To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY8A 2.0DID] Lancer 2.0 DID

Izold - 29-03-2011, 20:41

DziejoII napisał/a:
Witam wszystkich. Mam Lancerka DID od 5m-cy i póki co jestem zadowolony, wybrałem go ze względu na wygląd, mocny silnik i cene. Troche drażni mnie plastikowa tablica, głośny silnik - w mrozach klekotał przy odpolaniu jak 23letni Nissan Sunny 1.7D mojego brata. Mam zrobione dopiero 7,5tyś km i chciałbym Was podpytać jakie macie aktualnie przebiegi no i jakie problemy już u Was wystąpiły? Pozdrawiam



Ja mam taki sam od lipca (czyli 9 miesięcy). Przebieg - niecałe 13.000 km.

Problemów, jeśli chodzi o silnik - żadnych. Tylko raz dolewałem oleju silnikowego, bo poziom wydał mi się nieco za niski. Ale to podobno norma przy tych silnikach, ze trochę biorą olej.

Muciek - 30-03-2011, 17:28

http://moto.onet.pl/16399...ul.html?node=16

Dzisiaj pojawił się artykuł na Onecie odnośnie D-ID'ka :lol:

Izold - 30-03-2011, 18:44

Muciek napisał/a:
http://moto.onet.pl/1639950,1,mitsubishi-lancer-1-8-did-wyjatkowo-oszczedny,artykul.html?node=16

Dzisiaj pojawił się artykuł na Onecie odnośnie D-ID'ka :lol:


Ale to ten nowy DiD'ek, z silnikiem Mitsu, a nie VW, jak mój

jaca71 - 31-03-2011, 06:19

Izold napisał/a:
No i powiedział, że tak po 100.000 km. niestety te pompowtryskiwacze lubią się sypać, że mają sporo tego typu napraw.

A nie dodał że mniej więcej w tym samym czasie leci turbina, a chwile potem koło dumasowe?

Niebieska R-ka - 01-04-2011, 13:14

jaca71 napisał/a:
Izold napisał/a:
No i powiedział, że tak po 100.000 km. niestety te pompowtryskiwacze lubią się sypać, że mają sporo tego typu napraw.

A nie dodał że mniej więcej w tym samym czasie leci turbina, a chwile potem koło dumasowe?


Witam
Czytam ten temat i się zastanawiam!!! Kto z Państwa ma już przejechane 100tyś,przecież te opinie są tylko i oby tylko zasłyszane,prawda?więc tak sobie myślę,że pożyjemy zobaczymy,a może się coś zmieniło.Ja mam przejechane 53tyś i nic sie nie dzieje od wymiany do wymiany oleju nic nie dolewam i naprawdę nic niepokojącego się nie dzieje.

jaca71 - 01-04-2011, 13:22

Niebieska R-ka napisał/a:
Kto z Państwa ma już przejechane 100tyś,przecież te opinie są tylko i oby tylko zasłyszane,prawda?

Mam niecałe 50k km ;) ale właśnie dlatego kupiłem benzynę.
A co do zasłyszenia - dwóch właścicieli 2.0 TDI PD jeden w Leonie, drugi w A3. Ten pierwszy trochę ponad 100kkm, drugi trochę ponad 130kkm. Obaj wymieniali turbiny, pierwszemu zaczął lać jeden wtrysk drugiemu mechanik powiedział że: "spotkamy się niedługo na wymianę dwumasu bo sprzęgło twarde". To tyle co chciałem napisać w tym temacie.

Izold - 25-04-2011, 22:33

Mam pytanie do właścicieli Lancerów DiD-ków.
Czy wymianę oleju silnikowego robicie przepisowo - co 20.000 km (lub 1 rok), czy częściej? A jeśli częściej, to przy jakim przebiegu?

Przeczytałem gdzieś, że przy silnikach z turbodoładowaniem wskazana jest wymiana oleju co 10.000 km.
Co o tym sądzicie?

krzychu - 25-04-2011, 22:39

Izold napisał/a:

Przeczytałem gdzieś, że przy silnikach z turbodoładowaniem wskazana jest wymiana oleju co 10.000 km.
Co o tym sądzicie?


Komuś chyba chodziło o benzyny z turbo. W dieslu do oleju dostaje się głównie sadza która co ciekawe wcale nie pogarsza właściwości smarowania. Niektóre diesla potrafią i 30 tys na jednym oleju zrobić.

A co ile wymieniać? Jak robisz trasy (a dla diesla to raczej norma) to można i co 20 tys (oczywiście lub co roku). Jak często stoisz w korkach, użytkujesz na krótkich dystansach to można 10-15 tys zrobić.

Izold - 25-04-2011, 22:46

krzychu napisał/a:
Jak robisz trasy (a dla diesla to raczej norma) to można i co 20 tys (oczywiście lub co roku). Jak często stoisz w korkach, użytkujesz na krótkich dystansach to można 10-15 tys zrobić.


A jak trochę tak, trochę tak? Rozumiem, że wtedy lepiej do tych instrukcyjnych 20.000 km nie czekać, tylko po 15.000 się tym zająć?

A co do tego, czy chodziło o turbo-benzynę, czy turbo-diesel, to przyznam, że nie pamiętam. Usłyszałem "silnik z turbo-doładowaniem" i na to zwróciłem uwagę.

krzychu - 25-04-2011, 22:57

Izold napisał/a:

A jak trochę tak, trochę tak? Rozumiem, że wtedy lepiej do tych instrukcyjnych 20.000 km nie czekać, tylko po 15.000 się tym zająć?


Zależy ile chcesz pojeździć... :twisted: Oczywiście trochę też zależy od oleju jak leje jakiś bardzo dobry to do tych 20 tys dociągnie. Jeszcze kwestia DPF-u jak masz i oleju przybywa to wcześniej. Ja bym do 20 tys nie czekał. W benzyniakach też chyba paru nie czeka do 20 tys. 15 tys to i tak sporo km, a olej nie jest aż tak drogi.

Izold - 25-04-2011, 23:07

krzychu napisał/a:
Izold napisał/a:

A jak trochę tak, trochę tak? Rozumiem, że wtedy lepiej do tych instrukcyjnych 20.000 km nie czekać, tylko po 15.000 się tym zająć?


Zależy ile chcesz pojeździć... :twisted: Oczywiście trochę też zależy od oleju jak leje jakiś bardzo dobry to do tych 20 tys dociągnie. Jeszcze kwestia DPF-u jak masz i oleju przybywa to wcześniej.


To jest nowy samochód (kupiony w lipcu ub.r.) i komputer wskazuje mi przegląd za 3 miesiące, albo za 3.600 km.
Olej to Shell Helix ultra AV-L 5W30.
DPF niestety mam.

Przyznam, że w sumie ta wcześniejsza wymiana oleju (a tym samym przyśpieszenie ogólnego przeglądu) by mi pasowała. Bo tym samym na przyszłość przybliżyłbym moment ogólnego przeglądu do końca zimy/początku wiosny (dzięki czemu mógłbym od razu sprawdzić, czy po zimie coś w aucie nie szwankuje).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group