To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Zmiana felg z 16-stek na 18-stki i większe...

lukasz3112 - 05-03-2014, 20:10
Temat postu: [CY8A 2.0DID] Lancer 19"
Panowie czy ktoś ma fotki lub wiedzę na temat montażu 19" do lancera x? chodzi mi o kwestię czy coś przyciera itp. no i jak wygląda na seryjnym zawieszeniu takie 19" - nie mówię o evo tylko o zwykłym sedanie. bo gwint za 3tys dodatkowo kupować do ceny nowych 19" z oponami to już ładna kwota by się zrobiła :)
krzychu - 06-03-2014, 07:07

Wejdzie bez problemu. W końcu nawet w katalogu masz 19 cali. Tylko ważne żeby nie była za szeroka i ET koło 42-48. Opona oczywiście też odpowiednio przeliczona.
wiewioor - 06-03-2014, 12:03

opona 235/40 R19 - na seryjnym zawiasie jeździć będzie - aczkolwiek ze względu na oponę będziesz odczuwał bardziej wszelkie niedogodności na drodze. Zużycie amortyzatorów również będzie szybsze.
krzychu - 06-03-2014, 12:10

Nie dość, że 2cm szersza niż fabryczna to jeszcze 2cm większa (auto idzie 1cm do góry). Jeśli się w ogóle mieści.....

Katalog podaje 225/35/19, ale można by założyć 215/40/19...

lukasz3112 - 06-03-2014, 13:53

a ma ktoś może fotki z netu jak by to wyglądało na seryjnym zawiasie 19"?
wiewioor - 06-03-2014, 14:28

Wychodząc od opony wzorcowej którą jest 205/60/16

- przy twojej opcji 225/35/19 opona będzie niższa o 12,3 mm a różnica średnic wynosi 1,97%
- moja podana opcja tez jest zła (pomyliłem się) :oops: - sorry

- po analizie najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie:

245/35R19 - różnica średnic - 0,3% (różnica w wysokości 1,7 mm)

lub jeszcze

285/30R19 - różnica średnic - 0,2% (różnica w wysokości 1,2 mm) - lecz opona za szeroka - wiadomo.

krzychu - 06-03-2014, 14:35

wiewioor napisał/a:
przy twojej opcji 225/35/19


To opcja z katalogu Lancera.... Jeszcze ze wzmianką, że odpadają łańcuchy przy tej opcji...

Ale 245/35/19 spoko tylko po co taka szeroka i do tego nie sądzę aby to się mieściło, a nawet jeśli to może wystawać poza obrys...

Dodam, że w EVO, które ma 2 razy więcej koni jest 245, gdzie nadkola są poszerzane!

Trochę pokory by wypadało mieć i 215 czy 225 naprawdę styknie.

lukasz3112 - 06-03-2014, 18:16

co do opony to już przeliczałem i faktycznie w grę wchodzą tylko o szerokości 215 lub 225. Szersza to tylko w evo.
znalazłem super stronke z różnymi felgami w lancerach:
http://www.evoxforums.com...read.php?t=2464

.swat. - 11-03-2014, 18:27

Też zastanawiałem się nad wstawieniem 18-stek, jednakże pokonały mnie następujące "przeciw":
1. Nasze beznadziejne drogi dużo szybciej załatwią moje autko,
2. Modele z 16-stkami po prostu nie są przystosowane do wielkości 18 cali,
3. Z wymianą kół należałoby bezwzględnie od razu wymienić amortyzatory na twardsze,
4. Drastycznie zostałby zmniejszony komfort jazdy,
5. Realna możliwość szybszego uszkodzenia zawieszenia,
6. Dużo wyższe ceny 18-stek i szybsze ich zużycie

Poza tym nie okłamujmy się, Evo czy nawet Sportbackiem te auta nigdy nie będą, choćbyśmy bardzo chcieli. :P

Na spokojnie przemieliłem sobie te moje "przeciw" i stwierdziłem, że to co mam i tak jest ładne :wink: Zamiast tego wstawię sobie oryginalny dyfuzorek :rolleyes:

Robert_N - 12-03-2014, 07:36

.swat. a jak dyfuzor zamontujesz to Evo też nie będzie :D , poza tym na 18 wygląda o niebo lepiej.
krzychu - 12-03-2014, 07:39

.swat. - zawsze możesz kupić 17 cali :P

Poza tym 18 cali jest jakoś dziwnie demonizowane, a tam nadal jest prawie 10cm rant opony... Więc to tak na granicy nazywania niskim profilem...

mjsystem - 12-03-2014, 09:04

.swat. napisał/a:
Poza tym nie okłamujmy się, Evo czy nawet Sportbackiem te auta nigdy nie będą, choćbyśmy bardzo chcieli.

Eeeee, no nie przesadzaj, ja mam SportBacka 8)
A nie chodziło Ci o RallyArta? :wink:
.swat. napisał/a:
Też zastanawiałem się nad wstawieniem 18-stek, jednakże pokonały mnie następujące "przeciw":

Ale na tym polega duża felga. To nie do codziennej jazdy tylko bulwarówka. Na zlot, pokaz, ndo pochwalenia się. :P
krzychu napisał/a:
Poza tym 18 cali jest jakoś dziwnie demonizowane, a tam nadal jest prawie 10cm rant opony... Więc to tak na granicy nazywania niskim profilem...

Dokładnie :)

tyku - 12-03-2014, 10:45

.swat., Nie demonizuj jazdy na 18" :!: Nie jest tak źle, pod warunkiem, że omijasz dziury w asfalcie. Zawieszenie z invite daje radę i nie ma co panikować. Największy ból to uszkodzić oponę bo to duży wydatek. Komfort na początku trochę gorszy, ale po tygodniu już się człowiek przyzwyczaja. Przyczepność na pewno większa na 18" , ale na to ma jeszcze dużo innych czynników wpływ. Największy minus to mycie oryginalnych 18" felg, ale wygląd niezaprzeczalnie super. :P
piker - 12-03-2014, 11:19

Piszcie, piszcie Panowie :) Praktycznie zdecydowałem się na 18''. W okolicy stolicy drogi jednak dobre, bardzo dużo nie jeżdżę, przez jakieś 5 miesięcy Misiek i tak będzie na zimowych balonowych 16'' :wink:
Mycie fabrycznych, szprychowych szesnastek też jest utrudnione, więc jestem zaprawiony :)

wiewioor - 12-03-2014, 11:25

.swat. napisał/a:
1. Nasze beznadziejne drogi dużo szybciej załatwią moje autko,

fakt - szybsze żużycie podzespołów zawieszenia będą - ale czy tak dużo szybciej ? Bo jak będziesz jeździł po dziurach na 16`` to zawiecha nie ucierpi.
.swat. napisał/a:
2. Modele z 16-stkami po prostu nie są przystosowane do wielkości 18 cali,
Jesteś w błędzie - są przystosowane - tym bardziej że nawet oem alu są przecież w wersji 18 calowych.
.swat. napisał/a:
3. Z wymianą kół należałoby bezwzględnie od razu wymienić amortyzatory na twardsze,
Dlaczego tak uważasz ? Tak się składa że sam zamieniałem alu z 16 na 18 oraz wymieniałem amortyzatory. Zastanawiając się dlaczego wychodzą wersje dla 16 i 18 chąc kupić odpowiednie doszedłem do wniosku że te amortyzatory są identyczne. http://forum.mitsumaniaki...hlight=#1232902
.swat. napisał/a:
4. Drastycznie zostałby zmniejszony komfort jazdy,

Komfort się zmiejsza - ale czy też tak drastycznie. Profil 45 przy szerokości 215 to nie jest guma przy któej kazdy kamyczek czuć. Z doświadczenia powiem że różnica jest - ale nie drastyczna.
.swat. napisał/a:
5. Realna możliwość szybszego uszkodzenia zawieszenia,
Patrz odp. do pytania 1. Jeśli dbasz o auto to uwierz - nie będzie aż tak źle.
.swat. napisał/a:
6. Dużo wyższe ceny 18-stek i szybsze ich zużycie
Kupno alu jest na podobnje cenie. Aczkolwiek opona już jest droższa. Ale również nie napiszę że szybciej się zużywa. To już zależy od konkretnej gumy, sposobu jazdy itp. a nie od wielkości.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group