To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - TURBOCZARNUCH czyli 4g63 Turbo 4WD

macia - 22-10-2011, 22:57

Up!
W środę jestem umówiony w ASO na wymianę kolektora. Udało mi się kupić używkę :) Mam nadzieję, że niespodzianek nie będzie ale jakby co stary kolektor zostaje na wzór do zrobienia nowego na zamówienie :wink:

macia - 31-10-2011, 14:58

ŁUP!
Kolektor wymieniony, turbozbój odżył :twisted: Znów jazda sprawia tyle frajdy ile powinna :) W zakrętach naprawdę jedzie jak po szynach!!! Plany modyfikacyjne i hardtuningowe na najbliższy czas - wymienić obuw na zimowy :P

macia - 02-12-2011, 23:03

ap!
No więc odświeżając temat niestety :-X Tym razem problem WYSOKIEGO spalania dopadł mojego turboczarnucha. Nie ma żartów, bo aktualnie żłopie 20/100 :rolleyes: Przyczyn nie znalazłem, podobnie jak ASO, które sprawdziło rozrząd, podłączyło pod kompa i.... nic - wszystko jak fabryka każe. Nie świeci się CE, nic poza tym, że po prostu pali jak smok bez wyraźnej przyczyny, bo jazda nie zmieniła się, a wzrost zużycia o jakieś 7 litrów/100km :roll: Wydaje mi się przy tym, że nieco głośniej pracuje i jakby trochę mocy brakowało w pełnym dostępnym zakresie ale to może tylko złudzenie :roll: ASO odsyła mnie do autogt gdzie robione były modyfikacje (program i wydech), bo ponoć sami mogą mieć błędne dane z odczytów nie mając dostępu do zmienianej mapy :roll: i ich odczyty to tylko przy seryjnych ustawieniach. Dla mnie to cała wyprawa, urlop itd. a gwarancji żadnej, bo podłączą pod kompa i mogą powiedzieć, że wszystko okej... Jakieś pomysły?

swinks_UK - 02-12-2011, 23:34

Eeech... nie ma jak jakieś magiki co im się nie chce. Mapy nie mają znaczenia dla procesu samego odczytu. Przecież czujników ci nie wymienili, a diagnoza odbywa się włąśnie przez odczyt pracy czujników.
Faktem jest, ze być może ci się mapy "zbuntowały" te co miałeś wgrane. Jednak i to powinni stwierdzić.
Potrzebna ci jest dobra sesja na rolkach z podpięciem pod złącze i pełny datalog. Wtedy będzie wiadomo jak się ma afr, doładowanie, obciażenie, zapłon, temp. silnika, temp. doładowania itd.

A tak zwyczajnie... skoro zaczął być głośniejszy i spalanie wzrosło - to nie masz przypadkiem przedmuchu na wydechu? Może znowu kolektor się spękał, albo złacze elastyczne, czy co tam jeszcze.

kochajj - 03-12-2011, 07:52

Szerokopasmówka w tyłek i porównanie AFR ECU do AFR z sondy...
macia - 03-12-2011, 21:58

kochajjj powiedz czy można to sprawdzić bez jakiegoś speszyl sprzętu a przy użyciu uniwersalnych narzędzi, które znajdę w średniorozgarniętym warsztacie elektromechanicznym?

A dziś na domiar złego moim oczom po zdjęciu koła PP ukazał się wyrwany łącznik stabilizatora :butthead:

Maretzky85 - 04-12-2011, 07:35

Nie da się Niestety...
macia - 10-04-2012, 21:41

Noooo, dawno nic nie przeskrobałem, zatem garść świeżych i mniej świeżych info na temat upartego czarnucha.
Po pierwsze primo już chyba w styczniu udało się ostatecznie zlokalizować dziwne skrzypienie z okolic przedniego lewego koła - wymiana górnego mocowania amortyzatora załatwiła sprawę. Wymienione też obydwa łączniki przy okazji.
Dwa - sprawdzone zostały parametry pracy silnika przy pomocy złącza i magicznego urządzenia zwanego launch'em. Jeśli ktoś chciałby się zapoznać z wynikami, to mogę zrobić zdjęcie wydruku i wkleić. W każdym razie chyba nic nie wskazuje na przyczynę wzmożonego petroholizmu czarnego. Aktualnie pokazuje mi spalanie 16,5 - 17,5 l/100 km
Trzy - turbo wyraźnie przeładowuje, to znaczy przy mocniejszym dociśnięciu jest odcięcie doładowania i zaczyna szarpać. Przy spokojnej jeździe raczej się to nie pojawia. Uważam, że także temp. spalin jest za wysoka. Chyba czeka mnie wizyta a agt i sprawdzenie/poprawienie wgranej mapy...
Z innych słabych objawów, to przy starcie coś go muli i ma się wrażenie jakby się chwilę zastanowił, zadławił powietrzem i dopiero ruszał do przodu :idea:
No a poza tym auto wciąż sprawia wielki fan :P

robertdg - 10-04-2012, 21:51

macia napisał/a:
Z innych słabych objawów, to przy starcie coś go muli i ma się wrażenie jakby się chwilę zastanowił, zadławił powietrzem i dopiero ruszał do przodu :idea:
Po długim postoju tylko się tak dzieje, czy przy każdym starcie :?:
swinks_UK - 10-04-2012, 22:58

macia napisał/a:

Trzy - turbo wyraźnie przeładowuje, to znaczy przy mocniejszym dociśnięciu jest odcięcie doładowania i zaczyna szarpać. Przy spokojnej jeździe raczej się to nie pojawia. Uważam, że także temp. spalin jest za wysoka. Chyba czeka mnie wizyta a agt i sprawdzenie/poprawienie wgranej mapy...

Coś mi się zdaje, że te mapy to ci kowal wgrywał a nie tuner.
Masz klasyczny objaw "fuel cut". To dzieje sie wtedy, gdy przy doładowaniu jest za ubogo. Stąd też masz egt takie, ze upala kolektory.
Ewentualnie masz przedmuch/dziurę na podciśnieniu branym gdzieś przed przepustnicą, wastegate? :doubt:

robertdg - 11-04-2012, 08:28

swinks_UK napisał/a:
Ewentualnie masz przedmuch/dziurę na podciśnieniu branym gdzieś przed przepustnicą, wastegate? :doubt:
No, no wypada sprawdzić czy aktuator się nie przycina :-)
macia - 11-04-2012, 21:12

Mapę robiło autogt - ASO mitsubishi w Wawie, znane ze swojego tunerskiego skrzydła, więc nie uważam, żeby było to kowalstwo artystyczne :P Fakt jednak faktem, że coś się rozjechało i nie jest idealnie. Porobię zdjęcia tego co wyszło z odczytu bieżących parametrów przez łącze, to się wypowiecie. Dzięki :!:
macia - 11-04-2012, 21:36

Ups, chyba nie wkleję zdjęć, bo imageshack każe się rejestrować...
mystek - 12-04-2012, 07:05

#Macia - w imageshacku podajesz tylko maila, login i hasło w rejestracji, więc bez przesady. Przyda Ci się na przyszłość :) .
swinks_UK - 12-04-2012, 08:23

Jak już to zarejstruj się na Photobucket. Szybszy i sprawniejszy do hostowania zdjęć. :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group