To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Coltoclipse C59A `91 by Xsystoff

Hubeeert - 14-05-2012, 23:18

Xsystoff napisał/a:
Jakie panewki polecacie?
OEM
rosomak1983 - 14-05-2012, 23:26

hmm jak do ostrego pałowania to chyba zainwestowałbym w ACL niekoniecznie race (wystarcza aluglide) choc najlepiej by było.
Przy remoncie koniecznie zrób inspekcje pompy oleju, opis znajdziesz w manualu.
Koszt kompletu glówne plus korbowodowe;
-ACL aluglide ok 300zł
-ACL race ok 600zł
Porównaj sobie ceny z OEM lepiej nie w ASO :P Dzwon do Japaneze moze by dał rade załatwic. :P Mniej wiecej jakosc ACL aluglide=OEM. Race bija na glowe wszystkie dostepne w Polsce, daja rade w wysilonych turbach.
Wybór nalezy do Ciebie.

Zielu - 14-05-2012, 23:59

Ja bym brał jednak OEM, jakoś tak..zwłaszcza do N/A.
Żadne ASO, polecam Mitsustyle, mają naprawdę niezłe ceny za oryginały. U Malika też można popytać.
Co do ACL ktoś kiedyś narzekał, że panwie serii race są specjalnie pozbawione jakiejś warstwy, którą są pokryte OEM panewki, niby ACL przez to lepiej znosi/odprowadza wysokie temperatury, ale dość mocno spada trwałość. W sumie to podobnie jak przy kuciźnie, wytrzymają większe przeciążenia, zwłaszcza temperaturowe, ale szybciej się zużyją niż OEM.

btw. http://allegro.pl/orygina...2279780550.html
Ponoć ma też inne rozmiary, na ciaśniejsze pasowanie, które jest b. dokładne w Mitsubishi.

rosomak1983 - 15-05-2012, 00:34

Zielu napisał/a:
Co do ACL ktoś kiedyś narzekał, że panwie serii race są specjalnie pozbawione jakiejś warstwy, którą są pokryte OEM panewki, niby ACL przez to lepiej znosi/odprowadza wysokie temperatury, ale dość mocno spada trwałość.

bardzo ciekawe.ACL race znosza wysokie obroty, pałowanie i przeciezania/zerwania filtru zmniejszaja tarcie.... ale ,,mocno spada trwalosc'' i o braku jakiej warstwy chodzi ??? bardzo ciekawe. Rozwin teorie jesli mozna. :wink:
Co do kucizny, to w przypadku korb nic sie szybciej nie zuzywa a tloki po prostu wymagaja wiekszego pasowania stad szybciej leca cylindry.

Zielu - 15-05-2012, 00:43

Bardzo chętnie przytoczę wątek w którym jest to opisane, tylko muszę to znaleźć... 8)
Co do kucizny, chodziło mi właśnie o tłoki. Faktycznie jest ciaśniejsze pasowanie, cylindry na tym trochę cierpią.
Ale ktoś kto zapodaje takie mody, chce mocy, a nie set tysięcy spokojnie przejechanych kilometrów :wink:

Xsystoff, czyli pełny remont będzie? Ciekaw jestem jak tam czapka. Oby to tylko panewki.

rosomak1983 - 15-05-2012, 00:51

Zielu napisał/a:
Faktycznie jest ciaśniejsze pasowanie, cylindry na tym trochę cierpią.

nie, nie... pasowanie jest luzniejsze, na zimnym tłoki ukosuja i robi sie owal. z tym ze lepszej jakosci kucizna ma mniejsza rozszerzalnosc i wymaga mniejszego pasowania niz ta tańsza, i tam pasowanie sa niewiele wieksze niz OEM.

Zielu - 15-05-2012, 00:53

kurde, fail..racja Rosomak.
rosomak1983 - 15-05-2012, 01:02

Natomiast ni cholere nie widze logiki w tym ze jesli panewka znosi wieksze obroty, zmiejsza tarcie i lepiej znosi przegrzanie ma byc mniej trwała :D
Bo rozmiary do cholery przeciez sa te same...
PS...
Zielu napisał/a:
btw. http://allegro.pl/orygina...2279780550.html
Ponoć ma też inne rozmiary, na ciaśniejsze pasowanie, które jest b. dokładne w Mitsubishi.

chyba na kolejne szlify/ nadwymiary.

Zielu - 15-05-2012, 01:08

Jest: http://www.racingforum.pl...showtopic=46587
Ciekawe ile w tym racji..

Xsystoff - 15-05-2012, 01:18

Zielu napisał/a:

Xsystoff, czyli pełny remont będzie?

Rozwazam rozne opcje.

1. Jezeli gora jest zdrowa to remont dolu na wale nominalnym i panewkach oem
2. Jezeli gora jest padaka to zakup drugiego silnika
3. Sprzedanie Colta z pukajaca panewka za marny pieniadz i kupno rwd

volve - 15-05-2012, 11:32

Nie szkoda Ci teraz sprzedawać ?? Już trochę zrobiłeś przy nim, teraz znowuż kupować auto i jak zwykle ryzyko padaki ?
Xsystoff - 15-05-2012, 11:34

Szkoda, tym bardziej jak policze ile wszystko kosztowalo. Zobaczymy czy wogole bedzie jakiekolwiek zainteresowanie.
volve - 15-05-2012, 11:36

No właśnie. A następcy Colta też nie będziesz w 100% pewny jeśli chodzi o silnik :/ Tutaj niby też na początku niby było wporządku, a wyszło jak wyszło :/
Xsystoff - 15-05-2012, 11:42

Narazie chce odpoczac od grzebania i przede wszystkim wydawania pieniedzy :P
danino88 - 15-05-2012, 22:37

Cytat:
Narazie chce odpoczac od grzebania i przede wszystkim wydawania pieniedzy :P


też tak bym chciał :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group