Carisma - Techniczne - ALUSY W CARISMIE - MAM PROBLEM
wolgaster - 13-03-2007, 06:49
W moim przypadku to nie jest kwestia turlania się spowodowana kiepską nawierzchnią drogi i tym że na aucie mam założone 17 calowe felgi a nagonką na kierowców przekraczających prędkość w terenie zabudowanym spowodowana kilkoma poważnymi wypadkami ze skutkiem śmiertelnym w ostatnich 2-3 miesiącach. Codziennie w mieście jest kilka patroli drogówki w oznakowanych autach na głównych odcinkach a dodatkowo 2-3 patrole z videorejestratorami i jeszcze fotoradary także ogólnie kocioł w mieście które ma około 80 tyś. mieszkańców i w gruncie rzeczy nie jest wcale jakimś dużym miastem. Dla przykładu mój ojciec trzy dni temu obejrzał sobie w nieoznakowanym mondeo film za 200 zł i 6 pkt. karnych. A przycisnąć jest gdzie bo w Jeleniej przez miasto jest kilkanaście prostych dwupasmowych odcinków drogi z naprawde dobrymi nawierzchniami ale można się zdziwić i zostawić kilkaset zł. a nawet prawko jak ktoś ma coś już na sumieniu.
[ Dodano: 13-03-2007, 06:58 ]
Tutaj dla przykładu potwierdzenie:
http://www.jelonka.com/?m...ccd35c6&id=60e8
http://www.jelonka.com/?m...9ccd35c6&id=712
http://www.jelonka.com/?m...ccd35c6&id=5ef1
http://www.jelonka.com/?m...ccd35c6&id=5428
http://www.jelonka.com/?m...9ccd35c6&id=8b5
Anonymous - 13-03-2007, 08:14
nie rozumiem problemu, ja jezdze na 19 i nic sie nie dzieje.
wolgaster - 18-03-2007, 14:58
No i obiecane dawno temu fotki:
Auto już na 17. Narazie nic nie obciera. Co prawda narazie jeźdzę spokojnie-ale wizualnie mija się z rantem. I na zawieszeniu też się nie oparła jest jeszcze dużo luzu.
Pozdr.
saphire - 18-03-2007, 15:38
No bardzo ładnie choć mnie się najbardziej podobają fele takie gęsto drobno szprychowe albo szerokie płaskie szprychy w ilości sześciu sztuk niemniej i na tych twoich Cari fajnie wygląda.
wolgaster - 18-03-2007, 21:57
Wybór był taki ze względu na wymiary i podyktowany tym aby nic nie tarło. Ale ku.... od jutra ma wrócić zima i pewnie we wtorek wrócą stalaki z zimówkami.
[ Dodano: 18-03-2007, 21:59 ]
Z roboty wracam po 22 więc tym bardziej będzie już pomiżej 0 st.C a tu letnia guma 205. a było tak piknie...
[ Dodano: 18-03-2007, 22:00 ]
Wybór był taki ze względu na wymiary i podyktowany tym aby nic nie tarło. Ale ku.... od jutra ma wrócić zima i pewnie we wtorek wrócą stalaki z zimówkami.
stanik - 18-03-2007, 22:16
Prezentuje się super, niech służą jak najdłużej.
saphire napisał/a: | mnie się najbardziej podobają fele takie gęsto drobno szprychowe albo szerokie płaskie szprychy w ilości sześciu sztuk niemniej |
Mialek takie 12 szprychowe, na rodzicach samochodzie są na zimę założone takie z kilkanaście szprych (nie liczyłem) i powiem tak, szlag mnie trafia jak ma to wyczyścić w każdym zakamarku A te moje były jeszcze z rantem i śrubkami i te śrubki wyczyścic...
A co do pogody to tylko tydzień ma potrwać przesilenie zimy i potem szybujemy ponad 10 stopni juz. Także ja nie zmieniam na zimowe, bo wedlug moich obserwacji w godzinach w których jeżdzę temperatura ma być mocno na plusie.
Pozdrawiam
wolgaster - 18-03-2007, 22:34
[ Dodano: 18-03-2007, 22:39 ]
stanik napisał/a: | Mialek takie 12 szprychowe, na rodzicach samochodzie są na zimę założone takie z kilkanaście szprych (nie liczyłem) i powiem tak, szlag mnie trafia jak ma to wyczyścić w każdym zakamarku A te moje były jeszcze z rantem i śrubkami i te śrubki wyczyścic... |
I to jest kolejny argument przemawiający za wyborem a co do pogody to jak spadnie śnieg a mieszkam w Karkonoszach i to jest możliwe to sytuacja przesądzi.
saphire - 18-03-2007, 22:57
No czyszczenie takich wielo szprychowych to mordęga stąd jestem zadowolony że moje alusy ori mają tylko 6 szprych (a i tak mnie wkurza że co tydzień trzeba je wymyć z pyłu od klocków)
Anonymous - 19-04-2007, 19:42 Temat postu: Felgi 17'' i opony?? 195/45? spasowanie Witam serdecznie.
Wiem, że istnieje topic na temat felg 17'', jednak potrzebuję szybkiej pomocy, gdyż jestem strasznie skołowany i zdesperowany, bo już kwiecień, a ja nadal szukam alusów i odpowiednich opon.
W Was jedyna nadzieja drodzy MitsuManiaki!
Obecnie posiadam felgi 15'' z ET 35 oraz opony 205/60. W Carismie z 2002 roku.
Gdy w aucie są 3 osoby STRASZNIE trze.
Nie satysfakcjonuje mnie ich średnica i dlatego zdecydowałem się wymienić je na 17''.
Chciałbym, spytać czy sklepanie/spiłowanie rantu nie wpłynie w żaden sposób na żywotność błotników (korozja etc) i czy jest to bezpieczne.
Drugie pytanie to czy do felg 17'' lepiej zastosować opony 195/45 czy 205/40?
Czy po sklepaniu rantu w wypadku wymienionych opon i felg 17'' przy pięciu osobach w aucie nadal będzie tarło?
Czy opony 195/45 nie będą za wysokie?
Mam na oku takie opony: http://allegro.pl/item184...lka_gratis.html
Bardzo był bym wdzięczny za szybką i fachową odpowiedź.
Matejko - 19-04-2007, 20:11
powinienes dostac jeszcze ostrzezenie, wszystko jest w tym temacie, oraz w drugim o 16calowych felgach
wolgaster - 19-04-2007, 20:19
Panowie troszkę wyrozumiałości. Ja mu odpiszę ale nie chcę ostrzeżeń
Powiem tak. Każda ingerencja w blacharkę czyli klepanie, spiłowywanie itp. itd. to potencjalna szansa na korozję. Pytanie jak to zostanie wykonane - bo jeśli będzie zrobione profesjonalnie przez blach-lakier. i dobrze zabezpieczone to powinno być OK. w innym razie klapa. Co do klepania itp. to ekspertami są "Napewno" Matejko i Arturro. Co do tarcia to i tak zależy jakie zastosujesz felgi tzn. szerokość felgi + ET. . Musisz wziąć pod uwagę jeszcze śrubę mocującą zderzak ponieważ ona również może obcierać i też trzeba będzie z nią coś zrobić. I naturalnie przeanalizować jakość dróg w rejonie po którym się wozisz. Ja aktualnie wróciłem do alu 14 cali ponieważ teraz jeźdzę dosyć często do Wrocławia a tam jakość dróg jest daleka od ideału i opona 205/40/17 z felgą na 99% byłaby uszkodzona więc zmieniłem na 14 cali i opony 185/65/14. Komfort jest o niebo lepszy, wizualnie stracił ale można jechać po kiepskiej drodze i nie wypatrywać skupiony czy przypadkiem nie ma wielkiego dziurska. Natomiast co do opon to masz w temacie W którym jesteśmy kalkulator przeliczający zamienniki rozmiarów opon - w kwesti zmiany średnicy itp. co ma wpływ na różne odczyty prędkościomierza itp. wystarczy się troszkę cofnąć i z niego skorzystać. I na koniec opona 205/60 i felga z Et 35 zły wybór. Et na feldze powinno być w granicach 40 i wtedy możesz stosować 205 lub 195. masz wtedy 50 % szans że nie będzie tarło . Zastanów się nad felgą np. 16 cali o szerokości 6-6,5 cala max( z nastawieniem raczej na 6 cali), ET 40 i oponami 195/45/16. To taki optymalny wybór i nie powinno trzeć.
Pozdr. szczególnie dla Matejko.
PS. W maju na 99 % wybieram się do Calish4ornii jak wszystko załatwie u siebie tutaj.
[ Dodano: 19-04-2007, 20:22 ]
Ale tak na marginesie to eksperci ( Matejko ) już przed chwilą powiedzieli że wszystko jest w tematach więc resztę doczytaj.
Matejko - 19-04-2007, 23:36
wolgaster napisał/a: | PS. W maju na 99 % wybieram się do Calish4ornii jak wszystko załatwie u siebie tutaj.
|
to sie gdzies trzeba ustawic, malego spota zrobimy pierwszego w kaliszewie
no i Tobie wolgaster sie udalo z felgami
na ten moment meczymy u grzeska 16'' i opony 205/55 ale to wszystko jego wina bo sobie ubzdural ze mial 195/65/15, no i trze niemilosiernie
a jest jeszcze jeden sposob, jesli chcemy zalozyc felgi z et35 szerokosc 7J i profil 50-55(16'') 40-45(17'') to mozna zalozyc na tyl sztywniejsze sprezyny i zawias nie ugnie sie na tyle zeby opona otarla sie o rant albo srube od zderzaka,
a 205/60/15 to nijak dobrany zamiennik do carismy, jeszcze przy tym ET, z nim to nawet 195/50 mi przy 5 osobach w aucie czasem otarlo srube od zderzaka
Anonymous - 20-04-2007, 17:03
Witam
Na początku chciałbym przeprosić za niezastosowanie się do regulaminu oraz podziękować za odpowiedzi.
Wpadłem przypadkiem na felgi o rozmiarze R17 i szerokości 7 cali. Jak myślicie jakie oponki do tego będą pasowały? Na felgach są już nałożone opony o rozmiarze 205/40, jak sądzicie, nie będzie obcierać o rant, zawieszenie lub o śrubę mocującą zderzak?
Czy spotkaliście się z taką felgą o takich rozmiarach?
Matejko - 20-04-2007, 20:34
mozesz zalozyc i sprawdzic, przod i tyl, rozmiar opony jak najbardziej dobry
Grześku - 21-04-2007, 08:31
Matejko napisał/a: | na ten moment meczymy u grzeska 16'' i opony 205/55 ale to wszystko jego wina bo sobie ubzdural ze mial 195/65/15, no i trze niemilosiernie |
heh he
powoli wychodzę na prostą, ranty z tyłu sklepane na pionowo i zabezpieczone tak od wewnątrz jak i od zewnątrz (silikon / baranek), dodatkowo wcisnąłem w sprężynę gumę i tył prawie jest ok. Mówię prawie bo nie trze jak mam trochę rzeczy w bagażniku i dwójkę dzieci na tyle, ale jak miejsce dzieci zajmą dwie dorosłe osoby to na hopach tył trze i mocno irytuje.
Przód - nadkola są deczko szersze niż te z tyłu więc teoretycznie nie powinno być kłopotu, ale po usztywnieniu tyłu, przód się pochylił i zaczął delikatnie ocierać. Może jeszcze dziś założę gumy na przód, autko troszkę "zesztywnieje" ale mam nadzieję że przestanie trzeć.
A jak jeszcze uda zrobić się ten myk co go mamy w zanadrzu z Mateuszem to upije się ze szczęścia. Może nawet w Kaliszu...
|
|
|