje proporcjonalnie...
Ktoś już może temat przerabiał i może się wypowiedzieć ?

Krzyzak - 19-11-2009, 21:37

1. u mnie wysokie spalanie (12-15 zamiast 7) spowodowałem sam - podpiąłem przewód od lambdy do kabla WN drutem wiązałkowym :shock: - nawet mi nie przeszło wtedy przez myśl, że będzie zakłócał lambdę całkowicie... a wszystko przez urwane mocowanie do osłony kolektora

2. dziwne zachowanie wyprz. zapłonu - kiedyś zdarzył mi się przypadek skaczącego zapłonu - koło zębate na wale (od paska rozrządu) było wyrobione od środka (tam, gdzie wchodzi ten półokrąg) i przesuwało się o 2 zęby w zależności od naciśnięcia na gaz...
zapłon skakał od 0 do 40 w zupełnie przypadkowy sposób...

Maretzky85 - 19-11-2009, 21:55

Krzyzak napisał/a:
tam, gdzie wchodzi ten półokrąg

w sensie klin ? czy mówisz o tym co podaje dane do czujnika położenia wału ?

A odczyt z lambdy sprawdzałeś ? :) U mnie w sumie prawidłowy.
Jedyna czynność podejrzana to umycie silnika karcherem od dołu w warsztacie...

Krzyzak - 20-11-2009, 07:56

Maretzky85 napisał/a:
w sensie klin ?

jo


Maretzky85 napisał/a:
A odczyt z lambdy sprawdzałeś ? :) U mnie w sumie prawidłowy.

naturalnie - też miałem OK - ale co można powiedzieć o aproksymowanym wykresie, skoro próbkowanie Palma to jakieś 5 Hz a zakłócenia od zapłonu to min. 3 Hz (800 rpm/4 cylindry/60 sek. w minucie) lub więcej... - nie zawsze się to zgrywało...

Maretzky85 - 20-11-2009, 08:22

Trzeba sprawdzić na lapku - tam próbkowanie lata nawet do 60 Hz :D
Tak czy inaczej temat do przejrzenia. Nie masz może lampy stroboskopowej pożyczyć na sobotę ? :D Żeby sprawdzić jak wygląda wyprzedzenie ? Bo moja się rozsypała :P

Krzyzak - 20-11-2009, 08:34

Maretzky85 napisał/a:
Nie masz może lampy stroboskopowej

ano mam :) - zabiorę

Maretzky85 - 26-11-2009, 22:02

Zapłon sprawdzony :) 7st, więc w normie. Chyba pomogła wymiana czujnika spalania stukowego, bo trochę mu się odżyło jakby (albo to moje dziwne wrażenie) no i spalanie w trasie 9,5l LPG. Zobaczymy jak teraz będzie w mieście.
Co do hamulców - narzekać nie mogę, nie przypominam sobie żadnego mojego samochodu, który tak dobrze hamował (inną sprawą jest, że żaden nie miał porządnie zrobionych hamulców :P ). Jedyne co mnie denerwuje to dziwny odgłos z tyłu przy minimalnej prędkości przy dohamowywaniu (też nie zawsze), ale na jakość hamowania narzekać nie mogę :)
Od Krzyzak`a, dostałem element dolotu którego mi brakowało (ogromne dzięki :D ), więc do skompletowania został mi tylko stelaż napinacza paska klimatyzacji.
Mocno się zastanawiam nad zmianą oleju na mineralny :( Dużo mogę zrozumieć, ale nie litra na tysiąc km :(

robertdg - 26-11-2009, 23:08

Maretzky85 napisał/a:
Dużo mogę zrozumieć, ale nie litra na tysiąc km
Napisz czy kopci, ponadto zmierz kompresje i zapodaj wynikami, po zmiana oleju na mineralny niekoniecznie pomoze :|
Maretzky85 - 27-11-2009, 00:59

Pisałem wcześniej już. Nie kopci wcale, nie zostawia plam oleju a kompresja jest na poziomie 12 - 12,5


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group