To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Klocki / tarcze hamulcowe

krzychu - 13-07-2010, 20:48

13zbyszek13 napisał/a:

Nie ma takiej możliwości musi być przykręcona.
Opowiadasz historię nie z tej ziemi


No to ja mam auto nie z tej ziemi.... U mnie tarcza jest luźna.... Dociska ją koło do piasty... Niczym nie jest przykręcana...

Czasem jest przykręcana małą śrubka którą łatwo ściąć ale to jak byście mieli szpilki a nie nakrętki...

rezon - 13-07-2010, 22:10

krzychu napisał/a:
Dociska ją koło do piasty... Niczym nie jest przykręcana...
znaczy się nakrętki koła ją mocują ;) czyli czymś przykręcona jest Może nie być dodatkowego mocowania. Ta śrubka przy szpilkach bywa dostawcą wielu wrażeń - często nie chce się dać odkręcić i trzeba ją wywiercać ;) Już lepiej bez...
sylb - 14-07-2010, 01:05

fufaj3 napisał/a:
Witam
ja właśnie zmieniłem klocki na EBC Zielone
TRAGEDIA
codziennie mycie felg z pyłu i to nie przesada

Może jesteś zbyt pedantyczny i zawsze chcesz mieć je czyste.

Ale na poważnie, u mnie w porównaniu do ori pyłu jest zdecydowanie mniej, pył ma jaśniejszy kolor i nie przylepia się tak do felg.

[ Dodano: 14-07-2010, 01:19 ]
Steff napisał/a:
Panowie zejdźmy na ziemie nie mamy roku 1998 tylko 2010 i nie gadajmy tutaj takich bzdur że zielone klocki które własnie miałem w 98 roku poza piszczeniem są w stanie poprawić hamowanie na lepszym poziomie niż textary za 1/3 ceny w/w
Jedyny ratunek do heble z evo ,tej konwersji miałem sie podjąć ale staciłem nerwa i glona oddałem żonie .
Z ciekawości mam już 3 klocki w ramach testów i różnicy w długości hamowania nie ma żadnej ,sprawdzone u wróbla na podjezdzawce :roll:

Na zdrowy rozum, aby zahamować, poza zestawem tarcza+klocki, potrzeba nam coś takiego jak opona. Czy w czasie hamowani włącza ci się ABS, bo jeżeli tak, to problem nie jest w układzie hamulcowym, ale w oponach. Chcesz mieć krótszą drogę zainwestuj w jakieś lepsze opony.
P.S.
Tylko proszę mi nie pisać tekstów typu „Pojechałem w Dolomity i po 10 hamowaniu na zjeździe z góry hamowanie to jest tragedia”, bo tak faktycznie jest na ori klockach ale takie EBC już dają rade.

karol_alasz - 14-07-2010, 02:34

krzychu napisał/a:
ale to jak byście mieli szpilki a nie nakrętki...

Szpilki to my mamy,a na nie nakręca się nakrętki... A przy nastepnej podmianie kół-sezonowej-chyba się przyjrzę bliżej,bo przy ostatniej jakoś nie zauważyłem żeby tarcze dyndały po zdjęciu felg,ale i nie przykładałem do tego jakiejś szczególnej uwagi....
W Corsiarce na bank tarcze są przykręcane ale tam z kolei felgi są na śrubach więc sprawa jasna...

sylb napisał/a:
Tylko proszę mi nie pisać tekstów typu „Pojechałem w Dolomity i po 10 hamowaniu na zjeździe z góry hamowanie to jest tragedia”, bo tak faktycznie jest na ori klockach ale takie EBC już dają rade.

Ktoś wspominał,że płyn w takim wypadku tez może mieć kluczowe znaczenie....[/b]

krzychu - 14-07-2010, 10:40

karol_alasz napisał/a:
nie zauważyłem żeby tarcze dyndały po zdjęciu felg,ale i nie przykładałem do tego jakiejś szczególnej uwagi....


Tarcza często jest dobrze spasowana i trochę przy korodowana na piasty. Więc zmieniając koła nie sposób tego zobaczyć niekiedy trzeba walnąć młotkiem żeby odczepiła się.

karol_alasz napisał/a:

Ktoś wspominał,że płyn w takim wypadku tez może mieć kluczowe znaczenie....[/b]


Jak by płyn przygotować to hamulec znika... A tutaj mowa o przegrzaniu hamulców i nie sportowe klocki przestają być skuteczne... Z góry to się hamuje silnikiem albo należy zmienić tarcze na większe, wytrzymalsze i sportowe klocki z domieszką metalu.

sylb - 14-07-2010, 15:06

Chyba, co 2 lata/40kkm jest wymiana płynu, wiec można się pokusić i wymienić na jakiś lepszy.
karol_alasz - 15-07-2010, 01:14

sylb napisał/a:
Chyba, co 2 lata/40kkm jest wymiana płynu, wiec można się pokusić i wymienić na jakiś lepszy.

Przedni pomysł.To na jaki?

mkm - 15-07-2010, 07:13

Jak chcesz pójść wyczynowo to Castrol SRF, jak nie - Castrol Response powinien Ci wystarczyć.
Patrz po temperaturach wrzenia (i cenie :mrgreen: )– niech ma przynajmniej te 260stopni lub wyzej, a czy to bedzie Motul, Castrol, czy jakis inny to juz sprawa drugorzedna. :wink:

krzychu - 15-07-2010, 09:52

No tak wyczynowy - krótka trwałość i szybko się degraduje więc jak ktoś wymieni to termin 2 lat należy przestrzegać już na pewno.
LongLife trochę gorszy ale wytrzyma ze 4-5 lat spokojnie.

13zbyszek13 - 15-07-2010, 10:55

fufaj3 napisał/a:
kiedyś samochód był na serwisi wymieniali zawieszenie więc może coś zapomnieli przykręcic


Nie przesadzaj

wronke - 18-07-2010, 23:08

bonito napisał/a:
Wymiana tarcz po 56 tys.? Kolega ma ciężką nogę.....
Odpowiedź jest prosta:
- każde tarcze i klocki będą lepsze od oryginalnych :mrgreen:
(...)
Może to nie moja sprawa - ale po co kupować 4 tarcze od razu?
(...)
bonito


Bonito, cenna uwaga, wymienilem tylko przod. tarcze i hamulce

z zycia serwisu.: hamulce buczaly przy malej predkosci (gdzies od 45k km) - przypadlosc znana. Mechanik w mitsu mowi ze pilna wymiana (podjechalem jak mialem 56k) , przy przegladzie 60k podjezdzam i prosze innego o sprawdzenie klockow i tarcz (ten sam serwis) - gosc mowi ze spokojnie do 80k dociagna.
Mimo to wymienilem przod na yashikie, ale oryginalne klocki i tarcze jak najbardziej nadaja sie na co najmniej nastepne 20k km...

a Yashiki poki co sie docieraja - rozgrzane sa do czerwonosci i felgi mam cale zasyfikone - czy tak juz bedzie zawsze czy po 1000 km sie dotra i beda pylic mniej?
ktos juz pisal: tarcze/klocki yashiki - hamulec lapie szybciej/wczesniej ale miekko. Zeby auto stanelo deba - i tak trzeba go docisnac w podloge (jak w orig.)

13zbyszek13 - 19-07-2010, 11:01

wronke napisał/a:
felgi mam cale zasyfikone - czy tak juz bedzie zawsze czy po 1000 km


Ja mam jeszcze ori / 26 tyś / i felgi po przejechaniu 1000 są całe usmolone

fufaj3 - 14-09-2010, 16:06

Witam
jak wczesniej pisałem około początku lipca wymieniłem klocki na EBC zielone
wczoraj wbiłem śrube w koło i podjechałem do wulkanizatora
z ciekawości spojrzałem na klocki i ku mojemu zaskoczeni klocków już prawie nie ma
są na wykończeniu mają może ze 3-4mm grubości
może przejechałem na nich około 10000km
czy to normalne że tak szybko się niszczą
dodam że większość jazdy to Miasto !
przegląd za 2500km
chyba trzeba kupic nowy kpl klocków i chyba tarcze
jakieś mądre propozycje z waszej strony ?

Dzięki

rezon - 14-09-2010, 20:20

fufaj3 napisał/a:
mądre propozycje z waszej strony ?
Ja jeżdżę na TRW - wystarczają 40 kkm
bonito - 14-09-2010, 20:36

fufaj - nie chcę cię martwić, ale ja zrobiłem na zielonych EBC 32 tys i pewnie dociągnę do 40 tys... Może to nie wina klocków że się tak szybko zużyły... :lol:
bonito



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group