To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] FAQ Pompa wysokiego ciśnienia- pomiar ciśnien

baks86 - 07-04-2012, 10:31

Stały. Powodzenia, mnie może to w przyszłości również czekać bo z Evoscanem sprawdziłem i dość duże mam
kozuch2 - 07-04-2012, 21:00

Dzisiaj pobawiłem się trochę z miernikiem, samochód rozgrzany,na początku skakało tak 2,5- 2,7 V, wziełem rozruszałem śrubę do regulacji, mierze znowu dalej to samo.Samoczyniee napiuecie zaczeło rosnąć delikatnie.Nastepnie dałem na 2000 obr i ustawiłem na 3,2 V, i teraz na biegu jałowym pokazuje tak 2,8- 2,85 V. W czasie regulacji nie falowały obroty :) uspokoiło się. Zgasiłem silnik, na początku troszkę zafalowało. Na sam koniec zresetowałem kompa poprzez odpiecie akumulatora. Dlaczego nie mogłem ustawić 3 v na jałowym tak ,żeby na 2000 obr było 3,2 V?Mam nadzieje ze jakoś to bedzie. Dam znać jak po nauce obrotów.
kmakar - 10-04-2012, 19:05

Witam. Może tutaj znajdę pomocną dłoń. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Galanta 2.4 GDI 99r. Sportronic. Auto chodzi wręcz idealnie, w największe mrozy odpalał od strzała, wydaje mi się, że z przyśpieszeniem nie ma problemu (ale nie mam porównania) czasami tylko zdarzy się, że jak się porządnie nagrzeje to obroty na jałowym spadają mu do ok. 500 zdarza się to sporadycznie. Ogólnie auto pali jak złoto i tu właśnie pojawia się problem przy bardzo spokojnej jeździe spalanie wynosi około 17L, końcówka wydechu osmolona, świece również, przykapca ciut za bardzo czyli tak jakby miał zbyt bogatą mieszankę. Lambda nowa przy czym na jałowym daje dziwne odczyty mianowicie skacze od 0 do 1 i z powrotem. Przepływomierz podmieniany - bez efektu. Bardzo dziwnie zachowuje się wskaźnik paliwa bo np. spada na łeb na szyje po czym po kilku minutach pracy na jałowym znacznie się podnosi.
Piszę w tym wątku bo czytając wypowiedzi mam wrażenie, że jest tu najwięcej osób kompetentnych a nie mechaników z cyklu "spróbuj wymienić to ... albo tamto"
Napięcie na czujniku na biegu jałowym mam 3.10V na obrotach ok 3.37V.
Powoli tracę koncepcje. Był podpinany pod kompa i nie stwierdzony żadnych błędów ponoć wszystkie parametry w normie.
Tak w skrócie RATUNKU!!!!! :(

taurus2 - 10-04-2012, 20:56

Xluki tak jak wcześniej pisałem na oko udało mi się strzelić w 2,9 V Dorwałem miernik i sprawdziłem na.jałowym (silnik ciepły) 2.9V na 2000 obr. 3.1 - 3.15 V.więc tak zostawiłem. Poza tym podpialem się pod evoscanustawiłem przepustnice wszystkie parametry książkowe. Mam pytanie Na jałowych obr. Na ciepłym silniku mam.mieszanke 31 cos tam i obr. sa 750 i niczym ich nie zweksze ani nie zmniejszę. Po tych 4 min. Przechodzi na 14.7 i tu obroty byly 1100 ustawilem je na 800 (sruba SAS) KTORA Z TYCH MIESZANEK JEST UBOGA A KTORA WZBOGACONA ???
( auto zachowuje się wzorowo)

xluki - 11-04-2012, 14:25

po 4 min silnik dostaje ubogą mieszankę.
taurus2 - 11-04-2012, 15:30

xluki, to dlaczego nie moge ustawic wiekszych obr na mieszance wzbogaconej niz 750 ? I jakie powinny byc obr na ubogiej (tej oszczednej)
xluki - 11-04-2012, 15:48

taurus2, przepustnicy nie ruszałem, ma swoje fabryczne ustawienia, więc nie potrafię pomóc. Obroty na ubogiej mieszance powinny być ~750 obr./min.
taurus2 - 11-04-2012, 16:01

xluki, jaki stosunek powiniena miec mieszanka uboga a jaki wzbogacona
przemekx303 - 11-04-2012, 23:34

Cytat:
po 4 min silnik dostaje ubogą mieszankę.

jeżeli robisz to zgodnie z opisem to na początku masz mieszankę uwarstwioną(ubogą 31:1) , a po 4 minutach stechiometryczną (optymalną 14,7:1)

kmakar - 12-04-2012, 16:03

Kolejne pytanie (trochę konkretniej) z pompy HP wychodzą dwie zwrotki do baku, jedna wchodzi od góry (ta jest drożna) na pompie jest wyżej a druga nie mam pojęcia gdzie znika i jej przedmuchać nie mogę. Pytanie gdzie idzie ta druga??
taurus2 - 12-04-2012, 16:28

przemekx303, teraz wiem ze nie mogę ustawić mieszanki ubogiej i tu obroty sa 750 po 4min przelancza sie na optymalna i obroty mam ustawione na 800 i niby jest ok, ale jade i zatrzymam sie to obroty utrzymuja sie w granicach 700-750 mimo ze ustawilem je wyzej dlaczego. ???
xluki - 12-04-2012, 19:18

taurus2, silnik bardziej obciążony (wszelkiego rodzaju odbiorniki itd.)
przemekx303 - 12-04-2012, 20:58

Cytat:
ale jade i zatrzymam sie to obroty utrzymuja sie w granicach 700-750 mimo ze ustawilem je wyzej dlaczego. ???

wydaje mi się że samochód wtedy chodzi na uwarstwionej stąd te obroty ( u mnie tak właśnie jest )

a po 4 minutach przełączy się na stechiometryczną i powinien podbić do 800obr
jeszcze zapytam czy masz czystą przepustnicę ?
wrzuć logi :D

taurus2 - 12-04-2012, 21:37

przemekx303, przepustnice czyscilem w zeszlym roku (tak w polowie) mysle ze tak czesto jej nie trzeba czyscic jak raz na rok, na 2, no chyba ze sie myle to mnie popraw. Z Twojego postu wynika ze podczas zatrzymania sie (np swiatla postuj na przejazdach kolejowych itd) silnik przelancza sie na mieszanke uboga - tak odrazu ? Podczas jazdy tego nie odczyje no bo jak :)

Tak paza nawiasem chlopaki kupilem nowiutkie opony 195/65/15 (letnie) i szlak mnie trafil po wymiance okazalo sie ze przy maksymalnym skrecie opony tra o wenetrze nadkoli (fragmet blizej drzwi ten z blachy) o odleglosc d amora to 0.5 cm. Ktos ma pomysl jak temu tarciu zaradzic ( tylko prosze bez takich - kup nowe mniejsze) moge jakos zeszlifowac czesc nadkola, albo lekko zbic mlotkiem ???? A moze cos innego. Wczesniej mialem 205/55/15 i bylo gitara, nie sadzilem ze profil 65 bedzie za wysoki, zalamka.

jacol25 - 08-05-2012, 00:14

Witam.
Mam Carismę 2001, 1.8GDI 122KM
Od jakiegoś czasu pali się kontrolka silnika co na komputerze pokazało błąd ciśnienia paliwa więc chyba jestem w dobrym temacie :)
Auto nieznacznie osłabło. Chciałem wymienić filtr paliwa ale okazało się że w tym modelu nie ma takiego. Przy zwykłej jeździe miejskiej nie jest to bardzo odczuwalne ale czasami potrafi zgasnąć. Ostatnio jechałem w trasie i na autostradzie rozpędzenie auta do 200km/h nie było problemem ale po chwili 140 było szczytem możliwości a po wciśnięciu pedału do dechy szarpał i dusił się. Czasami dobrze a czasami źle.
Od jakiegoś czasu zaczął błędnie wskazywać spalanie. Zawyża do około 12L/100km a faktycznie pali poniżej 8l.
Fachowiec do Japończyków powiedział bez oglądania auta, że do wymiany jest pompa wysokiego ciśnienia i jest tego pewien. Ja po przeczytaniu Waszych postów nie jestem przekonany czy jest tak do końca.
Myślę, że z pomiarem voltomierzem dam sobie radę ale co jeszcze mogę sam zrobić. Czy lepiej zainwestować 500zł w używaną pompę?
Może powymieniać jeszcze te małe filterki w pompie WC ale jest mało informacji na forum o Cari po lifcie.
Pomóżcie!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group