Outlander II GEN Techniczne - Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
Bzyk_R1 - 13-03-2017, 10:48
_Porter_, Wszystkie oleje które wybrałeś są IMHO bardzo dobre do Twojego auta. Co do oleju do skrzyni możesz wziąć ten:
http://sklep.mitsustyle.p...,105,1439).aspx
Awra - 15-04-2017, 15:17
Uwaga mam pytanie, mechanizmy w których obowiązuje wymiana oleju to:
1. Dyferencjał tylny czyli tylny most
2. Skrzynia rozdzielcza czyli mechanizm różnicowy
3. Skrzynia biegów
I teraz pytanie jest też dyferencjał przedni? Bo ja już się pogubiłem, a chcę wymienić wszystkie oleje, do tej pory miałem auto z torsenem więc nie mam doświadczenia w temacie...
Bzyk_R1 - 15-04-2017, 21:43
Awra, popularnie lecz nie poprawnie technicznie mówi się o wymianie oleju w dyfrze przednim i tylnym oraz skrzyni. Tak więc przód i tył ten sam olej, a do skrzyni inny i tyle.
Awra - 15-04-2017, 23:14
Wielkie dzięki
skoti35 - 28-04-2017, 11:54
Chcę wymienić olej w manualnej skrzyni biegów,producent zaleca 75W80 GL-3,czy mogę nalać 75W80 GL-4 lub 5.
lexus - 13-06-2017, 15:46
ja zalewam tym ; Olej przekładniowy MOTUL Gear 300 75W90 GL-5 ,1 Litr,skrzynia jeszcze poczeka bo mam ok 140tyś a wg instrukcji ma mieć 195 tyś
Bzyk_R1 - 13-06-2017, 16:11
skoti35, producent zaleca olej o specyfikacji co najmniej gl-3 nie ma żadnych przeciwwskazań zalać lepszej klasy. Podobnie masz w oleju silnikowym przy klasach S?/C?.
lexus poprzednik pyta o skrzynię biegów, tam wchodzi więcej niż litr. Tyle to do napędów.
feecle - 06-07-2017, 16:33
Wymieniałem dzisiaj wszystkie oleje w napędzie. Najbardziej zużyty olej był w skrzynce rozdzielczej. Do skrzyni biegów weszło około 2,5 litra. Instrukcja mówi o równo 2 litrach. Jak było u was?
mkrawcz1 - 29-08-2017, 00:41
Pytanie: serwisówka zaleca wymianę podkładek korków spustowych/wlewu - jaki mają rozmiar?
alegator - 02-09-2017, 22:03
ja nigdy podkładek pod korki kontrolne czy spustowe nie wymieniałem. O ile po dokręceniu korka olej nie wycieka to wszystko w porzadku. Te podkładki są wykonane albo z aluminium albo z miekkiej stali w postaci profilu, który sie zgniata po dokręceniu. Takie rozwiazanie z powtórnym uzyciem korka wraz z podkładką jest lepsze niż uzywanie nieoryginalnych podkładek np. miedzianych , które moga być zbyt twarde do dokładnego uszczelnienia. Zastosuj więc starą podkładkę i jak nie leci zapomnij. Inna sprawa to stosowanie odpowiedniego momentu dokręcenia korka, tak, żeby później mozna go było ponownie odkręcić lub żeby go gdzieś nie zgubić jak bedzie zbyt słabo przykręcony.
[ Dodano: 02-09-2017, 22:36 ]
Co do olejów to w instrukcji do Mitsubishi Outlander 3,0 znalazłem coś takiego:
1.olej do przekładni rozdzielczej - olej do przekładni hipoidalnych o klasyfikacji API GL-5 lub wyżej
2.olej do tylnego mostu zależnie od przewidywanej temperatury pracy oczywiście olej do przekładni hipoidalnych o parametrach lepkościowych :
a.temperatura powyżej -23 stopni C oleje SAE 90 , SAE 80W-90, SAE 85W-90
b.temperatura pomiedzy -34 stopnie C a -23 stopnie C SAE 80W, SAE 80W-90
c.temperatura poniżej -34 stopni C olej SAE75W
Oczywiście wszystkie oleje spełniajace klasę jakościową API GL-5
Uważam więc , ze w naszej strefie klimatycznej stosowanie oleju przekładniowego SAE 75W lub wielosezonowego SAE75W-90 mija się z celem i naraża nas na dodatkowe koszty. Poza tym olej 75W bedzie trochę żadszy.
Całkiem dobrym rozwiazaniem jest zastosowanie do obu zespołów oleju do przekładni hipoidalnych API GL-5 SAE 80W-90 dowolnej firmy, moze być Orlen lub lotos
Kompletnie nie rozumiem, dlaczego instrukcja fabryczna zaleca do obu przekładni olej SAE 80 i olej SAE 90 . Są to oleje letnie i w temperaturach zimowych ponizej -10 stopni bedą sprawować się bardzo niewłasciwie. Jeżeli ktos wie dlaczego to proszę nas oświecić.
Podane przeze mnie olej 80W-90 to olej wielosezonowy optymalny dla naszych warunków pogodowych.
[ Dodano: 03-09-2017, 13:19 ]
chciałem tylko jeszcze dodać (a sprawdziłem to) , ze olej przekładniowy SAE 80 ma lepkość w temperaturze 40 stopni C ponad dwukrotnie wiekszą niz w tych samych warunkach olej SAE 80W-90. Lepkość porównuje się w temp. 40 i 100 stopni. Strach pomysleć jak taki olej sie zachowuje w temp. -20 stopni C
Moody - 03-09-2017, 15:44
Ja leję 75W-90 GL5. Tak polecają zresztą "doradzaczki" na stronach producentów olejów.
Jeżeli przewidują wymianę raz na 60 tys.km to zwykłemu użytkownikowi trudno lać coś innego niż wielosezonowy.
Nigdy nie miałem 80W-90 ale tutaj są cudze wrażenia: http://forum.mitsumaniaki...=64257&start=75
alegator - 03-09-2017, 19:07
Ja tez stoje przed wyborem oleju do obu zespołów (skrzyni rozdzielczej i tylnego mostu ze sprzegłem). Przeczytałem wszystkie wpisy na tym forum odnośnie olejów. Chyle czoła przed tymi, którzy dociekają, prowadzą obserwacje i spostrzeżeniami dzielą się z innymi. Tak! - jest dylemat czy zastosować olej 75W-90 czy tez olej 80W-90. Pamietaj, ze oleje wielosezonowe nie do końca maja własności olejów np. 75W-90 zimowego 75 i letniego 90. Poza tym o ile olej 75W-90 jest swietny w zimie to niekoniecznie musi byc optymalny w lecie przy temp. otoczenia 30 stopni. Zwykłe por5ównanie lepkosci i widać olej 75W-90 ma prawie dwukrotnie mniejsza lepkość w temp. 40 stopni niz olej 80W-90. Ktoś napisał, ze ten pierwszy w zimie był cudowny, a jaki był w lecie? No zastanawiam sie jeszcze . Z tabeli do wersji amerykanskiej Mitsubishi wychodzi, ze optymalnym jest 80W-90
Moody - 03-09-2017, 20:52
Gdybyś był przekonany co do 80W-90 to pewno byś nie roztrząsał tej kwestii. Jak dla mnie to spokój zaznasz dopiero gdy będziesz zmieniał olej sezonowo. Jak masz warunki to żadna filozofia i akurat na oba mechanizmy wystarcza jedna butelka więc kosztów też specjalnie nie ma.
Ciężko pracuje przedni dyfer (napędza też ten tylni). Tył to tylko taki asystent - większość swojego życia kręci się na luzaka - wlałem co zalecają.
liptoon - 22-10-2017, 20:32
Koledzy, chce wymienić olej w OII 2.0 D-ID.
Przeczytałem 7 stron tego tematu, ale nadal nie wiem jaką ilość oleju kupić
Czy ktoś może zrobić podsumowanie, gdzie, i ile wchodzi oleju ?
Z kalkulatora MOTULa wynika, iż potrzebuję zakupić:
1.) MECHANIZM RÓŻNICOWY, PRZÓD:
- 0,5L [GEARBOX 80W-90]
2.) MECHANIZM RÓŻNICOWY, TYŁ:
- 0,5L [GEARBOX 80W-90]
3.) SKRZYNIA ROZDZIELCZA:
- 0,54 L [GEARBOX 80W-90]
czyli 2L GEARBOX 80W-90 powinny wystarczyć ?
Do tego dochodzi skrzynia biegów (manualna):
- 2L [GEAR 300 75W-90]
Ktoś potwierdzi te ilości, chce zrobić zamówienie i oddać płyny mechanikowi
_Porter_ - 23-10-2017, 20:12
Ja kupiłem do skrzyni red. i dyfra MOTUL GEAR 300 LS 75W90 - 2 sztuki po 1 litr,
bo podobno wchodzi 0,6 litra ale nie pytałem ile faktycznie weszło.
Do skrzyni biegów weszło ponad 6 litrów - ale to do automatycznej.
|
|
|