Outlander I GEN Techniczne - Outlander - pękające klosze przednich reflektorów
elektryk - 14-10-2016, 11:53
dpozoga napisał/a: | nowe depo zamienniki bez regulacji elektrycznej, więc tylko zamiana kloszy. robiłeś to na opalarkę? | Do DEPO można przełożyć silniczki z oryginalnego. Jeśli nie zależy Ci na wyglądzie oryginalnych lamp, to tak jest szybciej i łatwiej.
dpozoga - 15-10-2016, 13:52
nie no właśnie mam te przed liftem zamienniki bez regulacji chyba że się nie znam...
Piękny Maryjan - 15-10-2016, 22:32
dpozoga napisał/a: | Piękny Maryjan,
Cześć!
mam pytanko, możesz mi powiedzieć jak przekleiłeś te klosze reflektorów?
mam podobny problem stare popękane, nowe depo zamienniki bez regulacji elektrycznej, więc tylko zamiana kloszy. robiłeś to na opalarkę?
Pozdrawiam!
Daniel |
Cześć.
Tak jest, przy użyciu opalarki. No i masa uszczelniająca do "sklejenia" całości, chociaż w teorii da się to zrobić na starym kleju, ale u mnie już ktoś chyba te lampy rozbierał i skleił je prawdopodobnie na jakiś środek silikonopodobny, więc miałem jeszcze zabawę z wyczyszczeniem tego wynalazku.
Dostanie zamienników z regulacją elektryczną graniczy chyba z cudem, natomiast z przeklejaniem kloszy jest kilka godzin roboty, a ja dodatkowo zostawiłem lampy na noc, żeby wszystko ładnie zastygło. Nic nie paruje, nic nie przecieka, więc z efektu jestem zadowolony .
dpozoga - 16-10-2016, 12:32
co to za masa uszczelniająca możesz dokładnie napisać? byłbym wdzięczny
elektryk - 17-10-2016, 00:35
dpozoga napisał/a: | nie no właśnie mam te przed liftem zamienniki bez regulacji chyba że się nie znam... | Do poliftowych lamp można przeszczepić silniczki, mnie nie zależało na lampach sprzed liftu więc kupiłem poliftowe.
Piękny Maryjan - 17-10-2016, 21:50
dpozoga napisał/a: | co to za masa uszczelniająca możesz dokładnie napisać? |
Np. taka: http://www.chemiabudowlan...uct&prod_id=191
elektryk napisał/a: | Do poliftowych lamp można przeszczepić silniczki |
Zgadza się . Ja jednak chciałem zostawić lampy "w oryginale", więc zrobiłem przeszczep .
killKeny - 18-05-2017, 11:30
Przeczytałem post od początku i się pogubiłem... Jak to w końcu jest z tymi silniczkami. Mam OUTKA z 2004 roku z lampami przedliftowymi i pojawił się problem pękających kloszy. I tu zwątpiłem co dalej:
1. Czy lampy przedliftowe występowały w wersji z regulacja elektryczną i manualaną czy tylko manualną?
2. Skąd mam wiedzieć jaką mam regulację?
3. Z postu wywnioskowałem, że jak kupię poliftowe zamienniki z regulacją manualną to A. mogę przełożyć silniczki, B. muszę przerabiać elektrykę. Dobrze zrozumiałem?
4. Z Allegro wynika, że wszystkie przedliftowe zamienniki mają regulację manualną. Czy do takowych również można przełożyć silniczki?
5. Z powyższych przemyśleń wynikałoby, że nie ma rozwiązania idealnego... Kupując przedlifty stracę regulację elektryczną (o ile w ogóle ją mam), kupując polifty zostanę przy regulacji elektrycznej, ale muszę przerabiać elektrykę... Jak źle myślę, to mnie naprowadźcie...
5. Czy do wymiany lamp przednich muszę ściągać zderzak/grila/nadkola?
Z góry dziękuję za wyrozumiałość.
Piękny Maryjan - 18-05-2017, 19:08
killKeny napisał/a: | 1. Czy lampy przedliftowe występowały w wersji z regulacja elektryczną i manualaną |
Tak - mój Outek jest z 2003 roku i ma elektryczną regulację.
killKeny napisał/a: | 2. Skąd mam wiedzieć jaką mam regulację? |
Poszukaj pokrętła koło lewej nogi, oczywiście siedząc na fotelu kierowcy . Obok jest pokrętło regulacji podświetlenia zegarów.
killKeny napisał/a: | 4. Z Allegro wynika, że wszystkie przedliftowe zamienniki mają regulację manualną. Czy do takowych również można przełożyć silniczki? |
Niestety nie - tylko same klosze. Taki przypadek miałem u siebie. killKeny napisał/a: | 5. Czy do wymiany lamp przednich muszę ściągać zderzak/grila/nadkola? |
Całego zderzaka nie, wystarczy go poluzować i trochę opuścić.
Po roku i trzech miesiącach od wymiany kloszy, prawy znów zaczyna pękać . Na kolejną wymianę raczej się więc nie skuszę.
Jaro1974 - 18-05-2017, 21:33
killKeny napisał/a: | 3. Z postu wywnioskowałem, że jak kupię poliftowe zamienniki z regulacją manualną to A. mogę przełożyć silniczki, B. muszę przerabiać elektrykę. Dobrze zrozumiałem? |
Ja kupiłem poliftowe zamienniki z regulacją elektryczną bez silniczka i przełożyłem silnik od regulacji świateł ze starych i hula. Co do elektryki: Na pewno będziesz musiał pomodzić przy żarówkach do świateł mijania i drogowych reszta pasuje. W momencie załączenia drogowych zgaśnie ci żarówka od świateł mijania dlatego że masz przystosowaną instalację do zasilania żarówki H4 a w poliftach są H1 do mijania i HB3 do drogowych. Można podobno przerobić tak aby podczas załączenia drogowych świeciły się mijania tak jak jest w poliftach ale ja u siebie nie przerabiałem tego i nawet nie wiem zbytnio jak się do tego zabrać.
marqueee - 21-07-2017, 23:18
Może się ktoś wypowiedzieć na temat jakości zamienników przedliftowych? Z tego co czytam, najlepiej by było zmienić na poliftowe, ale w sumie wolałbym zostać przy "oryginalnych", chociażby ze względu na koszt. Znalazłem też na ebay-u same klosze, ale wychodzą drożej niż przedliftowe zamienniki ...
Lens Lampcover Headlight Cover Lampshade for MITSUBISHI Outlander 2003-2005
Co sądzicie o tym?
flash - 22-07-2017, 23:01
Wszyscy polecaja poliftowe bo one nie pękają. Sam mam wersję auta po lifcie i ta opinia się potwierdza, więc chyba warto zadać sobie trud i spróbować dostać i co jeszcze trudniejsze odpowiednio zamontować te nowsze. Może to pozwoli uniknąć powrotu problemu. A i wygląd z poliftowymi znacznie lepszy. przynajmniej moim zdaniem...
stickman - 03-10-2017, 11:24
To jakieś fatum - ledwo co zerknąłem z ciekawości na ten temat, a jakieś dwa dni później dopatrzyłem się sporego pęknięcia na lewej lampie (właśnie, czy to lecą głownie lewe i jeśli tak, to dlaczego?). No i teraz pytanie - czy ktoś bawił się w jakiś półśrodek/tymczasowe rozwiązanie jak klejenie lampy czy jej zabezpieczenie? Dopóki się da, chciałbym narazie uniknąć zabawy w szukanie czy większą dłubaninę w lampach, tym bardziej że ostatnio trochę czasu poświęciłem na inne zabawy z doprowadzaniem wozu do oczekiwanego stanu.
Znalazłem coś takiego jak taśma K2 Lenso transparent do naprawy reflektorów, i jakaś taśma Tesy do naprawy szkieł też jest. Myślę żeby na jakiś czas zabezpieczyć klosz czymś takim żeby nie leciał syf do środka i może trochę powstrzymać dalsze pękanie. Rysa ma jakieś 5cm długości i nie ma ubytków. Ma ktoś jakieś doświadczenia z czymś podobnym?
Pytałem też w serwisie zajmującym się naprawą szyb i regeneracją reflektorów, ale naprawa tego żywicą nie dość że nie najtańsza to pozostawi wciąż widoczny ślad.
flash - 03-10-2017, 20:14
Ceny nowych zamienników na alledrogo zaczynają się od 180 zł (do wersji przed liftem), więc nie wiem czy jest sens robienia rzeźby, którą proponujesz, tym bardziej, że takie rozwiązanie w konsekwencji może i tak okazać się jeszcze bardziej kosztowne, np. mandacik, zatrzymanie dowodu czy niezdolność do przejścia przeglądu, że już o walorach wizualnych nie wspomnę
stickman - 03-10-2017, 20:27
Zamienniki za takie pieniądze są bez homologacji, więc to jest dopiero przyczynek do skutecznej utraty DR albo negatywnego wyniku przeglądu. Akurat lekko uszkodzona lampa, o ile jest sprawna, nie kwalifikuje się do w/w. Dlatego myślę o takim tymczasowym rozwiązaniu. Bardzo to widoczne nie będzie bo uszkodzenie widać z bliska i pod odpowiednim kątem, zakładam że taśma jest wystarczająco transparentna, skoro przeznaczona do lamp.
Chyba że mi pokażesz zamienniki za taką kwotę z homologacją i silniczkami to biorę od ręki . Ja niestety na nie nie trafiłem. Raczej coś rzędu czterokrotności tej kwoty.
flash - 04-10-2017, 10:38
Oczywiście, że najlepiej założyć lampę dedykowaną, natomiast pytałeś o rozwiązanie budżetowe, stąd moja rada. Nadal uważam, że zamiennik za parę groszy (nawet bez silniczków i homologacji, której nikt nie sprawdza Ci podczas kontroli) jest lepszym rozwiązaniem niż klejenie taśmą.
W każdym razie bardzo jestem ciekaw efektu końcowego, więc jeśli skleisz to wrzuć proszę jakieś foto na forum, będzie dla potomnych. Może faktycznie efekt będzie lepszy niż można sie spodziewać.
|
|
|