Nasze Miśki - TURBOCZARNUCH czyli 4g63 Turbo 4WD
macia - 22-10-2011, 22:57
Up!
W środę jestem umówiony w ASO na wymianę kolektora. Udało mi się kupić używkę Mam nadzieję, że niespodzianek nie będzie ale jakby co stary kolektor zostaje na wzór do zrobienia nowego na zamówienie
macia - 31-10-2011, 14:58
ŁUP!
Kolektor wymieniony, turbozbój odżył Znów jazda sprawia tyle frajdy ile powinna W zakrętach naprawdę jedzie jak po szynach!!! Plany modyfikacyjne i hardtuningowe na najbliższy czas - wymienić obuw na zimowy
macia - 02-12-2011, 23:03
ap!
No więc odświeżając temat niestety Tym razem problem WYSOKIEGO spalania dopadł mojego turboczarnucha. Nie ma żartów, bo aktualnie żłopie 20/100 Przyczyn nie znalazłem, podobnie jak ASO, które sprawdziło rozrząd, podłączyło pod kompa i.... nic - wszystko jak fabryka każe. Nie świeci się CE, nic poza tym, że po prostu pali jak smok bez wyraźnej przyczyny, bo jazda nie zmieniła się, a wzrost zużycia o jakieś 7 litrów/100km Wydaje mi się przy tym, że nieco głośniej pracuje i jakby trochę mocy brakowało w pełnym dostępnym zakresie ale to może tylko złudzenie ASO odsyła mnie do autogt gdzie robione były modyfikacje (program i wydech), bo ponoć sami mogą mieć błędne dane z odczytów nie mając dostępu do zmienianej mapy i ich odczyty to tylko przy seryjnych ustawieniach. Dla mnie to cała wyprawa, urlop itd. a gwarancji żadnej, bo podłączą pod kompa i mogą powiedzieć, że wszystko okej... Jakieś pomysły?
swinks_UK - 02-12-2011, 23:34
Eeech... nie ma jak jakieś magiki co im się nie chce. Mapy nie mają znaczenia dla procesu samego odczytu. Przecież czujników ci nie wymienili, a diagnoza odbywa się włąśnie przez odczyt pracy czujników.
Faktem jest, ze być może ci się mapy "zbuntowały" te co miałeś wgrane. Jednak i to powinni stwierdzić.
Potrzebna ci jest dobra sesja na rolkach z podpięciem pod złącze i pełny datalog. Wtedy będzie wiadomo jak się ma afr, doładowanie, obciażenie, zapłon, temp. silnika, temp. doładowania itd.
A tak zwyczajnie... skoro zaczął być głośniejszy i spalanie wzrosło - to nie masz przypadkiem przedmuchu na wydechu? Może znowu kolektor się spękał, albo złacze elastyczne, czy co tam jeszcze.
kochajj - 03-12-2011, 07:52
Szerokopasmówka w tyłek i porównanie AFR ECU do AFR z sondy...
macia - 03-12-2011, 21:58
kochajjj powiedz czy można to sprawdzić bez jakiegoś speszyl sprzętu a przy użyciu uniwersalnych narzędzi, które znajdę w średniorozgarniętym warsztacie elektromechanicznym?
A dziś na domiar złego moim oczom po zdjęciu koła PP ukazał się wyrwany łącznik stabilizatora
Maretzky85 - 04-12-2011, 07:35
Nie da się Niestety...
macia - 10-04-2012, 21:41
Noooo, dawno nic nie przeskrobałem, zatem garść świeżych i mniej świeżych info na temat upartego czarnucha.
Po pierwsze primo już chyba w styczniu udało się ostatecznie zlokalizować dziwne skrzypienie z okolic przedniego lewego koła - wymiana górnego mocowania amortyzatora załatwiła sprawę. Wymienione też obydwa łączniki przy okazji.
Dwa - sprawdzone zostały parametry pracy silnika przy pomocy złącza i magicznego urządzenia zwanego launch'em. Jeśli ktoś chciałby się zapoznać z wynikami, to mogę zrobić zdjęcie wydruku i wkleić. W każdym razie chyba nic nie wskazuje na przyczynę wzmożonego petroholizmu czarnego. Aktualnie pokazuje mi spalanie 16,5 - 17,5 l/100 km
Trzy - turbo wyraźnie przeładowuje, to znaczy przy mocniejszym dociśnięciu jest odcięcie doładowania i zaczyna szarpać. Przy spokojnej jeździe raczej się to nie pojawia. Uważam, że także temp. spalin jest za wysoka. Chyba czeka mnie wizyta a agt i sprawdzenie/poprawienie wgranej mapy...
Z innych słabych objawów, to przy starcie coś go muli i ma się wrażenie jakby się chwilę zastanowił, zadławił powietrzem i dopiero ruszał do przodu
No a poza tym auto wciąż sprawia wielki fan
robertdg - 10-04-2012, 21:51
macia napisał/a: | Z innych słabych objawów, to przy starcie coś go muli i ma się wrażenie jakby się chwilę zastanowił, zadławił powietrzem i dopiero ruszał do przodu | Po długim postoju tylko się tak dzieje, czy przy każdym starcie
swinks_UK - 10-04-2012, 22:58
macia napisał/a: |
Trzy - turbo wyraźnie przeładowuje, to znaczy przy mocniejszym dociśnięciu jest odcięcie doładowania i zaczyna szarpać. Przy spokojnej jeździe raczej się to nie pojawia. Uważam, że także temp. spalin jest za wysoka. Chyba czeka mnie wizyta a agt i sprawdzenie/poprawienie wgranej mapy...
|
Coś mi się zdaje, że te mapy to ci kowal wgrywał a nie tuner.
Masz klasyczny objaw "fuel cut". To dzieje sie wtedy, gdy przy doładowaniu jest za ubogo. Stąd też masz egt takie, ze upala kolektory.
Ewentualnie masz przedmuch/dziurę na podciśnieniu branym gdzieś przed przepustnicą, wastegate?
robertdg - 11-04-2012, 08:28
swinks_UK napisał/a: | Ewentualnie masz przedmuch/dziurę na podciśnieniu branym gdzieś przed przepustnicą, wastegate? | No, no wypada sprawdzić czy aktuator się nie przycina
macia - 11-04-2012, 21:12
Mapę robiło autogt - ASO mitsubishi w Wawie, znane ze swojego tunerskiego skrzydła, więc nie uważam, żeby było to kowalstwo artystyczne Fakt jednak faktem, że coś się rozjechało i nie jest idealnie. Porobię zdjęcia tego co wyszło z odczytu bieżących parametrów przez łącze, to się wypowiecie. Dzięki
macia - 11-04-2012, 21:36
Ups, chyba nie wkleję zdjęć, bo imageshack każe się rejestrować...
mystek - 12-04-2012, 07:05
#Macia - w imageshacku podajesz tylko maila, login i hasło w rejestracji, więc bez przesady. Przyda Ci się na przyszłość .
swinks_UK - 12-04-2012, 08:23
Jak już to zarejstruj się na Photobucket. Szybszy i sprawniejszy do hostowania zdjęć.
|
|
|