To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki olej wlałeś do swojego Lancera?

krzychu - 13-09-2011, 11:45

Zbigi napisał/a:

A łyka, łyka :mrgreen: . Np. Opel podaje do 1L/1000km, w EVO, i Subaru tak samo (podane nawet w instrukcjach obsługi) W Subaru jest nawet zalecane sprawdzanie stanu oleju co każde tankowanie.


To tylko :butthead: chron producenta. Znaczy poniżej tych wartości się nie zainteresuje sprawą.

Radassss - 14-09-2011, 11:11

krzychu ma racje, opel ta metoda zaltwil sobie to ze klient nie bedzie mu d... zawracal, a 1 L na 1000 km to juz prawie jak silnik 2T niemalze mieszanka ;) ...
ja na wymianie zawsze leje 4 litry i do kolejnej wymiany starcza nie zauwazylem ponadto aby cokolwiek na bagnecie sie zmienilo do wymiany do wymiany czyli smiem twierdzic ze nie bierze oleju, oczywiscie jakies minimalne ilosci pewnie lyka ale jest to niezauwazalne

F4lkon - 23-09-2011, 20:35

Witam :) , jaki olej wlewa fabryka ? Czeka mnie za miesiąc pierwszy przegląd i żeby zejść z ceny koledzy z forum polecili mi zakup oleju i filtrów, które podlegają wymianie przy pierwszym przeglądzie tylko nie bardzo wiem jaki olej najlepiej kupić :( , no i jakiej firmy polecacie filtry ?
Mój misiek to 1,8 benzynka ;) .

jaceksu79 - 23-09-2011, 20:54

F4lkon, fabryka wlewa olej nieznany :mrgreen: ale na 90% coś z 10W30 - tak dokładnie dobrze czytasz. :P
A do swojego miśka możesz zalać co zechcesz - ja preferuję shell-a zarówno 5W40 jak i 10W40( całe szwaby jeżdżą na półsyntetykach).
Co do filtra oleju przeczytać wyraźnie TYLKO ORYGINAŁ

Luk - 23-09-2011, 21:48

F4lkon, ASO zaleca 5W30, ale może być też 5W40. Ważne jest (ze względu na interwały pomiędzy wymianą, jak również na ewentualne problemy z gwarancją) by był tzw. Longlife, czyli spełniał normę 504.00/507.00 (chyba nie pomyliłem). Filtr oleju kosztuje mało, nie ma sensu moim zdaniem kupować na własną rękę.
jaceksu79 - 23-09-2011, 22:00

Luk, ASO zaleca taki na którym ma największą marżę. Ale nie wszyscy - żeby być sprawiedliwym
Luk - 23-09-2011, 22:16

jaceksu79 napisał/a:
ASO zaleca taki na którym ma największą marżę. Ale nie wszyscy - żeby być sprawiedliwym

Zgadzam się (co do obydwu stwierdzeń), ale chodziło mi o parametry. Faktycznie pomiędzy 5W30 a 10W40 nie ma takiej różnicy. A jeżeli chodzi o "Longlife" to ja np. w rok przejeżdżam ok. 15-17.000, więc chyba nie muszę stosować "długodystansowego" oleju...? Chociaż nie wiem, czy teraz nie wszystkie są "Longlife"...

jaceksu79 - 23-09-2011, 22:38

Luk, zobacz co jest napisane w instrukcji, dojdziesz do wniosku, że każdy olej można zalać

Ja osobiście zalał bym Shell-em 5W40 - nigdy nie zawiódł mnie i moich byłych klientów ( silnik był zawsze cichy, suchy i czysty). Dodatkowo oleje te zmiękczają uszczelnienia powodując ich wydłużoną trwałość/szczelność. Sam na swoich starych autach nawet doświadczyłem samo-uszczelnienie się zapoceń.

F4lkon - 26-09-2011, 16:07

OK dzięki ;) , a jakie filtry polecacie ? Ktoś mi pisał o węglowych ... jakiej firmy ?

PS
Jaką bańkę tego oleju kupić ? Ile litrów ?

olosoft - 26-09-2011, 16:27

F4lkon napisał/a:
OK dzięki ;) , a jakie filtry polecacie ? Ktoś mi pisał o węglowych ... jakiej firmy ?

PS
Jaką bańkę tego oleju kupić ? Ile litrów ?



filtr oleju np. Mann W 610/3
4l oleju będą na styk albo minimalnie zbraknie więc trzeba kupić 4+1 lub 5


trochę OT ale:
węglowy filtr kabinowy Mann CUK 2141

RalfPi - 26-09-2011, 18:19

Ja miałem wymianę pierwszą przy 20kkm i wlali mi 4l - dodatkowy litr, zakupiony wcześniej, został dla mnie.. ASO w Szczecinie - można polecić.
BTW Idę zobaczyć co tam pod maską słychać:)

F4lkon - 28-09-2011, 14:23

Mój misiek przejechał coś ponad 13.500 i zapala się już od paru dni PERIODIC SERVICE - dziwne, gdyż kolega wyżej pisał o 20.000 czyli zgodnie z instrukcą, mi w serwisie powiedzieli, że to po roku użytkowania, ale ja nie o tym :) , czyli na 1 przegląd mam wziąć 4+1 L oleju, filtr kabinowy i to wszystko tak ?
Przepraszam, że pytam ale chcę być pewny ;) .

Luk - 28-09-2011, 14:30

F4lkon napisał/a:
czyli na 1 przegląd mam wziąć 4+1 L oleju, filtr kabinowy i to wszystko tak ?

Tak, pod warunkiem że nic innego nie uległo zużyciu. Jeżeli jeździsz bardzo agresywnie, to mogą być do wymiany klocki przednie. Ale raczej po 14000 nie powinny być zużyte :D
(zdarzało się, że ludzie wymieniali na 1-szym przeglądzie).
Zawsze możesz się umówić, że jeżeli coś wylezie, to zadzwonią do Ciebie i podejmiesz decyzję.

olosoft - 28-09-2011, 14:34

F4lkon napisał/a:
kolega wyżej pisał o 20.000 czyli zgodnie z instrukcą, mi w serwisie powiedzieli, że to po roku użytkowania,


zależnie od tego co wystąpi szybciej,


F4lkon napisał/a:
czyli na 1 przegląd mam wziąć 4+1 L oleju, filtr kabinowy i to wszystko tak


zabierz wszystkie materiały jakie masz, książkę gwarancyjną, gwarancję od alarmu, jak masz zabezpieczenie kół czy inne zabezpieczenia to weź nasadkę lub odblokuj co trzeba,

jak będziesz zostawiał auto to dokładnie przeczytaj na zleceniu czy zapisali wszystkie uwagi,

Silverrr - 10-10-2011, 12:01

Ja już drugi raz załadowałem Castrol Edge Sport 0W-40 - jeździ się bardzo przyjemnie :)
Co do tego co napisał Olo - ofc weź nakładkę, jeśli masz podmienione śruby, ale nie dawaj od razu mechanikom ^^ Będziesz wiedział czy rzeczywiście robią przegląd klocków itp :D Zastrugaj Jasia tekstem "a, no tak, zapomniałem, przepraszam" a będziesz wiedział czy lecą w kulki czy nie :)
Co do filtrów (oprócz oleju) - wymień sam. Jak będą chcieli naliczać za wymianę to zaoszczędzisz parę złotych. Ja jako kompletny żółtodziób sam to zrobiłem i jestem zadowolony i bogatszy o kilka paczek papierosów :) W internecie znajdziesz instrukcje ze zdjęciami przy których największy idiota sobie poradzi z wymianą ;)
Kupując 4+1 litra Castrola dałem 148zł. W ASO jęczą o około 300... wtf? Za filtr oleju dałem koło 15zł :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group