To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Komplet uszczelek silnika jaki najlepiej

Zajc3w - 09-05-2010, 21:25

Po dokręceniu z momentem 40Nm zamiast 30Nm i zrobieniu około 30 km wycieku nie widać, pary z wydechu też już nie ma. Jak będzie ubywać wody z układu to w sobotę pójdą nowe uszczelki, ostatnio dostałem znowu do 24V i założyłem stare.

Jak szpilka jest dłuższa nawet o 1 mm to nic - gniazda maja zapas około 5 mm. Ważne żeby sam gwint trzymał normę inaczej się zerwie albo zniszczy gwint w bloku.

Martwi mnie co innego. Klepanie domniemanego popychacza nasila się pod obciążeniem i zaczynam mieć wątpliwości czy to popychacz a nie panewka :cry: . Zwłaszcza, że dźwięk trudno zlokalizować, wcześniej ewidentnie dochodził spod dolotu z okolic tylnej pokrywy.

wojtas - 10-05-2010, 08:38

Jak szpilka jest dłuższa o 1mm, to nic nie będzie, ale jak wyciągnie się o 1cm, a potrafią się tak wyciągnąć, to już jest problem. Wracając to tematu. W jakim stanie jest wałek rozrządu? W zakładzie szlifierskim powinni zwrócić uwagę na jego stan i tym samym na jego panewki. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Zajc3w - 10-05-2010, 17:30

gładzie skrajne mają po kilka delikatnych rys, widać je ale nie czuć. Wałki bez rys świeci jak lusterko. Stetoskop pójdzie w ruch. ale po dokładnym osłuchaniu hałasuje.... pęknięta plecionka wydechu ???
mmatulek - 10-05-2010, 17:30

Wałek rozrządu nie ma panewek.
wojtas - 10-05-2010, 21:09

Maciek a na czym podparty jest wałek rozrządu jak nie na łożyskach ślizgowych, zwanych panewkami. Nie wyglądają one tak jak te na wale korbowym. ale zasada działania się nie zmienia.
Zajc3w - 10-05-2010, 21:48

Panewki są wymienne? i są elementem pośredniczącym między konstrukcją wsporczą a elementem obrotowym??? Zresztą nieważne, i tak wiadomo o co chodzi.

Dodam tylko, że po zmontowaniu na sucho prawie nie dało się wałka obrócić, sam wałek bez zaworów bo luzy sprawdzałem. Po kapnięciu oleju obracał się bez oporów ale o luzie można zapomnieć.

mmatulek - 11-05-2010, 05:55

Jeżeli podstawę w głowicy dla wałka nazwiemy panewką to są. Ale nie ma typowej panewki jako element wymienny.
wojtas - 11-05-2010, 08:52

Wiec właśnie. Nie zawsze łożysko ślizgowe składa się z osobnej panewki. I o to mi chodziło. :wink:
mmatulek - 11-05-2010, 09:21

Człowiek całe życie się uczy. Ważne, że ma od kogo. :)
Zajc3w - 14-05-2010, 21:40

Dzisiaj wyskoczyłem na autostradę, przy 140 w końcu bardziej słychać opony niż silnik. 400km zrobione, zero ubytku oleju i płynu. Zatem akcja remont głowic zakończyła się sukcesem.


Wiem że się czepiam, ale muszę wygłuszyć bagażnik bo 50% denerwującego szumu idzie z tyłu. Kolejny + dla sedana(pierwszym jest 24V)

wojtas - 14-05-2010, 21:51

Podepnę się pod temat, i dorzucę kilka fotek uszczelek ori z Hyundaia do 12V :

1 Uszczelniacze wałka rozrządu (ASO 30zł, sztuka) i wału korbowego od strony rozrządu (IC 34zł)



2 Uszczelniacze wałka rozrządu od strony skrzyni (ASO 30zł sztuka)



3 Uszczelki pokrywy zaworów (IC 31zł sztuka)



Może komuś przydadzą się te informacje. :)

zuku19 - 14-05-2010, 21:58

Na pewno się przyda , tylko jak ostatnio byłem w ASO Hyundaia na wawelskiej w sprawie broków , to chcieli nr.vin i inaczej nie można było z gościem się dogadać, bo musi mieć nr. katalogowy .
Fotomisia - 14-05-2010, 22:22

Zajc3w napisał/a:
Kolejny + dla sedana(pierwszym jest 24V)

Tak pod warunkiem, że nie trzeba robić zaworów (szlifować i frezować tak jak u nas) wtedy różnica w ich ilości wypada in plus dla 12V :D

Zajc3w - 14-05-2010, 22:41

zuku19 napisał/a:
Na pewno się przyda , tylko jak ostatnio byłem w ASO Hyundaia na wawelskiej w sprawie broków , to chcieli nr.vin i inaczej nie można było z gościem się dogadać, bo musi mieć nr. katalogowy .


W intercarsie maja te uszczelki Hyundaia więc do ASO nie trzeba chodzić.

Silnik 6G72 były też w Chryslerach:
Le Baron '90-'94
Voyager 1 '90-'95
Voyager 2 '95-'01

Tyle że montowane wzdłuż więc nie pasuje nic z dolotu(poza uszczelką przy głowicy) i mocowania silnika.

Silniki w chryslera mają tłoki z wgłębieniem. Pewnie dla poprawienia tolerancji niskooktanowego paliwa, przez zmniejszenie stopnia kompresji. Ciekawe czy sonaty maja tak samo.

wojtas - 15-05-2010, 07:35

Orginalnych uszczelniaczy Hyundaia wałka rozrządu tył i przód w IC nie dostaniesz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group