[02-06]Lancer CS0 - Sonda lambda - oryginał i zamienniki
plecho1 - 24-07-2014, 22:01
Nie ma za co
p_k - 29-07-2014, 00:51
pero to w koncu ktora sonde miales wymienianą ? 1 czy 2? jesli mozna wiedzieć jaki koszt sonda + robota ?
pero - 30-07-2014, 11:33
To była pierwsza sonda ta na kolektorze wydechowym.
Koszt:
-sonda Bosch 0 258 986 602 -w InterParts 277PLN (w serwisie Bosch koszt sondy 260 PLN+robocizna 100)
-robocizna 70 PLN
razem zapłacilem 347 PLN
radzę zwrócić uwagę za ile kupuje się sondę; w rożnych hurtowniach rozstrzał cenowy wynosił od 260 do 400 PLN
p_k - 31-07-2014, 19:06
dzięki,
A objawy awarii sondy to lampka CE ? jaki miałeś błąd po podpięciu do kompa?
pero - 01-08-2014, 20:14
Zapaliła się lampka Check engine (po długim cięciu autostradą przy temperaturze 30 stopni z prędkością dużą...).
kod błędu p0135
p_k - 04-08-2014, 19:26
Tak wypytuje bo ja miewam P0421 - Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Problem opanowany, ale do końca się go nie pozbyłem. Za droga impreza żeby metodą prób i błędów kupować sondy i katalizator.
cefaloid - 04-08-2014, 21:54
p_k napisał/a: | Tak wypytuje bo ja miewam P0421 - Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1). |
Sonda 2, ta za katalizatorem wykrywa jego obniżoną sprawność. Można zobaczyć na wykres napięcia na niej jeśli masz dostęp do jakiegoś OBD2. Jeśli napięcie na niej np na wolnych obrotach faluje podobnie jak na pierwszej - na 100% katalizator się kończy. Przy dobrym katalizatorze na pierwszej sondzie faluje, na drugiej jest linia ciągła.
maciekz - 04-01-2015, 16:34
Koledzy, mam również pytanie dotyczące pierwszej sondy, tej w kolektorze. Większość osób, jak patrzę, poleca NTK. Mechanik odradził mi tą, ponieważ komuś założył i była wadliwa. Polecał Boscha (cena około 280zł) za uniwersalną sondę, byłaby tam jakaś zniżka. A czy miał ktoś do czynienia z sondami Magneti Marelli? Cena jest atrakcyjna, bo mógłbym ją mieć za jakieś140. Gdy jeździłem Fiatem większość części które kupowałem były tej firmy i jakościowo wypadały nadzwyczaj dobrze
herr_flick - 04-01-2015, 20:29
Myślę że nie będę jedynym, który ma jednak złe doświadczenia z częściami Magneti Marelli. Moim zdaniem daruj sobie.
plecho1 - 05-01-2015, 06:41
Denso też nie będzie drogie a na pewno posłuży.
maciekz - 05-01-2015, 16:40
MM na razie działa. Zobaczymy jak długo. Kupiłem za 99 zł
andzejsson - 13-03-2015, 11:10
Witam
Również mam problem z emisją w moim Lancerze z 4g63 . Wywala mi P0420, zakres działania sondy 1 to od 0.1 do 0.9V, natomiast sonda nr 2 lekko oscyluje, w granicach 0.1 do 0.5V czasami zdarzają się skoki do 0.8V (błąd raz skasowany pojawił się po dłuższej trasie ok ~1000 km). Informację na różnych forach mówią że w przypadku sprawnego katalizatora wskazania drugiej sondy powinny być stałe (okolice 0,5V) czy wg was ewidentnie można stwierdzić na tej podstawie winę kata? Czy może sonda lub jej grzałka niedomaga. Lancer z 2005r przebieg ~200tys km.
cefaloid - 13-03-2015, 20:02
andzejsson napisał/a: | czy wg was ewidentnie można stwierdzić na tej podstawie winę kata? |
Tak. Napięcie z tej sondy ma być stałe lub zmieniać się powoli. Jeśli skacze i przypomina przebiegiem napięcie sondy pierwszej, to jest ona sprawna (ale niesprawny jest katalizator)
seven3 - 22-07-2015, 20:54 Temat postu: [CS3A 1.6] Sonda lambda denso Witam.
Posiadam lancera 1.6 sport 2004 rok (4g18) wersja kombi.
W związku ze sonda lambda (ta przy silniku) mówi powoli "papa",szukam zamiennika firmy denso.Czy szanowni koledzy mogą mi udzielic informacji jakie oznaczenia posiada sonda denso z wtyczka do tego modelu? Na oficjalnej stronie w katalogu znalazłem tylko dla silnika 2.0.Pzdr
robertdg - 22-07-2015, 21:53
Sonda przed katalizatorem OEM MN137944
|
|
|